Illegaal vuurwerk in beslag genomen in Vlissingen

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
VLISSINGEN - In drie woningen in Vlissingen is zaterdag illegaal vuurwerk gevonden. De politie vond bij hun onderzoek in totaal 5.5 kilo professioneel vuurwerk. Alles werd in beslag genomen.
Een onlangs gestart onderzoek naar illegaal vuurwerk leidt naar drie woningen in Vlissingen aan de Nieuwstraat, de Irislaan en de Wilhelmina Druckerlaan. In de eerste woning wordt bijna een kilo vuurwerk gevonden; in de tweede ruin 300 gram en in de derde woning nog eens 4,2 kilo.

Twee jongens (16 en 17 jaar) en zijn doorverwezen naar HALT. Voor een 14-jarige jongen die betrokken bleek blijft de straf nog even onduidelijk. Het vuurwerk dat bij hem is aangetroffen wordt eerst nog onderzocht.

De politie is rondom oud en nieuw met een extra onderzoek naar illegaal vuurwerk bezig. De politie roept op om contact te zoeken met de politie als u vermoedens heeft dat ergens vuurwerk opgeslagen is of wordt verhandeld. Dit kan per telefoon 0900 8844, of anoniem op 0800 7000. De straffen voor het houden van illegaal vuurwerk kunnen uiteen lopen van boetes tot gevangenisstraffen.

Bron

zo in Vlissingen kan je weer veilig de straat op, als agent schaam je je toch ook kapot dat je voor deze hoeveelheden je bed moet uitkomen.

zo in Vlissingen kan je weer veilig de straat op, als agent schaam je je toch ook kapot dat je voor deze hoeveelheden je bed moet uitkomen.

Ze moeten zich sowieso schamen, ga echte boeven vangen die moorden, stelen en verkrachten. Tenzij deze jongens met dit vuurwerk kwalijke dingen wilden doen heeft de politie recht om ze op te pakken vind ik.

Wahaha dit bericht is bijna te lachwekkend. Heb al niet echt een hoge pet op van de "sterke arm der wet" moet zeggen dat dit zeker niet bijdraagt aan de beeldvorming.

Grote mannen hier.

Beetje de politie uitlachen om wat ze doen maar wanneer ze zelf de hulp nodig hebben dan is het een ander verhaal. En de politie kijkt niet naar de gemaakte kosten maar naar de veiligheid van de inwoners in dit land.

Het lijkt mij dat men bij de politie wilt gaan werken om boeven te gaan vangen en de openbare orde te behouden, niet om een paar tieners te naaien voor niet eens een kilo vuurwerk

Als je vangsten als dit het vermelden waard vindt, dan verdien je het om belachelijk gemaakt te worden...
Natuurlijk is de veiligheid van bewoners belangrijk. De liters chemicalieën die mensen opslaan in keukenkastjes zijn gevaarlijker dan "ruim" 300 gram vuurwerk onder je bed.

Grote mannen hier.

Beetje de politie uitlachen om wat ze doen maar wanneer ze zelf de hulp nodig hebben dan is het een ander verhaal. En de politie kijkt niet naar de gemaakte kosten maar naar de veiligheid van de inwoners in dit land.

De EOD schijnt zojuist het vuurwerk succesvol te hebben vernietigt.

We kunnen wel weer lacherig doen over dit levensgevaarlijk vuurwerk met de kracht van bommen en granaten maar je zal er maar naast wonen:rolleyes:

Wat jij nou doet is de media en politie napraten.Bommen en granaten hebben ze in oorlogsgebieden.Ok, heb je tientallen kilo,s in huis ben ik het met je eens.

Wat is de volgende "redding"? 3 gram opruimen en vernietigen?

Ik mag hopen dat ze een typefoutje hebben gemaakt...

Want als er een schoenveter werd gestrikt waardoor diens elleboog tegen een stuiterbal aankwam wat vervolgens het keukenmes op de stenen vloer liet vallen waardoor er vonken ontstonden had het spul al kunnen ontploffen.
Levensgevaarlijk, munitie is het!

Gezien de kilo's lijkt me dit wat buitenlands consumentenvuurwerk.

Back
Bovenaan