Jongen (16) gooit vuurwerk naar auto

moontan

VWC lid
Jongen (16) gooit vuurwerk naar auto

De politie heeft op aanwijzing van een getuige zondagnacht rond 01.00 uur in een woning in Dorst een 16-jarige jongen aangehouden.

Hij wordt ervan verdacht een projectiel, mogelijk zwaar vuurwerk, op een auto te hebben gegooid. De auto, die geparkeerd stond op de Oude Tilburgsebaan in Dorst, raakte zwaar beschadigd. Er is schade aan de voorruit, de motorkap en de ruitenwissers. Door de eigenaar is aangifte gedaan. De arrestatie volgde na een zoekactie van de getuige, die de 16-jarige knul in de omgeving aantrof. Die zou hij naar eigen zeggen kort daarvoor bij de bedoelde auto hebben gezien. De verdachte blijft voorlopig vastzitten

http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/7628884/Jongen-16-gooit-vuurwerk-naar-auto.ece

door deze mensen komt er dus een verbod spijtig :(

Dat denk ik niet, want met een verbod op consumentenvuurwerk krijg je dat veel en dan bedoel ik ook heel veel mensen zelf vuurwerk gaan maken plus het feit dat er dan wel 10 keer zoveel illegaal wordt gehandeld en met name de mensen die zelf vuurwerk gaan maken daar gebeuren de meeste ongelukken mee en ook de meeste vernielingen.
Bovendien zou een verbod sowieso niks helpen tegen vandalisme, want wat dacht je van brandstichtingen met brandbare vloeistoffen, zoals benzine, spirites, verfoplossers, enz.
Ook allemaal maar verbieden?

Ik vind dat de straffen op vandalisme vertienvoudigd mogen worden en de daders aan de schandpaal nagelen, alleen dat kan het vandalisme wat indammen, helaas zal ook dat het vandalisme niet volledig uitbannen, maar met extreme straffen voor vandalisme zal het wel minder worden.

Dat denk ik niet, want met een verbod op consumentenvuurwerk krijg je dat veel en dan bedoel ik ook heel veel mensen zelf vuurwerk gaan maken plus het feit dat er dan wel 10 keer zoveel illegaal wordt gehandeld en met name de mensen die zelf vuurwerk gaan maken daar gebeuren de meeste ongelukken mee en ook de meeste vernielingen.
Bovendien zou een verbod sowieso niks helpen tegen vandalisme, want wat dacht je van brandstichtingen met brandbare vloeistoffen, zoals benzine, spirites, verfoplossers, enz.
Ook allemaal maar verbieden?

Ik vind dat de straffen op vandalisme vertienvoudigd mogen worden en de daders aan de schandpaal nagelen, alleen dat kan het vandalisme wat indammen, helaas zal ook dat het vandalisme niet volledig uitbannen, maar met extreme straffen voor vandalisme zal het wel minder worden.

hebt wel gelijk. gewoon vuurwerkvernieling
volgende jaar 31 december gewoon taakstraf van 10:00 tot 2:00
en een fikse boete .nee maar kijk als ze het afsteken verbieden en gewoon op december maanden zwaaar controleren op afstekers en die gevangenis straf gefen voor explosieven.

Back
Bovenaan