Jongen raakt hand kwijt na afsteken vuurwerk

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Een jongen is maandagmiddag in Spijkenisse zwaargewond geraakt bij het afsteken van vuurwerk. Het slachtoffer zou zijn hand zijn kwijtgeraakt. Of het om illegaal of legaal vuurwerk ging, kan de politie nog niet zeggen. Het explosief zou geen geknutselde vuurwerkbom zijn geweest.

Er werd groot alarm geslagen over de gewonde jongen op de Veerman, een straat in de buurt van metrostation Spijkenisse Centrum. De traumahelikopter werd opgeroepen. Het slachtoffer zou met spoed naar het Erasmus MC zijn gebracht. Voor zover bekend is hij het eerste vuurwerkslachtoffer van deze herfst.

Vuurwerkverbod
Het is altijd verboden illegaal vuurwerk af te steken. Legaal vuurwerk mag alleen de lucht in met een vergunning en rond de jaarwisseling, maar ook hier komt verandering in.

Verleden jaar was er een landelijk vuurwerkverbod vanwege corona. Desondanks werd er vuurwerk afgestoken, maar aanzienlijk minder. Er waren ook minder gewonden en er was minder schade.

De Rotterdamse politiek nam verleden jaar al een voorstel voor een lokaal verbod aan, waarbij er verspreid over de stad meerdere vuurwerkshows zouden zijn. Dit volledige afsteekverbod geldt zowel voor knalvuurwerk als voor vuurpijlen.

https://www.ad.nl/rotterdam/jongen-raakt-hand-kwijt-na-afsteken-vuurwerk~a9e7657f/

Uiteraard triest maar waarschijnlijk ook weer eigen schuld... Ook weer een gevalletje "Vuurwerk" zeggen in plaats van "illegaal vuurwerk".

Of het om illegaal of legaal vuurwerk ging, kan de politie nog niet zeggen. Het explosief zou geen geknutselde vuurwerkbom zijn geweest

En dan lees je dat, de politie kan weer terug naar school als ze hier geen conclusie aan kan hangen. Hoe kunnen ze dan überhaupt iemand aanhouden voor het afsteken van illegaal vuurwerk afsteken? Misschien was het wel CAT 1, want overigens is het afsteken van Cat 2 ook illegaal voor 31 December.....

Dit wordt weer een gevalletje letsel door legaal vuurwerk omdat letsel door illegaal vuurwerk niet verzekerd wordt. Ik zie de linkse partijen al weer komen met 80-90% van het letsel komt door legaal vuurwerk :bonk:

Of het om illegaal of legaal vuurwerk ging, kan de politie nog niet zeggen.

Ik moest dit echt even twee keer lezen om te checken of ik het niet verkeerd had gelezen ofzo :p

Sorry hoor maar als ze zelfs in zo'n extreem geval niet eens het onderscheid kunnen maken dan vraag ik me af of het niet eens tijd word om er een paar mensen uit te gooien in de politietop en wat meer bekwame leidinggevenden neer te zetten.

Ik durf te wedden dat de agenten die op de melding afkwamen dondersgoed snappen dat dit F4 spul geweest moet zijn maar er zal vanuit de hogere lagen bij de politie wel besloten zijn om opzettelijk dit soort onzin naar buiten te brengen met een verborgen doel voor ogen.

Hoe meer twijfel er gezaaid word over de gevaren van het kleine beetje legale vuurwerk wat we nog over hebben, hoe groter het draagvlak word om ook dat resterende deel consumentenvuurwerk de nek om te draaien.

Ze zaaien deze twijfel óf met opzet, of ze zijn daadwerkelijk zo onbekwaam dat ze het echt oprecht niet weten, en ik weet niet welke van de twee ik kwalijker vind eerlijk gezegd.

Ik moest dit echt even twee keer lezen om te checken of ik het niet verkeerd had gelezen ofzo :p

Sorry hoor maar als ze zelfs in zo'n extreem geval niet eens het onderscheid kunnen maken dan vraag ik me af of het niet eens tijd word om er een paar mensen uit te gooien in de politietop en wat meer bekwame leidinggevenden neer te zetten.

Ik durf te wedden dat de agenten die op de melding afkwamen dondersgoed snappen dat dit F4 spul geweest moet zijn maar er zal vanuit de hogere lagen bij de politie wel besloten zijn om opzettelijk dit soort onzin naar buiten te brengen met een verborgen doel voor ogen.

Hoe meer twijfel er gezaaid word over de gevaren van het kleine beetje legale vuurwerk wat we nog over hebben, hoe groter het draagvlak word om ook dat resterende deel consumentenvuurwerk de nek om te draaien.

Ze zaaien deze twijfel óf met opzet, of ze zijn daadwerkelijk zo onbekwaam dat ze het echt oprecht niet weten, en ik weet niet welke van de twee ik kwalijker vind eerlijk gezegd.

De NPO gaat er straks alles aan doen om het consumentenvuurwerk de nek om te draaien!

Back
Bovenaan