HVLV update

Denk eerder dat ze jou gaan naaien. wij beloven u dat wij tegen een verbod gaan stemmen als wij de grootste partij worden van nederland . En dan bij stemming gewoon voor een verbod stemmen 🤣🤣
Verkiezingen zijn pas in oktober toch, zijn we iig weer een jaartje verder naar mogelijke invoering, en ik laat me niet naaien man, hun beslissingen bepalen mijn lot of de manier waarop ik leef niet 😉 sterker nog ze hoeven niet tegen te stemmen, ze hoeven zich alleen vast te houden aan de eerder gestelde (onhaalbare)eisen, die politieke reddingslijn hadden ze al uitgeworpen 😀👍

Verkiezingen zijn pas in oktober toch, zijn we iig weer een jaartje verder naar mogelijke invoering, en ik laat me niet naaien man, hun beslissingen bepalen mijn lot of de manier waarop ik leef niet 😉 sterker nog ze hoeven niet tegen te stemmen, ze hoeven zich alleen vast te houden aan de eerder gestelde (onhaalbare)eisen, die politieke reddingslijn hadden ze al uitgeworpen 😀👍
Sorry moest even 🤣IMG_6290.jpeg

Ik denk niet dat ze zich hieraan gaan houden.

Maar ik hoop dat je gelijk hebt 👍

Bedankt voor de update HVLV! Mooi om te zien dat jullie nog altijd 'in battle' zijn! Strijden tot de laatste strohalm! De beschadigde hoekjes hopelijk nog te kunnen gladvijlen! Het geeft mij iig hoop!

Dank voor jullie inzet HVLV!

Als ik onderstaande stuk lees ga ik er niet vanuit dat de VVD het zo lastig gaat maken, ze willen het zo snel mogelijk in laten mbt uitlegbaarheid naar de hulpverleners..

Bij initiatiefvoorstellen treedt het kabinet op als adviseur van de Kamer. Demissionair staatssecretaris Aartsen van Infrastructuur en Waterstaat zei dat het standpunt van het kabinet over dit wetsvoorstel neutraal is. Het is een wetsvoorstel van de volksvertegenwoordiging zelf. Het demissionair kabinet zal voortvarend aan de slag gaan als het wetsvoorstel wordt aangenomen, maar er zijn wel twee voorwaarden: uitvoerbaarheid en financiële dekking.

Met name het amendement voor de ontheffingsmogelijkheid maakt het initiatiefvoorstel complex. De ontheffing klinkt sympathiek, maar de uitvoering is lastig. We moeten burgemeesters niet voor een onmogelijke taak stellen, zei Aartsen. Het kabinet richt zich volledig op inwerkingtreding per 2026/2027, maar het tijdpad daarvoor is wel krap. De staatssecretaris vulde aan dat het kabinet alles op alles zet, maar dat hij wel realistisch wil zijn. Op het moment dat je een bepaalde inwerkingtredingsdatum wilt, aldus Aartsen, dan zal er ook geld voor moeten zijn. Dekking binnen de begroting van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is niet mogelijk. Een andere optie - die Aartsen zeer onwenselijk noemde en niet uit te leggen tegen hulpverleners en handhavers - is om de wet in te laten gaan bij de jaarwisseling 2027/2028. Hij zei dat het kabinet zijn uiterste best zal doen voor 2026/2027, maar hij gaf geen garanties.

Je ziet vanaf 1000 kilometer al aankomen dat het hele voorstel van verenigingen een afleidingsmanoeuvre is en straks gewoon wordt geschrapt. Vervolgens zijn alle voorwaarde wel voldaan en hoeft de vvd niks in te trekken.

De voorwaarde van de vvd zijn en waren al een wasse neus om fictief onder protest mee in te stemmen puur voor de bühne.. zo werkt het nou eenmaal in de poltiek.

Back
Bovenaan