Ijmuiden 18-08-2010 Havenfestival

moontan

VWC lid
Wanneer: 18 augustus 2010
Waar: Ijmuiden
Tijdstip: 24.00 uur
Wie en wat: nog niet bekend

Havenfestival IJmuiden en PreSail IJmuiden zorgen voor spectaculair en feestelijk slot van de zomervakantie

Op zaterdag 14 en zondag 15 augustus 2010 is de IJmuidense Vissershaven weer het decor van het Havenfestival IJmuiden, al zeven jaar het grootste culturele en nautische festival in de regio. Naast allerlei ‘zeewaardige’ zaken, waarin een vlootschouw van oude vissersschepen niet onder doet voor de bezichtiging van de modernste bedrijfsschepen, biedt het Havenfestival ook een omvangrijke culturele programmering. Daarin treedt op diverse podia een keur van nationale en internationale straattheaterartiesten en (jeugd)theater- en muziekgroepen voor het voetlicht. Tot de blikvangers behoren o.a. het beroemde Cubaanse orkest Tumbao Habana. In de maand augustus 2010 wordt in Amsterdam de grote zeilvaartmanifestatie ‘Sail‘ gehouden. Aan de vooravond daarvan vindt op woensdag 18 augustus a.s. (in het verlengde van het Havenfestival) de PreSail IJmuiden plaats. Tijdens het Havenfestival én tijdens de PreSail vallen er in en rond de IJmuidense Vissershaven heel wat schepen te bezichtigen. Aan de vooravond van de grote parade naar Amsterdam barst op 18 augustus langs de IJmuidense Vissershaven het zonovergoten theaterfeest Caribbean Cocktail 2010 los. Swingende ritmes en exotische dansers veranderen de IJmuidense haven in een tropische locatie. Na een spetterend optreden van de gloednieuwe theatersensatie The Crazy Pianos is het dan rond middernacht tijd voor het échte vuurwerk, dat vanaf het Forteiland wordt afgestoken.

Laatst bewerkt:
In verband met een vuurwerkvoorstelling op het Forteiland te IJmuiden om de
festiviteiten van de Pre-Sail af te ronden zal de Zuiderbuitenkanaal in de Buitenhaven
van IJmuiden gestremd zijn op 18 augustus van 23:00 tot ± 24:00 uur,
(zie bijgevoegde afbeelding voor veiligheidszone).
Doorvaart door de Noorderbuitenkanaal is na overleg met de verkeersleiding op VHF
61 beperkt mogelijk.

De naam van het festival is Havenfestival en niet Havenfeest kan misschien verwarrend zijn voor sommige mensen :wink:

Ik ben erbij samen met Chasin en nog 2 andere.

Hier de post van Rufes van de show uit 2008 tijdens Havenfestival en vuurwerk show vanaf Forteiland.

ijmuidenpf8.jpg

Stooklocatie = forteiland en ligt midden op het water en kun je dus niet bijkomen

Ik ga zelf proberen om bij punt 1 of 2 te komen. Je kunt eventueel de auto parkeren bij de sluizen en lopend naar punt 1 of 2

Punt 4 zou ik niet proberen, aangezien daar langs de kade het festival is, en het dus zeer druk kan zijn

Heb deze informatie ook op mijn hyves geplaatst inclusief afbeelding en locaties waar je kan kijken.

Uiteraard met verwijzing naar dit en het vorige topic.

En met verwijzing naar www.vuurwerkcrew.nl en www.vuurwerkbelgie.be omdat Rufes het kaartje gemaakt heeft

Laatst bewerkt:
Gisteren een aardige show meegmaakt in IJmuiden. Sfeer was goed vanwege de band die er optrede, duurde wel allemaal wat lang. Volgens mij was het 10 over half 12 dat het vuurwerk begon. Vuurwerk duurde 7 minuten, bestaand uit 3 en 4 inch shells, singleshots en blokken.

De foto's staan in dit topic

havenfestival14.jpg

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan