Jongen (14) heeft tien nitraatbommen in huis

Torrr

VWC lid
Nieuw Dordrecht - Bij een 14-jarige jongen zijn thuis 10 nitraatbommen, door de politie in beslag zijn genomen.

Op aanwijzing van de wijkagent stelde de politie dinsdag in Nieuw Dordrecht een onderzoek in naar het in bezit hebben van illegaal vuurwerk. Op twee adressen is onderzoek gedaan. In de woning van een 14-jarige jongen vonden de agenten 10 nitraatbommen. Dit verboden vuurwerk is in beslag genomen. De jongen krijgt in overleg met zijn ouders een alternatieve straf via bureau Halt.

Bron

Wat maak je je als politiekorps belachelijk als je dit soort berichten naar buiten brengt als belangrijk nieuws. Gevalletje het niet kunnen onderscheiden van prioriteiten en bijzaken. EN het dan nog gek vinden ook dat de burger het respect voor de politie is verloren en er geen gezag meer is. Als leidinggevende zou ik hier toch eens goed over nadenken.

Wat maak je je als politiekorps belachelijk als je dit soort berichten naar buiten brengt als belangrijk nieuws. Gevalletje het niet kunnen onderscheiden van prioriteiten en bijzaken. EN het dan nog gek vinden ook dat de burger het respect voor de politie is verloren en er geen gezag meer is. Als leidinggevende zou ik hier toch eens goed over nadenken.

Ik zou zeggen, neem contact met ze op Danny :)

Wat maak je je als politiekorps belachelijk als je dit soort berichten naar buiten brengt als belangrijk nieuws.
que? Ik zie een marginaal berichtje op een regionale sectie van een mij volslagen onbekende nieuwssite (één van de velen). Zó belangrijk wordt het m.i. niet gemaakt, gewoon een voetnoot-stijl politiebericht. Het is de website die het overneemt en plaatst.

Het heeft wel nut altijd even de bron te bekijken, hoor. 't Is een heel verschil of het op de site van een grote krant of Nu.nl ofzo staat, of op een of ander klein (regionaal) siteje/krantje.

Voetganger negeert stoplicht

Voetganger negeert stoplicht

Nog een stap verder en dan krijg je dit:

Tilburg - In Tilburg heeft een voetganger vanmorgen een rood stoplicht genegeerd. Terwijl de auto's groen hadden stak de voetganger gewoon over.

Het leverde een levensgevaarlijke situatie op. Volgens politiewoordvoerder Pietje Puk is het een wonder dat er geen gewonden zijn gevallen. "De voetganger mag echt van geluk spreken" aldus Puk.

De politie is nog altijd op zoek naar meer getuigen in deze zaak. Heeft u iets gezien, bel dan met de politie via 0900-8844. Liever anoniem? Bel dan 0800-7000.

Dit begint eerlijk gezegd iets parallels te krijgen met StaSi-praktijken. Echt ongelofelijk dat men voor wat grammen flitspoeder en hulsjes in feite een jochie van 14 naar Bureau Halt stuurt...
Dit soort praktijken voor vuurwerk gebeuren naar mijn weten alleen in Nederland.

Ik dacht dat het niveau niet lager kon, politie en media kan weer trots zijn, jullie hebben jezelf weer overtroffen.

Te zielig voor woorden dit, wat hebben wij toch echte mannen in ons midden. Die alles doen voor de veiligheid van de burger. Megavangst dit, ze kunnen weer trots zijn. Werkelijk OM TE HUILEN.

Fijn om te zien dat de belastingen weer goed besteed worden!
Wat zouden we toch zonder onze waakzame dieners moeten...

en het is nog verkeerd ook het gaat nl om granaatscherffragmentatiekanonhulscobradelovagoldendragonvlinderatoombommenmortiernitraatjes

Het is ook echt ieder jaar hetzelfde gezever: mensen kopen wat buitenlands (consumenten) knalvuurwerk of andere types voor de jaarwisseling, wat tegenwoordig vaak Europees is goedgekeurd. Vervolgens doen ze er hier in Nederland spastisch over en zetten ze het neer alsof het explosieven zijn om grootschalige schade en leed te veroorzaken en moet het meteen zo nodig in de krant komen.
Ik kots dit echt uit!

Verruim dan als Overheid zijnde in ieder geval de regels voor knalvuurwerk in Nederland, sta dan flashknallers en matten uit Categorie 2 of 3 toe. Knalvuurwerk voor op de grond in Nederland is de laatste paar decennia gewoon "zum Kotzen". Je kunt beter nog grote knalerwten kopen als legaal "knalvuurwerk". De matten hier gaan net zo hard als een goedkokende maaltijd en zijn belachelijk duur.
De overheid/wetgevers hebben de keuze uit 2 opties:
- OF schaf grondknallers helemaal af en laat al het andere vuurwerk tot en met Categorie 3 toe (daaronder vallen ook vuurpijlen met 200 gram lading en maximaal 10 gram flash als burst/knal, grote mines, 1000-grams potten met 40 gram of 4 gram flash per tube, kilo-fonteinen en girandola's);
- OF zorg dat flashknallers en buskruitknallers volgens Categorie 2 en/of 3 op de Nederlandse markt mogen.

Laatst bewerkt:
que? Ik zie een marginaal berichtje op een regionale sectie van een mij volslagen onbekende nieuwssite (één van de velen). Zó belangrijk wordt het m.i. niet gemaakt, gewoon een voetnoot-stijl politiebericht. Het is de website die het overneemt en plaatst.

Het heeft wel nut altijd even de bron te bekijken, hoor. 't Is een heel verschil of het op de site van een grote krant of Nu.nl ofzo staat, of op een of ander klein (regionaal) siteje/krantje.

Je zegt het zelf al. Het is marginaal. Zo wil je jezelf toch niet profileren als instantie zijnde?

Dat de media op deze manier willen scoren is het andere trieste van het verhaal. De balans is erg zoek.

Back
Bovenaan