Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Zie post 76 in lijstjes topic ik zoek leuke ideeën voor een showtje en mogelijke toevoegingen voor deze producten?
Wil voor het eerst dit jaar een pyromusical schieten.
Ik ben in eerste instantie vooral opzoek naar muziek hiervoor, welke suggesties hebben jullie?
Show zal ongeveer een minuut of 10 a 15 duren.
Toffe ideeën! Dan verwacht ik dat je hier nog wel vaker in het topic terug te vinden bent.
Hoe wil je de pyromusical schieten? Volledig elektrisch en voorgeprogrammeerd? Wil je de muziek door de straat blazen, of later toevoegen? En wat voor apparatuur heb je hiervoor beschikbaar?
Qua muziek, is het natuurlijk het leukste om het vuurwerk te laten corresponderen met de muziek. Enkele suggesties waar ik nou aan denk:
- Abba - Happy New Year - Mooi bombastisch nummer ook om een (goud) finale allicht overheen te schieten
- Katy Perry - Fireworks
Of natuurlijk nummers met kleuren (Rood-Marco Borsato, Gold-Spendau Ballet, Colors-Brennan Heart), geluiden (Whistle-Flo-Rida, Light it up -Major Lazor). Maar dan beperk je jezelf wel gigantisch.
Ik denk dat je voor jezelf de volgende zaken moet afwegen:
- Welke nummers wil ik sowieso
- Waarmee maak ik een musical die 10-15 minuten interessant is om te bekijken
- Welke producten heb ik al, om in de show in te zetten
- Wil ik muziek vooraf mixen, of volledige nummers draaien?
Ik zoek producten met gave geleuiden!
Denk hierbij aan threestage whistle, hummer, crackling wolken, meerdere niveaus, schiet tempos, etc etc.
Ter inspiratie, heb ik onderstaande al staan/besteld
- Stormchaser - Wolff (fluit naar crackling wolk)
- Blow out - Wolff (hummer)
- Red Alert - Wolff (fanshape salutes met crackling mine)
- Return of the phoenix - Wolff (rauwe fluit)
- Secret salute - Rubro (salvo's crackling)
- Crackling Traum - Cafferata (dubbellaags crackling)
- Thunderstorm - Eurostar (snelle salute waaier)
Heeft iemand nog suggesties qua muziek? Ik kom er namelijk niet uit.
Ik denk een minuut of 10.Tof idee om een pyromusical te schieten! Ik zou een diversiteit aan muziek uitkiezen, het moet entertaining zijn; drama, humor, een combinatie van rustige en intense momenten. Hardstyle leent zich daar perfect voor, maar ook filmmuziek (Hans Zimmer bijvoorbeeld) of heerlijk meezingnummertje. Je hebt een behoorlijke verzameling aan producten waar je uit kan kiezen. Heb je ze al enigzins gegroepeerd? Misschien helpt dat?
Hoe lang gaat je pyromusical eigenlijk worden?
Heeft iemand nog suggesties qua muziek? Ik kom er namelijk niet uit.
Bedankt Koala!!Als ik er zelf een zou schieten, zou ik denk k onderstaande nummers gebruiken.
Let it go - frozen
Let it go frozen - Da Tweekaz
Le lac du connemera - Michel Sardou
Bovenstaande maar dan de feest remix
Happy new year - Abba
Colors - headhunterz