Illegaal vuurwerk

Jazkr

VWC lid
Hey ik ben best wel nieuw en ik vroeg me af of je snel gepakt word met illegaal vuurwerk op oudjaars dag zelf ?

Ik heb gezocht met search maar niks gevonden

Dat hangt er natuurlijk vanaf. Wat voor soort vuurwerk bedoel je?
Er is een risico dat je gepakt word.
Ik raad je aan om gewoon niet al het illegaal vuurwerk in 1 tas te doen en af en toe er weer wat nieuws in doen.

Ik heb wat vlinders en nitraten k zal ze zeker niet gebuiken om prullenbakken en of brievenbussen op te blazen. Maar soms begraven en dan cratertje ofzo wel leuk een harder knalletje

Ja dacht ik ook al iets van 1, 2 per ker mee nemen onder in je tas en niet de heletijd in je hand houden

k heb ook nagedacht om het meeste 's avonds af te steken :D

De kans is eigenlijk zo klein.
Maar gewoon niet te veel meenemen en als het op is weer bij vullen.

Laatst bewerkt door een moderator:
K heb 1 keer de politie gezin voirig jaar maar toen had ik geen illegaal vuurwerk bij me ze gaven wer wat tips zoals kijkw aar je je aansteeklont neer legt etc. :P

maar verder ook nooit gezien. BTW ze zaten in hun auto dus misschien handig om alleen in steegjes of grote pleintjes aftesteken :P

En 's avonds controleren ze niet meer wand dan kunnen ze er meestal neit meer door door de rommel/potten

je kunt beter gewoon je tas vullen met alles door elkaar. rotjes gewoon tussen de vlinders:)

en je moet (dat is het makkelijkst) het illegale onderop doen. toch controleren ze nauwelijks erop hoor..:wink:

ik weet niet of je in een grote of drukke stad woont want dan controleren ze nog wel eens. Echter heb hier ik nooit politie gezien. je moet er natuurlijk ook wel goed mee omgaan he? want steek je het vlak voor iemand zijn deur af, dan vraag je er om. en ook niks er mee opblazen. dat wordt hier niet echt gerespecteerd en is natuurlijk ook niet stoer:wink:

:bye:

Tja als jij als een dolle met salutes en explos en vlinders enzo staat rond te smijten zal vanzelf de politie langskomen.

Gewoon niet teveel in één keer meenemen. Gewoon 5 a 10 en dan nog wat andere dingetjes. Als ze je dan aanhouden zou je altijd nog kunnen zeggen dat het je enigste illegale is. Of vaak weten ze niet eens wat iets iets.

En wat ook misschien handig is, om niet op één specifieke plaats te blijven staan. Gewon her en der even wat dingen stoken blijf je halfuurtje ofzo en dan ga je weer verder.

Tja als jij als een dolle met salutes en explos en vlinders enzo staat rond te smijten zal vanzelf de politie langskomen.

hhahaha indd. vorige jaar werd hier een deur van een achtertuin opgeblazen. vervolgens werd de haastig gekomen politie met vuurwerk bekogeld. niet echt normaal:)

maar weer ontopic!

Vorig jaar stonden ze hier met 4 man constant de ene naar de ander BSC te smijten,toen kwam de politie.
Gewoon niet teveel meenemen,ervoor zorgen dat je het snel weg kan gooien(appart zakje) niet te lang op dezelfde plek blijven staan en goed opletten.
Volgens mij valt het dan allemaal reuze mee.

Houd je in! Dat is mijn tip. Neem niet gelijk 10 pakken vlinders mee in een tas. Dan maar een paar keer bijladen per dag. Ik heb zelf twee keer gehad dat politie stopte om ons vuurwerk te controleren. Toen had ik geen illegaal vuurwerk bij me. Maar ze vroegen er wel om.

En ga niet als een dolle al het vuurwerk afsteken op dezelfde plek. Hierdoor trek je ook meer aandacht!

Vorig jaar samen met een andere freak met dozen trueno's in onze handen gestookt:bonk:. Alleen maar illegaal vuurwerk zowat. Er stond wel een politie auto stil naar ons te kijken 100 meter verder maraja toen gingen we gewoon babypijltjes afsteken en toen reden ze weer weg.
Maarja als je er gewoon normaal mee omgaat en NIET SLOOPT dan zal het denk ik niet echt voor problemen gaan zorgen...

Laatst bewerkt:
Gewoon normaal stoken. Ze komen alleen maar als er overlast gemeld word. denk hieraan bij:

- Slopen (en dan verdien je het ook om opgepakt te worden)
- Heel dicht bij huizen afsteken
- Extreem harde knallers afsteken zoals explods/cobra's etc.
- Onveilig omgaan met vuurwerk (constant single shots overal heenschieten etc, mensen zijn dan bang voor hun auto en dergelijken).
- Anderen lastig vallen met vuurwerk ( als je bijvoorbeeld zo achterlijk bent om een BSC naar iemand te gooien, is mij overigens gebeurt nog vorig jaar ...)

Denk aan zulke zaken. De politie rijdt over het algemeen wel rond, maar zal niet bij iedereen checken op illegaal vuurwerk, tenzij je de aandacht trekt bij ze.

Daarbij is het natuurlijk mogelijk dat je gecontroleerd word, maar dit valt reuze mee. Ga ook niet paniekerig doen als je politie ziet.

Wees verstandig en denk hieraan. Neem zoals eerder al gemeld niet bergen in een keer mee, en mix het met je legale spul. als je echter op een vaste plek staat leg dan bijvoorbeeld je illegale spul ergens achter een bosje ofzo.

Ik heb persoonlijk nog nooit politie gezien met oud en nieuw, dus hier zal het wel meevallen. Locatie maakt ook veel uit (schoolpleintjes en zo waar ook vaker spullen gesloopt worden zullen eerder gecheckt worden an het straatje naast je huis waar vrijwel nooit narigheid gebeurd).

Hopelijk heb je er wat aan!

je kunt beter gewoon je tas vullen met alles door elkaar. rotjes gewoon tussen de vlinders:)

en je moet (dat is het makkelijkst) het illegale onderop doen. toch controleren ze nauwelijks erop hoor..:wink:

ik weet niet of je in een grote of drukke stad woont want dan controleren ze nog wel eens. Echter heb hier ik nooit politie gezien. je moet er natuurlijk ook wel goed mee omgaan he? want steek je het vlak voor iemand zijn deur af, dan vraag je er om. en ook niks er mee opblazen. dat wordt hier niet echt gerespecteerd en is natuurlijk ook niet stoer:wink:

:bye:

Hebben wij maar geluk mee hé, dat ze in Goes haast niet controleren:p

ik had gehoord van een vriend, die zijn vader is politie agent, dat ze dit jaar niet zomaar in je tas mogen kijken en als een oude opa of oma belt dat ze harde knallen horen dan mogen ze er ook niet op reageren. ze mogen ze alleen aan houden als ze je het zien afsteken.

oja als je dan een doosje vlinder, vitraten etc. mee neemt leg het dan ergen sachter een muurtje ofzo, deed ik vorig jaar ook in een poortje ;)

Back
Bovenaan