Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Bomen knuffelen is niks mis mee.
Bomen kunnen trouwens niet zonder CO2 en zouten die vrijkomen bij het afsteken van vuurwerk.
Vuurwerk wordt steeds groener door het gebruik van minder giftige sassen, afbreekbaar plastic en het hout en karton verteerd vanzelf, je afgestoken vuurwerk kan in theorie gewoon op de composthoop.
Er is een trend in het gebruik van de vuurwerkbril.
Vuurwerk is stabieler gemaakt.
En het kan niet vaak genoeg gezegd worden;
Er zijn niet genoeg gediplomeerde en gecertificeerde afstekers om in elke gemeente een show te schieten.
Bovendien krijg je een opeenhoping van mensen die totaal niet te handhaven is.

dat alle neuzen de zelfde kant op moeten is een feit .Tja, stel jezelf hierbij de vraag wat het meest zinnig is.
Gaan we energie steken in het overtuigen van groepen of individuen die opvattingen hebben die niet stroken met de onze? Of gaan we energie steken in het (verder) in de spotlights brengen van onze standpunten bij het grote publiek? Ik ben voor plan B. Daarbij lopen we echter weer tegen de mediamuur op, die nu eenmaal liever sensatie dan feiten zaait.
Los hiervan hebben wij, hoe je het ook wendt of keert, een groot probleem binnen onze eigen achterban. Zonder in details te treden heb ik momenteel sterk de overtuiging dat wij (nog lang) niet als 1 vuist op kunnen treden. Er is behoorlijk wat struisvogelgedrag (ontkennen van problemen). Daarnaast zijn we ook niet allemaal hetzelfde gebekt en hebben we helaas ook te maken met mensen die een opgelopen frustratie niet anders kunnen verwoorden dan met bedreigingen of scheldpartijen.
Let wel; ik ben overtuigt dat het merendeel van deze mensen het goed bedoelen, maar zich onhandig uitdrukken. En daarmee kom ik op het belangrijkste punt waar wij helaas niet sterk in staan; we zijn onvoldoende georganiseerd (zelfs de branche blijft akelig stil n.a.v. ontwikkelingen) en niet politiek geëngageerd. Wij spreken uit onze eigen beleving, ervaring en goede bedoelingen en hebben hier geen directe politieke motieven voor. Bij Groen Links ligt dit natuurlijk anders. Zij maken zich sterk voor bepaalde onderwerpen om zelf sterker te worden.
Kortom; ik denk dat we eerst moeten werken aan een sterkere achterban. De branche (opnieuw) proberen te activeren. Het is verdorie hun brood en daarnaast hun passie. Onze rol (de liefhebbers) zou ondersteunend moeten zijn en niet sturend.
Cameo

Tja, stel jezelf hierbij de vraag wat het meest zinnig is.
Gaan we energie steken in het overtuigen van groepen of individuen die opvattingen hebben die niet stroken met de onze? Of gaan we energie steken in het (verder) in de spotlights brengen van onze standpunten bij het grote publiek? Ik ben voor plan B. Daarbij lopen we echter weer tegen de mediamuur op, die nu eenmaal liever sensatie dan feiten zaait.Denk dat je niet naar het grote publiek moet gaan kijken, er is helaas nou eenmaal een grote groep mensen die niet van vuurwerk of vuurwerk afsteken houden. Deze mensen zul je denk ik niet of bijna niet kunnen overtuigen. Daarnaast is anti-vuurwerk nieuws kennelijk mode in de media. Denk dat je er meer aan hebt als je je politieke medestanders op de feiten en ontwikkelingen wijst, zodat zij die in de politieke arena kunnen gebruiken. De VVD is waarschijnlijk de grootste voorstander van de vuurwerktraditie, daarnaast staan zij ook voor ondernemingen en zo zou je dan ook de importeurs/winkels kunnen helpen. Maar ook binnen het CDA, de PvdA (de jongerenafdeling heeft in 2008 opgeroepen tegen een vuurwerkverbod te stemmen) en de Leefbaar-achtige partijen heb je medestanders. Misschien een sterke vuurwerklobby creeeren?
Dat is wel mooi, had ergens gelezen dat GL'ers zich bezighielden met het "bekeren" van die peiling van jong CDA'ersEven inhaken op de jongerenpartijen van bovenstaande: Ook de jongerenafdeling vn de CDA heeft een peiling op zijn site gehouden, waaruit bleek dat een er absoluut geen meerderheid is voor een verbod. Deze peiling was begin dit jaar.