Jongen in Doetinchem met zeer zwaar vuurwerk op zak

ylke

VWC lid
DOETINCHEM - Een jongen van 15 jaar is in de nacht van maandag op dinsdag in zijn woonplaats Doetinchem opgepakt, nadat hij zeer zwaar vuurwerk had afgestoken op straat.

Toen de politie hem aanhield, had de jongen 2 doosjes met nitraten bij zich. Enkele andere jongens zagen kans ervandoor te gaan, aldus de politie dinsdag.

Buurtbewoners alarmeerden rond half 2 de politie omdat ze dachten dat er in de Kreuzenstraat werd geschoten. Agenten hoorden de knallen ook, maar dachten eerder aan zwaar vuurwerk. Toen de politie naderde, sprintte een groepje jongens weg.

De opgepakte jongen zit nog in de cel. Naar de anderen wordt gezocht.

Bron

"De opgepakte jongen zit nog in de cel. Naar de anderen wordt gezocht"

Is toch niet meer normaal?

Pfff sensatiezoekende media, je wordt er doodmoe van.
Voor een verkrachting o.i.d. mogen ze tegenwoordig de volgende dag al naar huis maar 1 f*cking nitraatje is al teveel. En het dan ook nog is als zeer zwaar afschilderen. Het wordt tijd dat dit "zeer zware" spul wordt gelegaliseerd, beginnen er ook wat minder mensen te miepen.

Nitraten is toch zeer zwaar vuurwerk??je kan zoiets alleen via een zwaar illegaal netwerk verkrijgen,vind daarom dit stukje niet overdreven.

Nitraten is toch zeer zwaar vuurwerk??je kan zoiets alleen via een zwaar illegaal netwerk verkrijgen,vind daarom dit stukje niet overdreven.

Zeer zwaar illegaal vuurwerk is toch niet 2 gr flash,dat begint bij mij ergens bij de 30 gr dan praat je over zeer zwaar vuurwerk. salut shell's enz enz

zolang je in baarle (dus midden in Nederland) gewoon dit soort vuurwerk kan kopen en dan vervolgens zowat publiekelijk aan de schandpaal word gehangen hou ik altijd een nare smaak over aan dit soort berichten.

Tja het vuurwerk beleid in nederland is niet van deze tijd er word krampachtig aan vastgehouden om ons vuurwerk liefhebbers nog meer financieel uit te wringen. Men zou hier de Europese regels moeten hanteren(gaat men never doen)of op zijn minst qua knal het Belgische aanbod adopteren. Ik haal mijn spul al jaren in belgie net als zo velen.

Meteen 10 jaar opsluiten en TBS geven. Zulke zware criminelen horen niet op straat rond te lopen. Laat de overvallers maar lekker lopen, vuurwerk afsteken is een veel zwaarder vergrijp.

Echt............. Waar gaat dit naartoe met Nederland :S

Toen ik zwaar vuurwerk las, dacht ik direct aan cobra's, shells, zelfmaak etc...
Zie ik opeens staan '2 pakken nitraten'... Serieus?

Back
Bovenaan