Jaar cel voor vuurwerk in woonwijk

moontan

VWC lid
Jaar cel voor vuurwerk in woonwijk

Voor bezit van 560 kilo illegaal vuurwerk en een hennepplantage in Almere Haven heeft een man een jaar gevangenisstraf tegen zich horen eisen.

De voorraad werd eind 2005 gevonden in zijn woning aan de Middenhof. Vanwege het gevaar van de aanwezige strijkers en mortierbommen is de straat toen afgezet en zijn bewoners geëvacueerd.

De dozen lagen tot in de babykamer van het huis. De verdachte verklaarde dat hij gefascineerd is door vuurwerk.

http://www.omroepflevoland.nl/home/recent-nieuws-detail?NewsID=58511

In de kamer van je baby shells opslaan is niet echt een slim idee.
Als hij voor wat geld het risico wilt lopen om zijn huis en zijn kind te missen dan is hij wel heel gek.

Zieke geest, het in je dochters' kamer opslaan. Net zoals die reportage in 'Undercover in Nederland - Vuurwerkbommen'. Tsja, ik zou dat nooit doen:wink:

Dan moet je wel heel gek zijn inderdaad.
Kan hier met mijn hoofd niet bij, vuurwerk op een kinderkamer.

Volgens mij betreft dit ook juist die persoon uit undercover in Nederland. Kan het nog niet bevestigen overigens.
In ieder geval een zieke situatie.

Volgens mij betreft dit ook juist die persoon uit undercover in Nederland. Kan het nog niet bevestigen overigens.
In ieder geval een zieke situatie.

Ja volgens mij betreft dit inderdaad die persoon, ik weet het ook niet zeker maar de gegevens zijn identiek aan die betreffende persoon.

Dan heeft ie een beste straf zeg, want hij had al 4 maanden gezeten voor dat voorval.

Alhoewel ik het niet goedkeur dat ie zomaar dingen neer gaat leggen in de kinderkamer, vind ik de straf erg overdreven zoeits krijg je nog niet bij een zedendelict of zware mishandeling.
Het is echt idioot hoeveel aandacht Nederland de laatste jaren aan vuurwerk besteed vuurwerk is een van de zwaarste strafbare delicten die je hedendaags kan plegen:bonk:

Laatst bewerkt:
De straf is inderdaad erg hoog. Zeker in verhouding met andere delicten. Ik denk echter dat de combinatie van het opslaan van illegaal vuurwerk en de hennepplantage de straf heeft bepaald. Een hennepplantage vliegt zo nu en dan eens in de fik, niet bepaald een lekkere combi.

Het evacueëren van omwonende gaat wel weer erg ver zeg:p.

Ja volgens mij betreft dit inderdaad die persoon, ik weet het ook niet zeker maar de gegevens zijn identiek aan die betreffende persoon.

Dan heeft ie een beste straf zeg, want hij had al 4 maanden gezeten voor dat voorval.

Alhoewel ik het niet goedkeur dat ie zomaar dingen neer gaat leggen in de kinderkamer, vind ik de straf erg overdreven zoeits krijg je nog niet bij een zedendelict of zware mishandeling.
Het is echt idioot hoeveel aandacht Nederland de laatste jaren aan vuurwerk besteed vuurwerk is een van de zwaarste strafbare delicten die je hedendaags kan plegen:bonk:

ik vermoed het ook dat dit deze persoon is. Maar na aftrek van die 4 maanden. blijft er nog maar een half jaartje over. Vanuit gaande dat zn straf lager uit valt vermoed ik dat ie dan ook niet lang hoeft te zitten. Of er zelfs met een werkstraf vanaf komt.

Vergeet niet dat dit hoogstwaarschijnlijk niet de eerste keer is dat ie een celstraf opgelegd krijgt he. Er is een verleden, maar dat gaat wellicht wat te ver om over te discussiëren in dit topic.

Wat een achterlijke debiel zeg! Een goed voorbeeld van een egocentrische man die niet eens nadenkt waar hij het spul verstopt. Dat hij shells en knallers heeft prima ! maar je bent toch niet zo achterlijk dom dat je het op de kamer van je kind laat!Uberhaubt dat je het in huis bewaard terwijl je kinderen hebt. En dan zwijg ik nog over de drugs. Zulke domme mensen mogen ze van mij wel wat harder aan pakken. Al is het vanwege hun laconieke en onverantwoorde levens handelingen.

'Vuurwerk lag opgeslagen tot in de babykamer'
Gepubliceerd op 08 april 2009, 11:45
Laatst bijgewerkt op 08 april 2009, 11:48
LELYSTAD / JPZ -

Voor bezit van 560 kilo illegaal vuurwerk en een hennepplantage in een Almeerse woonwijk heeft een man één jaar gevangenisstraf tegen zich horen eisen.

