Jongen raakt gewond door vuurwerk

R@lph

VWC lid
Een 18-jarige jongen uit Zoetermeer is zondagmiddag in het Westerpark in zijn woonplaats gewond geraakt toen een stuk vuurwerk ontplofte dat aan een hek vastzat.

De explosie had plaats toen de jongen, die samen met zijn ouders en oma in het park liep, het hekje van een hondenuitlaatplaats opende. Hij liep "behoorlijke verwondingen" aan zijn gezicht en handen op, waarvoor de knul in het ziekenhuis moest worden behandeld.

De politie heeft geen idee wie het explosief aan het hek heeft gebonden en hoe het tot ontploffing is gebracht.

Dat is de tweede "tripwire-bom" binnen een week tijd. In het andere geval lag een soort zelfgemaakte bom in een zandbak. Wat een zieke geesten heb je toch. :shocked:

Zeer vervelend om te lezen en hoop dat het uiteindelijk allemaal mee zal vallen voor die jongen.
Maar de schrik zal er in ieder geval goed inzitten helaas.
Wat bezielt zulke mensen die dit doen toch ?

ok ik heb vroeger ook wel eens trektouwtjes aan deuren vast gebonden voor de lol en om mensen te laten schrikken... maar behoorlijke verwondingen? Dat zijn geen grapjes meer! welke imbeciel verzint zo iets?

Maar weer word vuurwerk genoemd, terwijl het er niks mee te maken heeft

Dat zeg jij. Het klopt inderdaad dat de media nogal snel zijn conclusies trekt.
Maar het staat nog steeds niet vast dat het geen vuurwerk was. Het kan makkelijk dat iemand het stuk vuurwerk al had aangestoken en dat de jongen dat niet gezien heeft.

Dus laten we niet te snel onze conclusies trekken. We hebben nou eenmaal een hoop van die gekken rond lopen in ons land. Laten we hopen dat de dader niet vrij uit gaat. En dat de jongen volledig zal genezen.

Ze liepen er met zijn 4-en, en niemandheeft iets gezien? Erg ongeloofwaardig vind je niet?
En zo'n lange 'wachttijd' zal vuurwerk toch niet hebben?

Ze liepen er met zijn 4-en, en niemandheeft iets gezien? Erg ongeloofwaardig vind je niet?
En zo'n lange 'wachttijd' zal vuurwerk toch niet hebben?

Klopt ben het met je eens dat het heel ongeloofwaardig over komt. Ik denk eerder dat iemand hier zelf heeft lopen knutselen dan dat het vuurwerk is geweest.
Maar wou enkel duidelijk maken dat we hier allemaal wel kunnen gaan speculeren wat er echt gebeurd is, maar we komen er toch niet achter.

Zeker niet omdat de media het liefst alles zo sensationeel mogelijk maakt. En het makkelijk is om de link naar vuurwerk te leggen

Dat zeg jij. Het klopt inderdaad dat de media nogal snel zijn conclusies trekt.
Maar het staat nog steeds niet vast dat het geen vuurwerk was. Het kan makkelijk dat iemand het stuk vuurwerk al had aangestoken en dat de jongen dat niet gezien heeft.

Dus laten we niet te snel onze conclusies trekken. We hebben nou eenmaal een hoop van die gekken rond lopen in ons land. Laten we hopen dat de dader niet vrij uit gaat. En dat de jongen volledig zal genezen.

Ben ik het niet mee eens, als die gasten bezig zijn om er zogenaamde triggerbommen van te maken en ze bewust plaatsen om iemand te verwonden dan zijn ze dus ook bewust dat ze explosieven maken of het nou wel of niet het kruit blijkt te zijn wat afkomstig is uit vuurwerk.

Wat een lol!
Ze hebben een bom gemaakt van vuurwerk en daar is die 18 jarige nu de dupe van.
Ziek, maar vaak worden dit soort dingen gedaan zonder de eventuele consequenties voor iemand anders leven te overzien.
Brandwonden = levenslang.
Pas als het dit soort figuren zelf overkomt of misschien iemand die dichter bij hun staat piepen ze wel anders.
Het is net als dat geklooi met strijker bommen vroeger: het wordt je pas ernst als jijzelf of een van je vrienden slachtoffers is geworden.
In dat Zoetermeerse Westerpark lopen trouwens ook veel kleinere kinderen rond vanwege de schaapjes en de speeltuin dus het had zonder meer ook dodelijk kunnen zijn.
Triest dat er nog steeds figuren rondlopen die het vuurwerk en de echte vuurwerkliefhebber een slechte naam geven.

http://www.nu.nl/binnenland/2589590/jongen-raakt-gewond-vuurwerk-hek.html

Klopt ben het met je eens dat het heel ongeloofwaardig over komt. Ik denk eerder dat iemand hier zelf heeft lopen knutselen dan dat het vuurwerk is geweest.
Daar hou ik ook altijd rekening mee. Ga maar eens praten met een gemiddelde eerste-hulp. In officiële verklaringen zijn het immers altijd "onbekende derden" die het leed veroorzaakt hebben. Dat is veilig, bespaart het slachtoffer de schaamte en is ook nog erg handig voor het claimen bij de verzekering. De anti-vuurwerklobby is ook erg blij met deze "officiële statements", want het is natuurlijk een zeer pakkende kop in de krant als je meld dat de meeste slachtoffers zelf niet met vuurwerk bezig waren. Het is dan interessant om te zien hoe verhalen plots heel anders in elkaar blijken te zitten als er gedegen politieonderzoek is verricht.

