Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
GAANDEREN - Twee Jongens hebben in het water in Gaanderen drie vuurwerkmortieren aangetroffen. Het gaat zeer waarschijnlijk om de mortieren die begin deze week zoekraakten, aldus meldt de politie.
Het zware vuurwerk werd vorige week zondag door de politie aangetroffen in het natuurgebied in de omgeving van de Beekstraat in Gaanderen. Agenten hadden de vuurwerkmortieren tijdelijk veiliggesteld in het water, in afwachting van een opruimteam. Toen de opruimploeg de volgende ochtend het materiaal wilde ophalen, bleek het te zijn verdwenen. In de omgeving van de plek waar het vuurwerk zoekraakte, hebben de jongens het zaterdagmiddag aangetroffen. Ze belden de politie. Hoe de drie mortieren hier weer terecht zijn gekomen, is niet duidelijk.
De vuurwerkmortieren zijn, doordat de aansteeklonten zijn verwijderd en ze vervolgens in het water zijn gelegd door de politie, onschadelijk gemaakt en daardoor niet meer af te steken. Het vuurwerk is op het politiebureau veiliggesteld en zal worden vernietigd.
Vuurwerkmortieren? veiliggesteld? Waarom die zijn toch van kunststof,kan een deskundige van vwc aub de schrijver van dit stuk wat voorlichting geven aub verdummelle.
GAANDEREN - De vondst en het (tijdelijke) verdwijnen van zwaar vuurwerk in Gaanderen roept bij de politie nog steeds vragen op. De drie mortieren zijn onschadelijk gemaakt, ze worden nu op het politiebureau bewaard om te worden vernietigd.
Het vuurwerk werd vorige week zondag door de politie gevonden in een natuurgebied bij de Beekstraat, tussen Gaanderen en Terborg. Volgens de woordvoerder zat het aan een stellage, een constructie van tien pvc-pijpen van tien centimeter doorsnede. Na overleg met een technische afdeling van de politie werd besloten om de mortieren onschadelijk te maken door de lonten er uit te halen.
De hele stellage met het vuurwerk werd in het water van een nabijgelegen vennetje gelegd. De politiewoordvoerster: "Omdat het om zwaar vuurwerk ging, was het verstandig om er niet zelf mee rond te gaan rijden. In overleg met de technische collega's is besloten het vuurwerk later op te halen." De volgende ochtend zou de technische afdeling het vuurwerk ophalen en laten vernietigen. Maandagochtend bleken echter zowel de stellage als het vuurwerk verdwenen te zijn.
Zaterdag dook het vuurwerk weer op: twee jongens vonden het 's middags in hetzelfde vennetje. Volgens de politie gaat het waarschijnlijk om hetzelfde vuurwerk. De stellage van pvc-pijpen was verdwenen. Wat er precies gebeurt is, is niet duidelijk. Volgens de woordvoerster lijkt het erop dat de stellage en het vuurwerk zondag zijn weggehaald, het vuurwerk is later weer teruggelegd. De politie heeft nog geen idee wie er achter het afsteken van vuurwerk met die stellage zit.
Vuurwerkmortieren? veiliggesteld? Waarom die zijn toch van kunststof,kan een deskundige van vwc aub de schrijver van dit stuk wat voorlichting geven aub verdummelle.
Ja leuk joh ?je kan nu wel net doen of ik een zak bijdehandjes gevreten heb maar daarom heb ik de opmerking niet gemaakt(de meesten hier snappen dat wel)maar de sneer naar mij toe is natuurlijk wel makkelijk scoren.maar ik wil het wel toelichten,mijn opmerking slaat op het feit dat ik vind als men stukjes schrijft men zich wel even in de materie moet verdiepen.als iedere journalist zomaar iets mag neerkwakken is het hek van de dam wat mij betreft,
En hier betalen we onze zure belastingcenten aan. Een hap debielen die wat vuurwerk kwijt is. En dan wordt het door kinderen weer gevonden. Wie had het over kinderachtig?
Dat ze maar eens boeven gaan vangen en ja dat zeggen we ook elke keer. Kinderachtig of niet maar als iedereen het iedere keer zegt dan zal er wel een kern van waarheid inzitten, denk je niet?
Ben ik totaal niet met je eens aangezien onze opmerkingen hier op het forum ook via google te vinden zijn en dat er misschien ooit een belletje bij zulk soort textschrijvers gaat rinkelen dat hij het altijd fout heeft benoemd.