Jongen (13) deels blind door vuurwerk

ZWIJNDRECHT - Een 13-jarige jongen uit Zwijndrecht is vrijdagavond ernstig gewond geraakt aan zijn oog. Hij fietste tegen 23.00 uur op een rotonde bij de Koninginneweg in Zwijndrecht toen een nog onbekend persoon vuurwerk naar hem toegooide. Dit ontplofte vlak voor zijn oog.

De jongen moest met spoed naar het oogziekenhuis in Rotterdam worden vervoerd voor een operatie. Volgens de politie is de kans echter zeer klein dat zijn oog gered kan worden.

Het incident speelde zich af vlak na de voetbalwedstrijd Nederland-Frankrijk. Het was op dat moment erg onrustig in Zwijndrecht. De politie zoekt getuigen die kunnen helpen bij het identificeren van de dader.

Te triest voor woorden. Deze imbecielen liefst jaren gevangenisstraf geven en maandelijks een bepaald bedrag laten betalen aan het slachtoffer voor de rest van zijn leven!

Jongen raakt oog kwijt door vuurwerk

Zwijndrecht - Een 13-jarige jongen uit Zwijndrecht is op vrijdagavond 13 juni ernstig gewond geraakt toen zijn oog door vuurwerk geraakt werd. De jongen fietste rond 22.45 uur met een aantal anderen op de rotonde bij de Koninginneweg/Burgemeester Jansenlaan toen een onbekende persoon vuurwerk gooide dat bij zijn oog ontplofte. De jongen is voor een operatie naar het oogziekenhuis in Rotterdam vervoerd. De kans is klein dat het met zijn oog goed komt.

Het incident speelde zich kort na de voetbalwedstrijd Nederland-Frankrijk af. Op dat moment stond een grote groep mensen op en bij de rotonde. Het was daar op dat moment onrustig en een deel van de mensen gedroeg zich lastig en agressief naar de aanwezige politie.

De politie wil alleen in contact komen met diegenen die hebben gezien wie er met vuurwerk naar de jongen gooide en is niet op zoek naar mensen die getuige zijn geweest van de ongeregeldheden. Ook mensen die andere informatie hebben die naar de vuurwerkgooier kan leiden, wordt gevraagd zich te melden. Zij kunnen bellen naar 0900-8844 en vragen naar de recherche van district I.

Volgens mij klopt de titel niet helemaal? :frusty:

gewoon te erg voor woorden gewoon "zomaar" ff vuurwerk naar iemands gezicht gooien.. :frusty: hoe dom kan je zijn :bonk: hopelijk wordt de dader(s) gepakt :frusty:

het hoefde toch niet expres te zijn?
dat staat niet in de tekst.
Er staat dat er jongeren waren die vuurwerk gooide en het ontplofde in zijn gezicht. Okey dom om die richting in te gooien, maar als ze expres naar hem hadden gegooid was het zeker niet de bedoeling om hem te verwonden.

tevens wat moet zo''n jongen van 13 zo laat op straat?
maarjah, het is verder een stomme actie, met de gevolgen in dien.

...
tevens wat moet zo''n jongen van 13 zo laat op straat?
maarjah, het is verder een stomme actie, met de gevolgen in dien.

Achja misschien kwam hij terug van een vriendje of weet ik veel wat. mijn broertje van 14 gaat ook voetbal kijken met zijn maatjes en dan moet hij ook rond dat tijdstip naar huis.

Laatst bewerkt:
Ongelooflijk, het zou je maar overkomen :shocked:
Ik hoop, ondanks de zware verwondingen, dat de schade aan zijn oog meevalt en er goed vanaf komt.
Voor de onoplettende gooiers, expres gedaan of niet: in de kraag vatten en op gepáste wijze straffen!

De Zwijndrechtenaar kwam maandagmorgen thuis uit het ziekenhuis. Hij is te zeer van slag om met de pers te praten. ,,Hij praat nauwelijks en huilt alleen maar,’’ vertelt zijn aangeslagen vader. ,,En als hij iets zegt dan is het ‘waarom?’ Kon ik hem maar antwoord geven, maar dat willen we zelf ook weten.

Met een groep vrienden had de jongen de wedstrijd gekeken in snackbar Verhagen. Na afloop stapte de groep op de fiets om elders wat te gaan drinken. Onderweg passeerden ze de kruising van de Koninginneweg en de Burgemeester Jansenlaan waar een volksfeest was uitgebarsten. Er werd onder meer bengaals vuurwerk afgestoken. In het feestgedruis gooide een naar schatting 40- á 50-jarige man met vuurwerk. Dat ontplofte in het gezicht van de jonge Zwijndrechtenaar. Gevolg: een gebarsten oogbal. ,,Zelfs de dokter schrok ervan,’’ aldus de vader van het slachtoffer.

,,Welke idioot doet nou zoiets? Midden in een massa mensen met vuurwerk gooien... Mijn zoon is voor de rest van zijn leven getekend. Maar laten we dankbaar zijn dat hij nog leeft. Wat als het vuurwerk een paar centimeter lager - bij zijn halsslagader - was ontsnapt?’’

Onduidelijk is of de vuurwerkgooier gericht gegooid heeft. De politie heeft nog niemand gearresteerd, ondanks het feit dat omstanders de man hebben aangesproken en herkend. ,,Het onderzoek loopt,’’ is het enige dat politiewoordvoerder E. Sterenborg kwijt wil over de kwestie.

De ouder blijft ondanks de sombere vooruitzichten hopen dat het goed komt met het oog van zijn zoon. ,,Ik wíl dat het goed komt. Maar het beeld van hem, daar liggend op straat, van onder tot boven onder het bloed blíjft maar terug komen.’’

vast weer een of andere jan jenever. die dacht laat ik maar lekker lomp doen.:mad: dan vallen er geen slachtoffers.

Vuurwerkgooier gearresteerd

ZWIJNDRECHT - De politie heeft een 35-jarige inwoner van Zwijndrecht gearresteerd op verdenking van het gooien van vuurwerk.
De Zwijndrechtenaar wordt ervan verdacht dat afgelopen vrijdag te hebben gedaan op de rotonde van Koninginneweg en de Burgemeester Jansenlaan in zijn woonplaats. Daar was na afloop van de voetbalwedstrijd Nederland - Frankrijk een spontaan volksfeest losgebarsten.

Het vuurwerk ontplofte in het gezicht van een 13-jarige plaatsgenoot, die over de rotonde fietste. Hij raakte zo ernstig gewond dat zijn oog als verloren beschouwd moet worden. Zijn oogbal scheurde door de ontploffing. De jongen moest direct geopereerd worden en er volgen de komende periode nog meer ingrepen.

De vuurwerkgooier is woensdag in verzekering gesteld.

Back
Bovenaan