Illegaal vuurwerk in Uden

moontan

VWC lid
Illegaal vuurwerk in Uden

De politie heeft maandagmiddag een onderzoek gedaan naar de mogelijke aanwezigheid van illegaal vuurwerk in een Udense woning.

Er was informatie binnen gekomen dat de 19-jarige zoon des huizes daarin een handeltje had. Agenten troffen inderdaad ongeveer duizend stuks knalvuurwerk, een 'vijfhonderdklapper' en 21 stuks sierpijlen aan.

Een deel van het vuurwerk is illegaal en een deel kan op aangewezen momenten tegen de jaarwisseling vrij worden gekocht. Buiten deze tijden wordt het echter ook als illegaal bestempeld. Het vuurwerk is in beslag genomen.

De vermoedelijke handelaar werd in zijn woning gehoord en tegen hem zal proces-verbaal worden opgemaakt.

http://www.skylinertv.nl/nieuws/8638/Illegaal_vuurwerk_in_Uden.html

Nah lekker dan, haal je juist allemaal Nederlands vuurwerk, omdat de rest illegaal is, word het nog met die stempel bedrukt.

Volgend jaar maar goed alles opmaken dan.

Zover ik weet is dit bullshit en mag je, mits niet meer dan 10 kilo, vuurwerk door het jaar in huis hebben. Dit heb ik zelfs eens bevestigd gekregen na een vraag aan vrom. Als ik hem was zou ik bezwaar maken, toon de kostprijs en wellicht wordt deze in mindering gebracht op je boete.

die 500klapper is wellicht een chainthunder...

ik ben in 2004 ook eens gepakt met illegaal vw, en daardoor moest ik ook mijn legaal inleveren. en no way dat ik het terug kreeg!

Ik moest mijn consumentenvuurwerk ook inleveren toen ze hier langs kwamen. Nooit meer teruggekregen ook. Ze namen het mee voor controle. Maar zolang jij het aan hun meegeeft dan word het officieel eigendom van de overheid en dat betekend dan weer dat je er afstand van hebt gedaan. En dan krijg je het dus ook niet terug. Maar dan ging het bij mij om een aantal kleine dingen zoals pakken grondbloemen, babypijlen en een paar fontijnen. En zoals Guy zegt is het 100% toegestaan om consumentenvuurwerk thuis te hebben liggen mits het minder is dan 10KG.

Er kwam bij mij op school ook een keer een wijkagente langs die ons (groepje dat was gepakt met te vroeg afsteken) even kwam vertellen hoe gevaarlijk en illegaal we bezig waren.
Het ging om babypijltjes. Ze zei dat we dezen niet thuis mochten hebben. En dat dit vuurwerk verschrikkelijk gevaarlijk was omdat het alle kanten op zou kunnen vliegen.
Toen heb ik haar erop gewezen dat het Nederlands vuurwerk is, dus legaal en dus gekeurd waardoor er geen gevaar zou moeten zijn.
En dat je 10 kilo legaal vuurwerk het hele jaar door in je huis mag hebben.
De nogal arrogant ingestelde vrouw was het hier niet mee eens en reageerde met: Wie is hier nou degene die meer over vuurwerk weet?

Laat maar weer zien wat sommige politie ervanaf weet. Zou hier misschien ook het geval kunnen zijn geweest...

Er kwam bij mij op school ook een keer een wijkagente langs die ons (groepje dat was gepakt met te vroeg afsteken) even kwam vertellen hoe gevaarlijk en illegaal we bezig waren.
Het ging om babypijltjes. Ze zei dat we dezen niet thuis mochten hebben. En dat dit vuurwerk verschrikkelijk gevaarlijk was omdat het alle kanten op zou kunnen vliegen.
Toen heb ik haar erop gewezen dat het Nederlands vuurwerk is, dus legaal en dus gekeurd waardoor er geen gevaar zou moeten zijn.
En dat je 10 kilo legaal vuurwerk het hele jaar door in je huis mag hebben.
De nogal arrogant ingestelde vrouw was het hier niet mee eens en reageerde met: Wie is hier nou degene die meer over vuurwerk weet?

Laat maar weer zien wat sommige politie ervanaf weet. Zou hier misschien ook het geval kunnen zijn geweest...

staat toch duidelijk bij dat een aantal zaken illegaal waren?!
als dat het geval is nemen ze sowiezo ALLES mee! politie heeft gewoon juist gehandeld in dit geval.
je kan dan wel bezwaar aantekenen om je legale zooitje weer terug te krijgen...

Als de politie bij je op de stoep staat en ze vinden vuurwerk dat de laatste 3 dagen van het jaar toegestaan is zullen ze het altijd mee nemen, dat zijn ze verplicht. Het werkt als een soort gedoogbeleid net als met wiet. Je mag het hebben maar als ze het vinden nemen ze het in beslag en moet je er voor tekenen..

Back
Bovenaan