Japantag 17-05-2014 Düsseldorf

kwintos

VWC lid
Japantag 17-05-2014 Düsseldorf

Stad/dorp: Düsseldorf
Datum: 17-05-2014
Tijdstip: 23:00
Schietbedrijf: Nico Lünig Event
Max. kaliber: tot 8 inch
Bijzonderheden: -

Laatst bewerkt:
Japan-Tag-Feuerwerk -- Thema: „Japans vier Jahreszeiten“

Beginn: ca. 23:00 Uhr
Dauer: ca. 25 Minuten
Abbrennplatz Feuerwerk: Oberkasseler Rheinwiesen

Den krönenden Abschluss des Kultur- und Begegnungsfestes bildet ab ca. 23:00 Uhr ein großes japanisches Höhenfeuerwerk, das in diesem Jahr unter dem Motto „Japans vier Jahreszeiten“ steht. Es zeigt die vielen Facetten, die Japan in jeder Jahreszeit zu bieten hat: eine Blütenpracht im Frühling, Sonne und Strand im Sommer, Mondschein und buntes Laub im Herbst sowie eine Schneelandschaft im Winter.

1. Szene: Eröffnung – Frühjahrsblüte
Umgeben von sanftem Sonnenlicht erwachen die Blumen im Frühling langsam zu Leben. Zum Beginn werden bunte Blüten den Himmel über dem Rhein zum Leuchten bringen.

2. Szene: Sommer am Strand
Diese Szene thematisiert einen strahlenden Sommertag am Strand mit großen Sonnenschirmen, Palmen und bunten Fischen, die im blauen Meer schwimmen.

3. Szene: Vollmond im Herbst
Der Vollmond steht hoch am Himmel, das golden schimmernde Gras weht leicht im Wind, die rot gefärbten Blätter fallen von den Bäumen und Libellen fliegen umher: Der Herbst ist perfekt geeignet, um ein Gefühl für Japan und seine Natur zu bekommen.

4. Szene: Winterschnee
Im vorletzten Abschnitt des japanischen Feuerwerks ist alles in eine weiße Winterwelt gehüllt. Schneemänner tauchen auf und weiße Schwäne fliegen hoch in den Himmel.

5. Szene: FINALE – Goldregen
Zum Abschluss wird traditionell das berühmteste und wohl beliebteste japanische Feuerwerkselement, der Goldregen, gezeigt. Der passende Abschluss eines grandiosen Feuerwerks.

Voor diegene die niet in staat zijn om te gaan:
„Feuerzauber über Düsseldorf" im WDR Fernsehen
Samstag, 17. Mai, 22:45 bis ca. 23:30 Uhr

http://www.japantag-duesseldorf-nrw.de/japan-tag/japan-tag-feuerwerk/

Ik ben in ieder geval aanwezig met maten van mij, camera en statief mee. Dus als ik weer thuis ben gekomen plaats ik meteen de SD-Kaart in de laptop en laat ik de upload lopen, en zal de link hier plaatsen! :)

Twijfel twijfel twijfel.. het is er altijd zo strontdruk dat ik maar moeilijk kan wegkomen. Dat weerhoudt mij ervan om te gaan, ik zal er nog even goed overnadenken ;) 3 dikke shows pakken in drie weken is dan we weer vet :)

Word een aardige groep bij ons ,michel,Miranda,tristen,rob(rbfirework),bryan (feabal),matthieu (mat96matje),luuk (vuurvent),richard (kwakkebol),brian, micheal...ik zegt de gek(mark) en een misteryguest. Dat word uitermate gezellig.

Word een aardige groep bij ons ,michel,Miranda,tristen,rob(rbfirework),bryan (feabal),matthieu (mat96matje),luuk (vuurvent),richard (kwakkebol),brian, micheal...ik zegt de gek(mark) en een misteryguest. Dat word uitermate gezellig.

Lekker hoor veel bekenden zie jullie daar. :D

Crap, zie net dat het de 17e is dan kan ik helemaal niet. Dan zit ik in Hannover bij Flash Barrandov :p

wel weer zin in :-)
Vorig jaar super show gezien, dus dit jaar hopelijk weer :)
ik ga 12:00 sochtends al rijden, dagje dusseldorf in, en dan savonds naar het vuurwerk kijken op de kaiser wilhelm ring

Maar eens kijken of ik toch tijd kan maken om hier bij te zijn.
Hopen dat het weer wat beter wordt dan afgelopen week.

Ik sla deze over, met name door andere verplichtingen.
Om eerlijk te zijn, viel de show me vorig jaar een beetje tegen.
Erg veel gaten in de show, maar misschien kwam het ook wel door de overweldigende fallas ervaring dat jaar en het feit dat gruwelijk k**weer was tijdens het vuurwerk op Japantag ;)

Er vielen af en toe wat gaten, maar neemt niet weg dat het een super show was wat ik vondt.
Slecht weer op japantag?
Het miezerde toch een beetje?
Gelukkig stondt ik onder een boom :p

Ik sla deze over, met name door andere verplichtingen.
Om eerlijk te zijn, viel de show me vorig jaar een beetje tegen.
Erg veel gaten in de show, maar misschien kwam het ook wel door de overweldigende fallas ervaring dat jaar en het feit dat gruwelijk k**weer was tijdens het vuurwerk op Japantag ;)

Er vielen af en toe wat gaten, maar neemt niet weg dat het een super show was wat ik vondt.
Slecht weer op japantag?
Het miezerde toch een beetje?
Gelukkig stondt ik onder een boom :p

Het miezerde inderdaad, maar ik vond het niet een beetje :)
Mijn pul werd harder gevuld dan dat ik hem leeg kreeg :)

Ik vond de gaten wel jammer, maar vd andere kant, zulke shows zo dichtbij zie je nu ook niet zo vaak. Alleen, vorig jaar voor het eerst naar Fallas geweest en dan is het weer ff aclimatiseren :)

Back
Bovenaan