In dit geval schat ik echter de kans op "eigen schuld" zeer klein. Kijk maar eens naar de context. Het is geen groep jongeren, maar slechts 1 jongeman met zijn ouders en oma. Daarbij zat het vuurwerk aan het hek gebonden en ging het af bij het openen van het hek. Tenslotte weet ik dat er op sommige fora (niet de onze) openlijk wordt gediscussieerd over creatieve ontstekingsmethoden. Dit heeft helemaal niets meer meer vuurwerkpassie te maken, maar past eerder in een "Anarchist cookbook".

Cameo

Politie onderzoekt vuurwerkincident

Zoetermeer, 15-08-2011 • De recherche van Bureau Zoetermeer doet onderzoek naar een incident waarbij zondagmiddag een stuk vuurwerk tot ontploffing kwam en een 18-jarige jongen gewond raakte aan zijn gezicht.

De Zoetermeerder wandelde rond 15.15 samen met zijn ouders in het Westerpark. Volgens de jongen ontplofte het vuurwerk, toen hij het hek van de hondenuitlaatplaats in het park opende. Hij liep eerstegraads brandwonden aan zijn gezicht op.
Zowel rechercheurs van technische recherche als explosievenexperts deden onderzoek op de lokatie. Uit dit onderzoek is nog niet duidelijk geworden om wat voor vuurwerk het gaat en hoe het daar is gekomen. Er werden geen sporen gevonden die wijzen op een 'boobytrap'.

De recherche van Bureau Zoetermeer zet het onderzoek voort en is op zoek naar getuigen. Omdat het erg druk was in het park en er veel mensen de hondenuitlaatplaats op- en af gingen, zou het vuurwerk moeten zijn geplaatst vlak vóór de jongen het hek opende. Mensen die rond 15.15 uur iets gezien hebben dat daar mogelijk mee te maken kan hebben, worden verzocht contact op te nemen met de recherche, via telefoonnummer 0900-8844.

Omdat het erg druk was in het park en er veel mensen de hondenuitlaatplaats op- en af gingen, zou het vuurwerk moeten zijn geplaatst vlak vóór de jongen het hek opende.

Dit maakt het nog ongeloofwaardiger dat niemand iets gezien heeft...

dan is het toch geen vuurwerk liefhebber meer?:bonk:
dan is het gewoon een terrorist!

en het kan inderdaat ook gewoon zijn, dat de lont wijgert, maar wel smeult, en dan alsnog afgaat!

zo had ik dat laatst ook eens,
ik loop met een vriend, ergens in omgeving tilburg, wat "rotjes"(niet dus:p) af te steken,
zat een wijgeraar tussen(dachten wij tenminste!), lopen verder, na ongeveer een minuut op 4 knalt er opeens iets?:bonk: bleek dus ons "rotje" te zijn:p

stunten met vuurwerk in niet cool:cool:

tom:bye:

Uit dit onderzoek is nog niet duidelijk geworden om wat voor vuurwerk het gaat en hoe het daar is gekomen. Er werden geen sporen gevonden die wijzen op een 'boobytrap'.

Het zou voor mij veel geloofwaardiger worden als de jongen gewoon zelf bezig is geweest met vuurwerk. Of misschien zelf aan het knutselen is geweest.

En vervolgens een onzin verhaal ophangt om zelf buiten schot te blijven. Vorig jaar is zoiets toch ook gebeurd?
Een boobytrap lijkt me heel erg sterk anders zouden daar wel sporen van te zien moeten zijn...

Politie onderzoekt vuurwerkincident
Zoetermeer, 15-08-2011 • De recherche van Bureau Zoetermeer doet onderzoek naar een incident waarbij zondagmiddag een stuk vuurwerk tot ontploffing kwam en een 18-jarige jongen gewond raakte aan zijn gezicht.

De Zoetermeerder wandelde rond 15.15 samen met zijn ouders in het Westerpark. Volgens de jongen ontplofte het vuurwerk, toen hij het hek van de hondenuitlaatplaats in het park opende. Hij liep eerstegraads brandwonden aan zijn gezicht op.
Zowel rechercheurs van technische recherche als explosievenexperts deden onderzoek op de lokatie. Uit dit onderzoek is nog niet duidelijk geworden om wat voor vuurwerk het gaat en hoe het daar is gekomen. Er werden geen sporen gevonden die wijzen op een 'boobytrap'.

De recherche van Bureau Zoetermeer zet het onderzoek voort en is op zoek naar getuigen. Omdat het erg druk was in het park en er veel mensen de hondenuitlaatplaats op- en af gingen, zou het vuurwerk moeten zijn geplaatst vlak vóór de jongen het hek opende. Mensen die rond 15.15 uur iets gezien hebben dat daar mogelijk mee te maken kan hebben, worden verzocht contact op te nemen met de recherche, via telefoonnummer 0900-8844.

bron

Was het broertje van een maat van me. Hij heeft even in het ziekenhuis gelegen voor de behandeling van de brandwonden die redelijk mee zijn gevallen. Het ergste zijn zijn ogen, zijn zicht is flink afgenomen. De vraag is of het nog hersteld maar waarschijnlijk gaat het om blijvende beschadigingen..

Snap echt niet hoe je het in je hoofd haalt zoiets te doen!

Back
Bovenaan