De voorraad werd eind 2005 gevonden in zijn woning aan de Middenhof, na een tip van het nummer achter Meld Misdaad Anoniem.

Vanwege het gevaar van de aanwezige strijkers en mortierbommen is de straat afgezet en zijn bewoners geëvacueerd. De dozen lagen tot in de babykamer van het huis. Fascinatie voor vuurwerk zou het motief van de verdachte zijn geweest.

Dat kwam gisteren niet uit zijn eigen mond voor de Lelystadse rechtbank, omdat hij van zijn advocaat mr. J.J. Lieftink het advies heeft gekregen om te zwijgen. De raadsman zegt dat de doorzoeking van de woning aan de Middenhof onrechtmatig is geweest en het gevonden bewijs daarom niet mee mag tellen. Dan zou een vrijspraak moeten volgen, omdat er niet veel meer was dan de vondst.

De toenmalige partner van de verdachte is vanwege die omstandigheden vorig jaar voor een groot deel vrijgesproken van de beschuldigingen. Er loopt momenteel hoger beroep tegen haar voor het Hof in Leeuwarden. Afgezien daarvan vond Lieftink dat een gevangenisstraf niet zoveel zin meer heeft.

De 35-jarige verdachte zit momenteel in Nederland een gevangenisstraf uit voor invoer van cocaïne in Spanje in 2007. Daarvoor heeft hij in Madrid negen jaar cel gekregen, wat in Nederland is omgezet tot 54 maanden. Na afloop van die periode, eind dit jaar, staat hij op de wachtlijst voor een tbs-kliniek, vanwege nog weer een oudere veroordeling, vanwege afpersing.
De uitspraak is op 21 april.

http://www.almerevandaag.nl/nieuws/...e/Vuurwerk_lag_opgeslagen_tot_in_de_babykamer

Is inderdaad die man van undercover in nederland,althans die woonde ook in lelystad en zat ook veel in de drugs.
Maar wat maakt het uit of die het in die kinderkamer had liggen?als je 30 a 40 karton shells in je huis hebt liggen is zoiezo je hele huis weg dus...

Het is zeker die man van undercover Nederland. Hier werd hij de eerste keer gepakt een een aantal maanden later voor de tweede keer door Alberto. :p Maar hij heeft veel meer op zijn kerfstok. :) Hij deed zo'n beetje alles wat het daglicht niet kon verdragen.

Vergeet niet dat dit hoogstwaarschijnlijk niet de eerste keer is dat ie een celstraf opgelegd krijgt he. Er is een verleden, maar dat gaat wellicht wat te ver om over te discussiëren in dit topic.

Hij is meerdere keren gepakt voor vuurwerk, hij is trouwens een beetje op een ***lige manier gepakt met zijn GHB en coke handel.

Laatst bewerkt:
Het is zeker die man van undercover Nederland. Hier werd hij de eerste keer gepakt een een aantal maanden later voor de tweede keer door Alberto. :p Maar hij heeft veel meer op zijn kerfstok. :) Hij deed zo'n beetje alles wat het daglicht niet kon verdragen.

Hij is meerdere keren gepakt voor vuurwerk, hij is trouwens een beetje op een ***lige manier gepakt met zijn GHB en coke handel.

***lig? Terrecht dat hij veel straaf krijgt, en van mij apart nog hogere straffen. Handelen in vuurwerk op zijn wijze is echt niet te begrijpen en zeer gevaarlijk geweest voor menig persoon en drugshandel op amateur nivaeu. Laat hem lekker vast zitten.........

Die man is denk ik niet zo heel slim. Op de manier hoe hij het doet, en waar hij het spul opslaat. :rolleyes:

voorlopig zit hij nog wel even vast omwille van cocaïne smokkel vanuit Spanje. Als je 4.5 jaar nog krijgt in Nederland praten we ook niet over een paar kilo. Maar over heel wat meer. Dan krijgt hij ook nog eens TBS. En dat is ook niet iets wat je binnen een half jaartje er weer op heb zitten. Dat kan zomaar jaren duren. Zeker als je dat krijgt omdat je iemand hebt afgeperst. Dan heb je dat toch wel op een verschrikkelijke zieke manier gedaan.

Oftewel, die gast is gewoon niet helemaal goed bij ze hoofd.
En er zijn ook volgensmij verder geen handelaren die zoveel vuurwerk gewoon in hun huis opslaan. En hij heeft al eerder voor vuurwerk vastgezeten, dus dan ben je zoieso dom bezig om dat allemaal zomaar in je huis op te slaan.

zo we hebben met zn allen weer schande kunnen spreken over deze man, allemaal hulde.

nu graag additionele informatie over de zaak zelf aub.

Back
Bovenaan