Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wil jij ook dit jaar weer een geweldige show neerzetten of leuke projecten maken.. maar heb je daarbij nog hulp nodig van de mede-liefhebbers hier?

Laat het ons weten!

Ps, dit topic wordt in September naar de Countdown verplaatst.

Zie post 76 in lijstjes topic ik zoek leuke ideeën voor een showtje en mogelijke toevoegingen voor deze producten?

Mocht je nog wat budget over hebben zou ik zeker eens overwegen om de kleuren cakes uit de pyroshow lijn van Broekhoff te nemen. Hier is een hele mooie regenboog mee te maken, zelfs nog met de crossettes. Duur project, maar zeer vet. En je hebt genoeg knal cakes zo te zien, direct een mooie afsluiter dus.

Top cakes, vorig jaar aantal cakes geschoten uit die lijn geschoten:
1x pyroshow gold and blue blink
1x pyroshow silver spinner red blink
1x pyroshow purple peony w purple tail
1x pyroshow blood red peony w red tail
1x pyroshow blue stars with red
1x pyroshow silver blink with silver tail

Zie post 76 in lijstjes topic ik zoek leuke ideeën voor een showtje en mogelijke toevoegingen voor deze producten?

Dikke toevoegingen voor je show op basis van je huidige lijst:

- Bonfire Fan - Bonfire (zeer dikke box)
- Fire Festival - Wolff (kleuren!)
- Red Ghost Waterfall - Cafferata Showtime (bij je rode producten)
- X aantal Alpha (VWtotaal) / Syndey Sunrise - Magnum (gaaf effect en mooie break in je show. Combineer met crackling producten)
- Geisterblitz - VwMania (lekker lawaai bouwen)

- Een bepaalde cake per 2, 3 in W-shape of 4 in V-shape doet het ook altijd goed. Ik vind de Katan Loud cakes daar heel geschikt voor. Prijs-kwaliteit is top!!

En je mist nog een beetje opbouw naar je finale (thunderstorms gok ik). Overweeg bijvoorbeeld de geisterblitz, dan een karton fluit-naar-boeket-cake (Hellfire - Evo; Bora Bora - Lesli; etc) en dan je thunderstorms.

Ik zoek producten met gave geleuiden!

Denk hierbij aan threestage whistle, hummer, crackling wolken, meerdere niveaus, schiet tempos, etc etc.

Ter inspiratie, heb ik onderstaande al staan/besteld

- Stormchaser - Wolff (fluit naar crackling wolk)
- Blow out - Wolff (hummer)
- Red Alert - Wolff (fanshape salutes met crackling mine)
- Return of the phoenix - Wolff (rauwe fluit)
- Secret salute - Rubro (salvo's crackling)
- Crackling Traum - Cafferata (dubbellaags crackling)
- Thunderstorm - Eurostar (snelle salute waaier)

Weet niet of deze er echt bij hoort, maar vind het deels onder schiet tempo vallen. De firefestival is een super cake natuurlijk, maar ook het geluid wat vrij komt met het snelle schieten vind ik fantastisch.

Wil voor het eerst dit jaar een pyromusical schieten.
Ik ben in eerste instantie vooral opzoek naar muziek hiervoor, welke suggesties hebben jullie?
Show zal ongeveer een minuut of 10 a 15 duren.

Wil voor het eerst dit jaar een pyromusical schieten.
Ik ben in eerste instantie vooral opzoek naar muziek hiervoor, welke suggesties hebben jullie?
Show zal ongeveer een minuut of 10 a 15 duren.

Toffe ideeën! Dan verwacht ik dat je hier nog wel vaker in het topic terug te vinden bent.

Hoe wil je de pyromusical schieten? Volledig elektrisch en voorgeprogrammeerd? Wil je de muziek door de straat blazen, of later toevoegen? En wat voor apparatuur heb je hiervoor beschikbaar?

Qua muziek, is het natuurlijk het leukste om het vuurwerk te laten corresponderen met de muziek. Enkele suggesties waar ik nou aan denk:

- Abba - Happy New Year - Mooi bombastisch nummer ook om een (goud) finale allicht overheen te schieten
- Katy Perry - Fireworks

Of natuurlijk nummers met kleuren (Rood-Marco Borsato, Gold-Spendau Ballet, Colors-Brennan Heart), geluiden (Whistle-Flo-Rida, Light it up -Major Lazor). Maar dan beperk je jezelf wel gigantisch.

Ik denk dat je voor jezelf de volgende zaken moet afwegen:
- Welke nummers wil ik sowieso
- Waarmee maak ik een musical die 10-15 minuten interessant is om te bekijken
- Welke producten heb ik al, om in de show in te zetten
- Wil ik muziek vooraf mixen, of volledige nummers draaien?

Toffe ideeën! Dan verwacht ik dat je hier nog wel vaker in het topic terug te vinden bent.

Hoe wil je de pyromusical schieten? Volledig elektrisch en voorgeprogrammeerd? Wil je de muziek door de straat blazen, of later toevoegen? En wat voor apparatuur heb je hiervoor beschikbaar?

Qua muziek, is het natuurlijk het leukste om het vuurwerk te laten corresponderen met de muziek. Enkele suggesties waar ik nou aan denk:

- Abba - Happy New Year - Mooi bombastisch nummer ook om een (goud) finale allicht overheen te schieten
- Katy Perry - Fireworks

Of natuurlijk nummers met kleuren (Rood-Marco Borsato, Gold-Spendau Ballet, Colors-Brennan Heart), geluiden (Whistle-Flo-Rida, Light it up -Major Lazor). Maar dan beperk je jezelf wel gigantisch.

