Ingezonden brief BN de stem

dennis-pyro

VWC lid
Zat vandaag bn de stem te lezen toen ik een ingezonden brief tegenkwam van ene meneer H. Schneider.

Vuurwerk

Tijdens een jaarwisseling moet ik eens tegen 24:00 naar het ziekenhuis buiten het centrum voor medicijnen.
In het centrum leek het een oorlogszone, buiten het centrum totale rust.
Mijn idee/voorstel is:net zoals bij kerstboomverbrandingen, organiseer dit gebeuren op twee of drie van tevoren vastgestelde terreinen (bijv. parkeerterrein bij NAC,Chasséveld) waar eenieder die dat wil zijn eigen vuurwerk af kan steken van 24:00 uur tot 02:00 uur. Politie,brandweer erbij. Evenals EHBO broeders en politiesurveillance in de rest van de stad. De stad zelf viert het dan rustiger,dieren zijn minder gestrest en de straten hopelijk schoner. En er is dan minder schade. Een verbod op vuurwerk is dan niet nodig.

Op deze brieven kun je reageren naar [email protected]

Als iedereen probeert een zo rustig duidelijk mogelijke reactie te mailen kunnen we morgen in de krant komen met duidelijke argumenten waarom dit niet gaat werken.

Dat was juist mijn insteek mailen kan naar [email protected]
Zet er dan bij reactie op ingezonden brief van H. Schneider
Aub wel zo snel mogelijk aangezien je tot morgen kan reageren.
Als zoveel mogelijk mensen het proberen hebben we een grotere kans om te slagen.

Verder hoef je niet persee uit de buurt te komen om de argumenten van deze Schneider onderuit te halen he :)

Hoe kan de beste man de jaarwisseling met een oorlogsgebied vergelijken? Heeft hij er persoonlijk een mee gemaakt? En misschien is het een goed idee om op een ander tijdstip je medicijnen te halen? Schade wordt al vele jaren steeds minder? Afval op straat heb je ook bij carnaval en festivals dus geen goede argementen. :)

wat verstaat hij onder een oorlogsgebied? word dit overdreven en ligt er een opgeknalde slof kanonslagen, of is er echt de pleuris uitgebroken?

Haha ha. ha. ha..... wat een grap. Oke misschien wel relaxed:P koop ik voor 24:00 minder vuurwerk als er daar in de buurt toevallig een show is (wel shells dan:D) :P en anders vollop zelf stoken

Heb een flinke brief ingestuurd als reactie :)

Samengevat: kansloos idee van dhr Schneider.
- nergens genoeg plek om iedereen z'n vuurwerk te laten afsteken
- handhaving onmogelijk, er zijn nauwelijks hulpverleners over voor de rest v/d stad
- schonere straten is onzin, want tot 00:00 mag er dus wel in de wijk worden afgestoken

Pluspunt van zijn idee is dat er niet direct met een algeheel verbod gegooid wordt :wink:

haha met 1 goede 100k lijkt het al op een oorlog, kunnen moeilijk met knalerwten gaan gooien om 00:00 hé:bonk:

En wie haalt er nou weer stipt 00:00 zijn medicijntjes op..? betere timing kon haast niet, eigen schuld dus.

owja, en z'n idee vind ik onzin, want als je een paar honderd man op een terrein gooit en vuurwerk laat afsteken, met politie en brandweer erbij, dan kan je dus niet eens een cake uit BE de lucht in schieten voordat je een kruisverhoor van agenten krijgt, laat staan de matten/rollen/knallers, dus veel mensen zal dit niet aantrekken.

Slecht idee dus.

zou het niet kunnen zijn dat de beste man om 12 uur 's middags zijn medicijnen is wezen halen? en dat dit door de redactie is veranderd naar 12 uur 's nachts?

zou het niet kunnen zijn dat de beste man om 12 uur 's middags zijn medicijnen is wezen halen? en dat dit door de redactie is veranderd naar 12 uur 's nachts?

ho wacht eens ff ziekenhuizen draaien dag en nacht door .
dus dat kan wel degelijk kloppen .
erg raar dat je dan nota benen de deur uit gaat voor je medicijnen .
maar als je er afhankelijk van bent en het voor je van levens belang is , kan ik best begrijpen dat je dan de straat op moet.

maar ja was dan ook ff eerder gegaan .
je weet tenslotte wat voor dag het dan is

Back
Bovenaan