Justitie werkt mee aan RTV Oost Reportage

Starburst

VWC lid
Justitie gaat mee werken aan de vuurwerkramp reportage van RTV Oost. Zo meldt de Omroep van Overijssel. De Reportage is een dossier waarbij vraagstukken van de vuurwerkramp in Enschede 13 Mei 2000 worden onderzocht, besproken en gerapporteerd.

Klik hier om het hele bericht te lezen!

We zullen zien waarmee RTV Oost komt. Ik probeer de "series" zoveel mogelijk op de website te publiceren zodat deze voor de mensen die geen RTV Oost hebben of kunnen ontvangen het toch kunnen zien.

Zo net even contact gehad met Rob Vorkink die het programma leid. Hij kon mij helaas geen inhoudelijke informatie geven maar kon wel zeggen dat er nieuwe feiten naar boven zijn gekomen.

gaan ze dan eindelijk eens die enorme doofpot opentrekken?

gr

ze kunnen het beter eens achter zich laten.. dan dat oprakelen iedere keer.. typisch Nederlands.. Terug blijven kijken naar het verleden en er maar over door blijven zeiken en zaniken. Voor de slachtoffers en nabestaande is dat ook niet altijd even fijn!

Hier overigens het volledige bericht (hoef je ook niet door te klikken...) . Want het bericht staat gewoon (en daar komt het ook vandaan :wink: ) op de website van RTV oost....:

Hoofdofficier van Justitie Hendriks heeft toegezegd in gesprek te gaan met de programmamakers. Het Openbaar Ministerie leed in 2004 een gevoelige nederlaag, nadat hoofdverdachte André de Vries in hoger beroep werd vrijgesproken voor zijn aandeel in de vuurwerkramp. De dissidente rechercheurs Paalman en de Roy van Zuijdewijn hebben altijd in z'n onschuld geloofd, maar moesten vertrekken bij de politie. De toenmalig officier van Justitie, Herman Stam, wil niet meewerken aan de programmareeks. Hij is nu rechter in Almelo.

-----------

Ze gaan dus alleen nog maar in gesprek.. van echte medewerking is dus nog helemaal geen sprake.

het zal mij benieuwen...ik denk dat er niet echt veel schokkende dingen tevoorschijn zal komen...maar ben het wel eens met jack eerlijk gezegd.

Tja tuurlijk is het zo dat het niet fijn is voor de nabestaanden om het elke keer weer te horen. Maar het klopt natuurlijk van geen kant wat hier is gebeurd. En ik vind niet dat we dat zomaar kunnen toestaan. Dan moet er naar de waarheid gespit worden, tot deze boven water is. Hoe lang dit dan ook mag duren. Maarja dat is mijn mening :wink:

ze kunnen het beter eens achter zich laten.. dan dat oprakelen iedere keer.. typisch Nederlands.. Terug blijven kijken naar het verleden en er maar over door blijven zeiken en zaniken. Voor de slachtoffers en nabestaande is dat ook niet altijd even fijn!

Hier overigens het volledige bericht (hoef je ook niet door te klikken...) . Want het bericht staat gewoon (en daar komt het ook vandaan :wink: ) op de website van RTV oost....:

Hoofdofficier van Justitie Hendriks heeft toegezegd in gesprek te gaan met de programmamakers. Het Openbaar Ministerie leed in 2004 een gevoelige nederlaag, nadat hoofdverdachte André de Vries in hoger beroep werd vrijgesproken voor zijn aandeel in de vuurwerkramp. De dissidente rechercheurs Paalman en de Roy van Zuijdewijn hebben altijd in z'n onschuld geloofd, maar moesten vertrekken bij de politie. De toenmalig officier van Justitie, Herman Stam, wil niet meewerken aan de programmareeks. Hij is nu rechter in Almelo.

-----------

Ze gaan dus alleen nog maar in gesprek.. van echte medewerking is dus nog helemaal geen sprake.

Ik heb wat meer info kunnen krijgen. Helaas mag ik dit niet openbaar maken voor de uitzending. Daar houd ik mij ook aan. Wel kan ik een citaat uit de mail hieronder toevoegen:

"Wij denken dat indien er bereidheid is van politie/ brandweer/ OM/ gemeente/ landelijke overheid, de ramp zonder problemen opgelost kan worden. Het zou dan ook mooi zijn dat dan de goede conclusies getrokken zouden worden m.b.t. de opslag en vervoer van vuurwerk."

En Jack dat stukje staat inderdaad op de website van de omroep zag ik ook net. Maar daar is het stukje niet vandaan. Jou laatste zin is van wat ik weet ook niet tot zijn recht. Maar dat komt nog wel eens vaker voor :wink:

Middag,

Het verbaasd mij dat er mensen pleiten om het er 'maar niet meer over te hebben'. Juist wij, vuurwerkliefhebbers zouden er heel veel profijt van hebben dat de waarheid nu eindelijk eens naar buiten komt. Na de 'vuurwerk'ramp zijn er enorm veel onzinnige regels en wetten bijgekomen die werkelijk nergens op slaan! Wij, vuurwerkliefhebbers zijn de dupe van deze doofpot.

Naar mijn mening word het tijd dat de waarheid boven tafel komt zodat de haatcampagne tegen de vuurwerkbranche kan worden gestaakt.

Gr

200mm

Tja hoe je het ook ziet....als echt de waarheid boven kan komen, prima! Mijn zegen hebben ze...maar ik denk dat dit wel een utopie zal zijn eerlijk gezegd...maar goed, we zullen zien..

Back
Bovenaan