IOC kijkt naar verbod op vuurwerk bij Spelen

moontan

VWC lid
IOC kijkt naar verbod op vuurwerk bij Spelen

Novum) - Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) overweegt om vuurwerk uit milieuoverwegingen te verbieden bij de Olympische Spelen. Dat liet het IOC weten na een voorstel van het Olympisch Comité van Sri Lanka. Volgens de Sri Lankanen kunnen lasershow´s het vuurwerk vervangen bij de openings en sluitingsceremonie.

Voorzitter Jacques Rogge liet weten dat het IOC het voorstel gaat bespreken met zijn milieucommissie en de organisatoren van de Spelen. "Ik zeg niet dat vuurwerk verdwijnt, maar we gaan er serieus naar kijken." De organisatie van de Olympische Spelen in Londen van 2012 zegt nog geen beslissing te hebben genomen over vuurwerk.

http://www.trouw.nl/nieuws/sport/ar...kijkt_naar_verbod_op_vuurwerk_bij_Spelen.html

wat een idioot iets.. het openings en slotvuurwerk hoort gewoon bij het spektakel van de Olympische spelen. Met een laser show kun je dat in de verste verte niet qua spektakel bereiken!

Met laser vervuil je ook indirect het milieu.. bedoel het draait immers op stroom.. dat moet óók ergens vandaan komen..

Sorry, maar de Olympische spelen is sowieso al een stom evenement om alleen geld binnen te halen. T enigste moment dat ik uberhoud wil kijken is bij de intro. Maar als dit doorgezet word, weet ik zeker dat een groot deel van de kijkers adios zegt, we winnen NOOIT echt iets, brons/zilver, HEEL soms wat goud en voor de rest, NIKS! Dus..Vuurwerk afschaffen = minder kijkers = minder geld.

Echt weer zo'n stuk nieuws waar je moe van wordt, dat vuurwerk bij de OS vind ik altijd een genot om naar te kijken. Hopelijk draven ze weer niet door !

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Sorry, maar de Olympische spelen is sowieso al een stom evenement om alleen geld binnen te halen. T enigste moment dat ik uberhoud wil kijken is bij de intro. Maar als dit doorgezet word, weet ik zeker dat een groot deel van de kijkers adios zegt, we winnen NOOIT echt iets, brons/zilver, HEEL soms wat goud en voor de rest, NIKS! Dus..Vuurwerk afschaffen = minder kijkers = minder geld.

Wat is dit nou weer voor een schijtreactie :bonk:
Ik vind de spelen geweldig om te zien, misschien boeit het me minder wie wint als bij het voetbal maar toch.

Zou zeker jammer zijn als het vuurwerk gaat verdwijnen. Ook omdat dat een stap in de richting naar meer is. :shocked:

hier nog een video van het slot\openings vuurwerk van de winter spelen van Turijn 2006, Italie.. door Parente Fireworks:

+ YouTube Video

+ YouTube Video

het hoooort er gewoon bij!! Niks is leukers dan geweldige singleshot steppers\runs over een stadion dak te zien gaan!

Zullen we die Olympische vlam dan ook maar gaan verbieden? Volgens mij heeft dat ding meer uitstoot in de paar weken dan al het vuurwerk bij elkaar.

Beetje jammer dit.

Back
Bovenaan