Illegaal vuurwerk bezorgd op 8 adressen, politie pakt alles af.

the cigarman

VWC lid
ZEVENAAR - De politie heeft op acht adressen in Zevenaar (3x), Duiven (3x), Giesbeek (1x) en Spijk (1x) illegaal vuurwerk in beslag genomen dat via de post was verstuurd.

Volgens de politie worden er door particulieren ieder jaar weer grote hoeveelheden verboden vuurwerk besteld via het internet. Webshops in onder meer Polen versturen dit dan naar Nederland.

Stadionfakkels en zware knallers
Op de bezochte adressen nam de politie zogeheten stadionfakkels/fonteinen en zwaar knalvuurwerk in beslag. Bij enkele woningen was de politie vorig jaar ook al geweest. Het Functioneel Parket van het Openbaar Ministerie (OM) bepaalt de hoogte van de straf.

De komende tijd zal op meer adressen in de Liemers worden gecontroleerd op illegaal vuurwerk.

Verboden-knallers-Foto-politie.jpg

Bron

"De komende tijd zal op meer adressen in de Liemers worden gecontroleerd op illegaal vuurwerk".

Misschien niet echt handig dat de politie dit erbij zet. Nu gaat iedereen het natuurlijk verstoppen :p. En ja voor de rest is dit niet echt nieuws, meer bangmakerij... Dit soort berichten gaan we de komende weken veel vaker zien.

Ze zijn er behoorlijk druk mee, ik krijg op mijn werk de laatste tijd ook veel verzoeken van de politie om mee te kijken.

Maar als je besteld leg je t toch ergens anders ??? Hoe naief ben je.

Begreep dat veel mensen het gewoon niet weten dat deze spullen verboden zijn in Nederland. Er was iemand gepakt met rookbommen en stadionfakkels die een fikse boete kan verwachten zei de agent, zover ik dit mag geloven op de facebook site waar men zich uitlaat over deze site.
Dat er op de site zelf een stukje staat waarbij je inderdaad zwaar knal vuurwerk kan bestellen, doet men weg als ja maar iedereen doet het.....

Bij deze mensen gaat het er niet in om de bestelde spullen elders op te slaan.....

Ze zijn er behoorlijk druk mee, ik krijg op mijn werk de laatste tijd ook veel verzoeken van de politie om mee te kijken.

Oh oh als het doorgaat met meldingsplicht zit jij ook op kietje dit jaar. Nee sorry was niet zo bedoelt, maar jij bent wel de meest anti niet ce gekeurde vuurwerk hater in particuliere hand. Komop Dennis illegaal of niet het is toch niet meer normaal wat er nu gaande is. Naar mijn mening was er vroeger nog meer illegaal. Kwa blokken dan. Nu is alles 18- en loopt met Shells en cobra’s rond.

Oh oh als het doorgaat met meldingsplicht zit jij ook op kietje dit jaar. Nee sorry was niet zo bedoelt, maar jij bent wel de meest anti niet ce gekeurde vuurwerk hater in particuliere hand. Komop Dennis illegaal of niet het is toch niet meer normaal wat er nu gaande is. Naar mijn mening was er vroeger nog meer illegaal. Kwa blokken dan. Nu is alles 18- en loopt met Shells en cobra’s rond.

Beste Jantje, ik snap weinig van je post... Ik vertel alleen dat de politie erg druk is met controleren op vuurwerk pakketten uit het buitenland. Even voor uw informatie, ik werk op een pakketten sorteer en distributie centrum en ik krijg veel verzoeken vanuit Justitie om bij ons te controleren, meer niet. Kan je me in andere bewoording uitleggen wat je nu probeert duidelijk te maken?

Back
Bovenaan