Ik denk dat je voor jezelf de volgende zaken moet afwegen:
- Welke nummers wil ik sowieso
- Waarmee maak ik een musical die 10-15 minuten interessant is om te bekijken
- Welke producten heb ik al, om in de show in te zetten
- Wil ik muziek vooraf mixen, of volledige nummers draaien?

Bedankt voor je snelle reactie en suggesties!
Show word zoals voorgaande jaren compleet elektrisch geschoten met een 90 kanaal kist, eventueel andere of een uitbreiding wil ik nog wel overwegen. Helaas is de kist niet programmeerbaar, dus zal alles met de hand moeten doen. Ik gebruik op dit moment een Happiness DE90-A kist met 3 losse field pannels.

Wat ik eigenlijk wil is de show rustig aan beginnen, en meer de tempo opvoeren.
Einde misschien een hardcore nummer of wat dan ook.

Omdat ik zelf dit jaar wat minder compounds in sla zullen het voorral wat meer losse cakes worden en daarbij denk ik dat het dan handig is om muziek kort te mixen.
30 seconde a 1 minuut per nummer.

Wat ik heb besteld qua vuurwerk is dit: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?62847-Lijstjes-topic-2023-2024&p=1306095&viewfull=1#post1306095

Eventueel andere producten bij kopen bij Vuurwerkoutletgelderland of ProPyro is ook altijd nog mogelijk.

Qua finale is goud altijd wel erg goed, in combi met salutes.

Welke nummers ik er sowieso er in wil weet ik nog niet, vind het zelf lastig om leuke nummers te vinden.

Ik zoek producten met gave geleuiden!

Denk hierbij aan threestage whistle, hummer, crackling wolken, meerdere niveaus, schiet tempos, etc etc.

Ter inspiratie, heb ik onderstaande al staan/besteld

- Stormchaser - Wolff (fluit naar crackling wolk)
- Blow out - Wolff (hummer)
- Red Alert - Wolff (fanshape salutes met crackling mine)
- Return of the phoenix - Wolff (rauwe fluit)
- Secret salute - Rubro (salvo's crackling)
- Crackling Traum - Cafferata (dubbellaags crackling)
- Thunderstorm - Eurostar (snelle salute waaier)

red alert en return of the pheonix hebben we voor je liggen :)

Heeft iemand nog suggesties qua muziek? Ik kom er namelijk niet uit.

Tof idee om een pyromusical te schieten! Ik zou een diversiteit aan muziek uitkiezen, het moet entertaining zijn; drama, humor, een combinatie van rustige en intense momenten. Hardstyle leent zich daar perfect voor, maar ook filmmuziek (Hans Zimmer bijvoorbeeld) of heerlijk meezingnummertje. Je hebt een behoorlijke verzameling aan producten waar je uit kan kiezen. Heb je ze al enigzins gegroepeerd? Misschien helpt dat?

Hoe lang gaat je pyromusical eigenlijk worden?

Tof idee om een pyromusical te schieten! Ik zou een diversiteit aan muziek uitkiezen, het moet entertaining zijn; drama, humor, een combinatie van rustige en intense momenten. Hardstyle leent zich daar perfect voor, maar ook filmmuziek (Hans Zimmer bijvoorbeeld) of heerlijk meezingnummertje. Je hebt een behoorlijke verzameling aan producten waar je uit kan kiezen. Heb je ze al enigzins gegroepeerd? Misschien helpt dat?

Hoe lang gaat je pyromusical eigenlijk worden?
Ik denk een minuut of 10.
Zit in overweging om Ignite systemen aan te schaffen, dus dan kan er zeer strak geschoten worden.

Heeft iemand nog suggesties qua muziek? Ik kom er namelijk niet uit.

Als ik er zelf een zou schieten, zou ik denk k onderstaande nummers gebruiken.

Let it go - frozen
Let it go frozen - Da Tweekaz

Le lac du connemera - Michel Sardou
Bovenstaande maar dan de feest remix

Happy new year - Abba

Colors - headhunterz

Als ik er zelf een zou schieten, zou ik denk k onderstaande nummers gebruiken.

Let it go - frozen
Let it go frozen - Da Tweekaz

Le lac du connemera - Michel Sardou
Bovenstaande maar dan de feest remix

Happy new year - Abba

Colors - headhunterz
Bedankt Koala!!
Le lac du connemera van Michel Sardou komt er zeker in.
Hardstyle of hardcore nummer komt er zeker eenmaal in.

Oke, 10 minuten. Optie waar ik dan voor zou kiezen is:

5 liedjes van 2 minuten. Elk liedje een vuurwerkthema (kleur, effect, etc.), met opbouw en eind.

Is dat wat?

In het geval van hardcore zou je kunnen kijken naar bijv.

Outblast - Masters Symphony (R3F!K5 By Evil Activities) kan heel gaaf zijn voor een opening of break tussendoor

Day Mar - Feel Terror Cloud Your Senses (Wasted Mind Remix) vanaf 2:07 zit een hele dikke kick en melody in verwerkt

Sefa - 1527 (of iig alles van Sefa eigelijk, veel melody, softer in de kicks.)

Bedankt voor het meedenken iedereen, dat word erg gewaardeerd:thumbsup:
Ik heb even snel wat in elkaar gezet.
Wat is jullie mening hierover? En wat zouden jullie nog veranderen?
Ik denk zelf nog een of twee nummers aan bij toevoegen.

Edit: nummer 3 is goed geëdit, moet nog een stuk langer zijn.

Video kan nog in verwerking zijn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan