Je bent een Rund als je met Vuurwerk stunt!

ylke

VWC lid
naamloos.png

Het duurt niet lang meer, of de eerste vuurwerkfolders zullen op de deurmat verschijnen. Vuurwerk is heel erg leuk en spannend onder de jeugdigen. Helaas vallen er ook jaarlijks veel gewonden tijdens oudjaarsdag en nieuwjaar. Dit komt omdat mensen niet de instructies lezen, of onverantwoord mee omgaan. Ook worden er door sommige vuurwerkbommen gemaakt. Vuurwerkbommen zijn zelf gemaakte explosieven, die niet zijn goedgekeurd. Tevens zijn zelf gemaakte bommen levensgevaarlijk. Pas op! Want je bent zo een oog of enkele vingers kwijt! Het gebeurt toch niet bij jou? Bekijk dit filmpje maar..

Vuurwerk resten

Ruim naar het afsteken altijd je vuurwerkresten op. Kleine kinderen willen deze de dag erna nog wel eens oppakken. Hierdoor kan een explosief wat nog niet is afgegaan, in de handen klappen van een kind. Dit wil je toch niet op je geweten hebben?

Bron

Wauw, echt heftig wat deze jongens hebben meegemaakt.
ik heb zelf nooit bommen gemaakt wel eens cobra ś of lawinepijlen afgestoken maar ik ken niet de kick van nog hardere klappen zelf maken.

Heftig hoor. Toen ik jong was zelf ook wel eens iets in elkaar geflanst, je denkt gewoon niet goed na over de gevaren. Gelukkig toen allemaal goed afgelopen. Maar als je zo'n filmpje ziet weet je gelijk dat dat niet altijd het geval is. Getekend voor het leven die jongens.

Wat ik trouwens niet snap uit het filmpje is hoe het met Bryan (de vriend van de eerste jongen) afloopt? Had hij ook letsel? Of mis ik iets?

Even voor de duidelijkheid....wij willen hier geen reacties zien hoe je dit soort bommen/explosieven in elkaar zet. Lijkt me begrijpelijk toch? Daarom dus ook enkele reacties verwijderd.

Indrukwekkend! Goed dat dit soort filmpjes er zijn om andere te waarschuwen! Het is het zeker niet waard en je ziet hoe 1 verkeerde beslissing je leven kan veranderen!

Heftig of niet. Het is maar hoe je t bekijkt. Dom zo bekijk ik het. Wat heeft t voor een nut om dit soort verhalen openbaar te maken. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeggen ze. Je kunt zoveel waarschuwen dat je wilt. Er zitten altijd weer rotte appels tussen die wat cellen missen tussen de oren. En dan achteraf dit had ik nooit moeten doen. Dit had je zwz niet moeten doen. Dat was veel stoerder geweest.
Ik praat me zelf niet de hemel in maar knutselen met vuurwerk heb ik zelf nog never never gedaan.

Dat klopt ergens ja...aan de andere kant....nu wordt je gewaarschuwd door de mensen die het overkomen is. Die zijn niet echt dom ofzo....en geeft in mijn ogen toch echt wel wat meer impact.

Als je dan nog bezig gaat met stunten en zelf vuurwerk bouwen, dan heb je het niet echt begrepen nee...

Vind het trouwens wel knap om in dit soort filmpjes te spreken. Respect.

Dom of niet, als je 15 ben dan denk je nog niet na over gevolgen
die er zijn voor de rest van je leven.
Ze mogen blij zijn dat ze nog leven!

Back
Bovenaan