Jongen zwaargewond door vuurwerk; hulpverleners zoeken naar resten hand

slabbetje

VWC lid
KOOTWIJKERBROEK - Bij een ongeluk met vuurwerk zijn twee jongens in Kootwijkerbroek gewond geraakt.
Eén van hen raakte vermoedelijk zijn hand kwijt. Brandweerlieden en agenten zoeken naar menselijke resten op de plek van de explosie.

Het ongeval gebeurde rond 18.15 uur aan de Kerkweg in Kootwijkerbroek.
Een jongeman hield naar eigen zeggen een Cobra 6 in zijn hand toen deze plotseling ontplofte.
De jongeman raakte daarbij vermoedelijk zijn hand kwijt. Een tweede jongeman liep letsel op aan zijn gezicht.

Twee ambulances hebben de gewonden naar het ziekenhuis vervoerd. Brandweerlieden ruimden het bloed op.
Overigens brandde ook een auto uit. Eerdere berichten dat hulpverleners zijn bekogeld met vuurwerk, blijken niet te kloppen.

Bron Gelderlander

694

Het echte cobra probleem is pas ontstaan toen de goedkope namaak troep op de markt kwam. Las net in een ander artikel over een schoolplein dat vol lag met niet afgegane cobras alsof het artis was. Eod heeft het plein moeten afzetten en de zooi op moeten ruimen. Word tijd dat die troep vd straat word gehaald, definitief!

Laatst bewerkt:
Het land word echt overspoeld met F4 knallers inderdaad. Dit jaar op oud & nieuw betrapte ik mezelf er zelfs op dat ik cobra's niet eens zo hard meer vond knallen omdat ze de hele avond met 100mm salutes aan het klooien waren en dan treed er een soort gewenning op. Dat zal denk ik ook wel een grote drijfveer zijn achter het steeds idioter worden van grondknallers.

Die jongen hier zal waarschijnlijk een imitatie cobra gehad hebben aangezien de echte van di blasio een zeer degelijke viscolont hebben. Of te lang vast gehouden om stoer te doen, of pas weg willen gooien nadat de preburner af gaat en wellicht had deze variant geen preburner.

Als je met dit soort klappers aan de gang gaat zou een beetje voorzichtigheid en bekwaam handelen geen kwaad kunnen...

Het land word echt overspoeld met F4 knallers inderdaad. Dit jaar op oud & nieuw betrapte ik mezelf er zelfs op dat ik cobra's niet eens zo hard meer vond knallen omdat ze de hele avond met 100mm salutes aan het klooien waren en dan treed er een soort gewenning op. Dat zal denk ik ook wel een grote drijfveer zijn achter het steeds idioter worden van grondknallers.

Die jongen hier zal waarschijnlijk een imitatie cobra gehad hebben aangezien de echte van di blasio een zeer degelijke viscolont hebben. Of te lang vast gehouden om stoer te doen, of pas weg willen gooien nadat de preburner af gaat en wellicht had deze variant geen preburner.

Als je met dit soort klappers aan de gang gaat zou een beetje voorzichtigheid en bekwaam handelen geen kwaad kunnen...

af gelopen jaren, zijn de imitaties soms beter dan die van di Blasio, lont wordt elk jaar korter/dunner.

Back
Bovenaan