Jongens aangehouden na vernieling brievenbus door vuurwerk

Torrr

VWC lid
zaterdag 27 november 2010 19:47

GORINCHEM - Drie jongens van 15 en 16 jaar uit Gorinchem zijn iets na middernacht aangehouden op verdenking van het vernielen van een brievenbus door middel van vuurwerk.
Een getuige meldde dat er op de Annie M.G. Schmidtlaan een brievenbus was vernield en dat dit vermoedelijk was gedaan met vuurwerk. Op basis van een duidelijk signalement troffen agenten de drie op de van Andel Spruytlaan aan. De getuige verklaarde dat hij de drie had zien weglopen na een harde knal bij de brievenbus en deze daarna vernield was aangetroffen.
Er bleek geen post op straat te liggen. De politie onderzoekt de zaak.

Bron : http://www.destadgorinchem.nl/page/...Jongens-aangehouden-na-vernieling.628419.news

Goed dat ze opgepakt zijn, als ze nou iets van zichzelf vernielen oke, maar brievenbussen gaat te ver. gelukkig was de brievenbus leeg.

Ik hoop dat ze de brievenbus moeten vergoeden uit eigen zak? Dan krijgen ze 1,5 jaar geen zakgeld meer. :p

Ik hoop dat ze de komende 5 jaar met oud en nieuw bij Halt zitten.Dit soort idioten verpesten het voor de liefhebbers en zo zal vuurwerk nooit een goed daglicht komen hoe groot de vuurwerklobby ook is

Ik zal hun 2 straffen geven.

1) Verbod op vuurwerk.
Wordt het toch gezien bij hun, krijgen ze een celstraf op de dagen dat ze t mogen afsteken. Het eerste jaar krijgen ze sowieso huisarrest. En dit verbod duurt 5 jaar!

2) T betalen van de brievenbus + rente!

Als jeugdige mag je kattenkwaad uithalen, ik bedoel, iedereen heeft dat mogen doen. Maar doe t tenminste op een normale manier! Op een manier waarbij niemand lijdt onder de schade van onze interesse.

Ik zal hun 2 straffen geven.

2) T betalen van de brievenbus + rente!

Als jeugdige mag je kattenkwaad uithalen, ik bedoel, iedereen heeft dat mogen doen. Maar doe t tenminste op een normale manier! Op een manier waarbij niemand lijdt onder de schade van onze interesse.

Sorry maar dit heeft niets meer met kattekwaad te maken,wat als er nu rouwpost in had gezeten??

Sorry maar dit heeft niets meer met kattekwaad te maken,wat als er nu rouwpost in had gezeten??

Rouwpost moet je normaal gesproken afgeven bij een tnt-kantoor om tijdige bezorging beter te kunnen garanderen. Maar je hebt gelijk dit is geen kattekwaad dit is gewoon vandalisme en dat moet goed bestraft worden.

Iedereen heeft z'n mening over de straffen. Laat het lekker aan 'hen die daarover gaan' over! :p

Dat er een brievenbus word opgeblazen gaat wel erg ver.. Ik hoop dat ze hiervan leren! Een goede naam in de buurt zullen ze wel niet ( meer ) hebben denk ik.. Alleen al van de schaamte zou ik niks meer doen!

Ik hoop dat ze de brievenbus moeten vergoeden uit eigen zak? Dan krijgen ze 1,5 jaar geen zakgeld meer. :p

Dan krijgen ze een hoop zakgeld per week, want de kosten van zo'n brievenbus zijn niet bepaald goedkoop :

"De kosten voor een nieuwe brievenbus bedragen 750 euro. “Dat is exclusief de kosten voor plaatsing.”

Zie ook hier

Back
Bovenaan