Hulp gezocht aub

Dat zal je zelf wel het beste weten. Wij weten niet of je de boete kan betalen of dat je genoodzaakt bent om een taakstraf te nemen.

mee eens .
en bovendien weet je zelf ook wel dat je verboden spullen had .
tja wie zijn billen brand moet op de blaren zitten

Ik zou kiezen voor de taakstraf. En vooral goed meewerken, dat wil ook nog wel eens helpen om wat strafvermindering te krijgen. In ieder geval succes met de keuze!

Wij weten niet hoe hoog die boete is en of dit voor jou financieel haalbaar is om dit te betalen. Daarnaast zijn het niet de kleinste dingen waarmee je bent "gepakt". Dus zul je zoals je magnolia al zegt, op de blaren moeten zitten.

Ik zou toch voor een taakstraf kiezen aangezien je gepakt bent met een paar beste knallen. Tenzij je het niet erg vind om die boete te betalen dat kan natuurlijk ook.

Boete kan wel eens hoog op gaan lopen met deze aantallen, en het spul dat je hebt.
Ik heb al vaker taakstraffen gelopen, en dit valt meestal wel mee. Het is zeker vervelend als je net iets anders gepland had, maarja dat zijn de consequenties.
Ze houden zeker rekening met je klachten, het is hier nog altijd nederland :wink:.
Loop je via halt?

Ik vind die reacties van "op de blaren zitten" totaal overbodig, ik vraag jullie wat en dan heb ik geen zin om zulke reacties te ontvangen.

Finacieel gaat het goed, maar het probleem is ik ook heb fysieke klachten met me rug, en hierdoor is het voor mij ook erg zwaar om de taakstraf te gaan doen.

De boete wil ik alleen betalen als dat maximaal 350 euro word. Maar ik denk dat die daar zeker boven zou zitten. ik denk dat ik toch voor de taakstraf zou moeten gaan aangezien er een hoop problemen zouden zijn als de boete boven de 400 euro is. en ik zojuist niet weet hoe hoog de straffen zijn voordat ik mijn keuze gemaakt heb...

je stelt zelf de vraag dus antwoorden kan je dan ook verwachten:cry:

maaar persoonijk zou ik voor de taakstraf gaan, omdat je best wat pittige rommel in huis had kan de boete wel eens een dikke worden(bedrag met 3 nullen) dus trek er je eigen conclusie uit.

en als je niet tegen kritiek kunt post dan voortaan dit soort berichten niet meer:D

Als je last hebt van je rug krijg je waarschijnlijk een aangepaste taakstrat met werk wat wel toelaatbaar is voor jou omstandigheden. Dit geld wel alleen als dit bekend is in jou medisch dossier bij de huisarts/ziekenhuis.
Boete kan nog wel eens hoog uitvallen dus zou het daar zelf niet op gokken, tevens heb je nog wel het geluk dat je geen strafblad krijgt of maar tijdelijk want als je 18 wordt deze leeg gemaakt.

Om nog even terug te komen op dit verhaal,
is er niet veel meer aan de hand als je voor zoiets naar de kinderbescherming moet?

@ Ischa, hier op vwc is iedereen wel wat dogmatisch merk ik ook ja :p

Tja ik denk dat de boete behoorlijk hoog is. Het is niet echt klein spul te noemen wat je had als je het over 3"shells hebt. Taakstraf lijkt mij de beste optie. Kan zelfs leerzaam zijn en soms zelfs gezellig.
Een paar jaar geleden ben ik ook aangehouden aangehouden met veel illegaal vuurwerk. ik moest toen naar bureau halt en moest in mijn vakantie een week mee helpen in de schoonmaak ploeg van een ziekenhuis. Voornamelijk op de afdeling waar mensen lagen met vuurwerk verwondingen.

Maar ja das ook alweer 14 jaar geleden dus ik weet niet hoe het nu is....

Beste kun je voor taakstraf gaan Justitie moet dan wel voor een plek zorgen die je fisiek gezien moet kunnen uitvoeren mits dit bij de dokter bekend is dat je lichamelijke klachten hebt dacht ik.

Daarnaast als je voor een boete kiest wordt deze na je 18é niet meer van je CV gehaald dacht ik maar een taakstraf daarintegen wel.

Gewoon kiezen wat voor jou het meest gunstige is. Heb je het geld en wil je dat geld missen, kies dan voor de geldboete. Heb je het geld niet of je wilt het niet missen, kies dan de taakstraf.
Kijk ook naar de concequenties, blijft die geldboete negatief op je cv staan? Ik zou dit even navragen. En hoe zit het met je klachten, wordt daar rekening mee gehouden?

Als je dit allemaal even navraagd zou ik gewoon het meest gunstige kiezen met het minste rompslomp. Het ligt helemaal aan jou.

mvg Johnno

Rot voor je man. Moet zeggen dat ik de boete nog enigszin mee vind vallen met dit spul. Maar komt misschien ook omdat je nog minderjarig bent. Dat ze rekening houden met wat je inkomsten zijn. Naja ff paar weekjes zuinig aan doen. Boete betalen en je bent overal vanaf. Met een taakstraf ben je wel wat langer bezig.

Tsja jammer dat je gepakt bent. Lijkt me alleen wel logisch dat jijzelf het beste kan oordelen wat je gaat doen. zoals eerder vermeld: bekijk je opties en oordeel zelf wat het beste uitkomt. aangepast werk qua taakstraffen bestaan gewoon, en of er een vermelding blijft staan op je strafblad na je 18e bij geldboete betalen kan jijzelf het beste vragen aangezien je nu toch in dat traject zit.

zorg gewoon dat als je iets thuis hebt je het goed verstopt (voor de meesten is het niet zo eenvoudig om het bij iemand anders te stallen). Je woont er zelf al jaren (neem ik aan) dus word een beetje creatief. Ik weet bijvoorbeeld zat plekken in mijn huis waar een relatief onbekende nooit zal achter komen (dus niet je standaard kelder of doos onder je bed). Men beweert wel eens dat je het onmogelijk kan verstoppen voor politie maar ik weet zeker dat dat niet waar is. Zeker bij grotere hoeveelheden kan je heus wel ene klein budget overhouden voor wat creatief klussen in je huis :)

Anyhow, succes met alles.

Back
Bovenaan