Jongens ernstig gewond door achtergelaten vuurwerk

kwintos

VWC lid
Twee jongens van twaalf jaar oud uit Oldemarkt zijn op nieuwjaarsdag ernstig gewond geraakt door vuurwerk.

Waarschijnlijk hadden ze vuurwerk dat niet was afgegaan verzameld, waarna het toch explodeerde.

Een van slachtoffers is met een traumaheli naar het Academisch Medisch Centrum in Groningen gebracht. Volgens De Stentor zou hij ernstige verwondingen hebben aan zijn hoofd en zijn handen. De verwondingen van de andere jongen zijn minder ernstig. Hij is met de ambulance naar een ziekenhuis in Heerenveen gebracht.

Tijdens de jaarwisseling zijn in Nederland tientallen mensen gewond geraakt door vuurwerk. In de meeste gevallen gaat het om schade aan handen en ogen. Doden door vuurwerk vielen er niet. De meeste ziekenhuizen spreken van een 'normale jaarwisseling'.

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/23510204/__Jongens_ernstig_gewond__.html

Waar zijn de ouders ??? 12 jaar oud,die doen die dingen. En dan met de knallen die iedereen heeft gehoord.Ik kan er niet bij.

Toen ik rond die leeftijd was deed ik hetzelfde, ik zorgde ervoor dat mijn ouders niks in de gaten hadden. Je hersenen zijn nog niet volgroeid op die leeftijd.
Ik vond een fonteintje en was er heel blij mee, ook een dikke rode knaller uit een mat, gelukkig was die nat en ging niet af, wist ik veel wat een schietlont was.

Nu vinden ze cobra's en andere zooi die er uiteindelijk voor gaat zorgen dat we naar een algeheel vuurwerkverbod gaan. Je zou zeggen trek eens aan de bel bij het bedrijf dat die troep produceert. Hoe kan het dat zoveel van jullie spul in de verkeerde handen valt.

Ja, we kunnen nu zeggen, slecht opgevoed. Maar dit gebeurde vast ook vroeger. T komt gewoon omdat niemand die kinderen aanleert op een juiste manier, dat wat ze doen fout/gevaarlijk is. Weer naar dit.

Back
Bovenaan