huldiging in de hoofdstad probleemloos verlopen

Op het Museumplein in Amsterdam is Ajax gehuldigd. De spelers werden onthaald met veel vuurwerk, wat voor veel rook zorgde. De spelers waren met een bus vanuit de ArenA naar het centrum van de stad gekomen. Volgens schattingen hadden zich ongeveer 80.000 voetbalfans op het plein verzameld. De spelers werden op het podium opgewacht door onder meer burgemeester Eberhard van der Laan.

Van der Laan feliciteerde trainer Frank de Boer met de overwinning. 'Ajax bedankt. Onder jouw leiding, Frank, heeft Ajax dit gewonnen. Amsterdam, maak er een mooi feestje van.'

Daarna 'showden' alle Ajaxspelers stuk voor stuk de kampioensschaal onder luid gejuich van het publiek. De jarige trainer Frank de Boer (41) bedankte alle fans voor de steun in de afgelopen tijd. Hij zei blij te zijn voor de fans dat de landstitel eindelijk weer naar Amsterdam was gekomen. Later zei hij tegen het publiek: 'namens de hele selectie en technische staf wil ik het allergrootste applaus voor jullie. Ze hebben voor elke centimeter gevochten! Jullie mogen trots zijn op de jongens, maar ook op jezelf.' Hij scandeerde samen met het publiek de leus: Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. De huldiging werd afgesloten met een muzikale ode aan Ajax, gezongen door Kees Prins.

Al direct na de gewonnen kampioenswedstrijd tegen FC Twente stroomde het plein vol. De sfeer was ontspannen. Er werd gezongen en gedanst en gedronken. Veel fans zwaaiden met kartonnen kampioensschalen en vlaggen. Wel werden de fans gewaarschuwd niet in stellages te klimmen. Die dreigden om te vallen onder het gewicht van de supporters. Ook werden ze na afloop opgeroepen rustig en kalm het plein te verlaten. (ANP / Redactie)

Update:

20.33: Er zijn knokpartijen op het Museumplein, melden mensen op twitter.

Update 2:
[Eekhof Remy Eekhof
Amsterdam viert feest. RT @Casa_Romani Rellen, vuurwerk en vechtpartijen op #Museumplein. Er wordt met hekken, bakstenen & glas gegooid.

Update 3:
Marlonn0570 Marlon Pot
dikke lading vuurwerk!! heerlijk feestvieren zonder rellen en dom gedoe. TWENTESUPPORTERS KUNNEN DAT! #tvoost

Laatst bewerkt:
Was een top feesie ! ! Gelukkig bijna niks gezien qua problemen , en zo hoort het natuurlijk. En wat was het lekker kruitsnuiven op het museumplein ! Over fakkels en cakes en wat lekkere knallers !

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Wat een feest. Geen woorden voor. Geen stem ook meer over. Wat een dag, één voor in de boeken.

Helemaal geen problemen gezien, het was gewoon een top dag in Amsterdam. Onwijs veel vuurwerk, kan niet wachten op de beelden vanuit de lucht, want die moeten echt onwijs mooi geworden zijn. We stonden in het midden, naast één van de palen, na opkomst van de Ajacieden 1 rode gloed van rookbommen en fakkels.

Naast 1 van die palen ruben .... Heb je nog bier gevangen daarzo . ? Jammer jullie niet ff gezien te hebben , ik en jappy-b stonden ook daar ongeveer ! Laterzzzz. Was echt een top dag

movie

Wat een feest. Geen woorden voor. Geen stem ook meer over. Wat een dag, één voor in de boeken.

Helemaal geen problemen gezien, het was gewoon een top dag in Amsterdam. Onwijs veel vuurwerk, kan niet wachten op de beelden vanuit de lucht, want die moeten echt onwijs mooi geworden zijn. We stonden in het midden, naast één van de palen, na opkomst van de Ajacieden 1 rode gloed van rookbommen en fakkels.

Nog een paar blikjes kunnen vangen?

Haha nee we stonden niet zo dicht bij de palen gelukkig. Wat een gekkenhuis opeens toen het werd omgeroepen, zag er wel grappig uit voor de mensen die er op veilige afstand vanaf stonden.

Qua vuurwerk was het wel top. Aan het eind werden er nog 2 cakes naast ons (Ajax0251 en ik) afgestoken. Eerst de Asian Thunder cake die behoorlijk stond de stuiteren maar rechtop bleef staan. Daarna een Z39 (Ovation, 16sh) die na 3 schoten omviel. Die schoot recht het publiek in. Na een aantal schoten zag ik dat hij naar de andere kant opschoot en kon hem snel rechtop zetten voor het laatste schot. Schrok wel, maar iedereen bleef stom kijken, gelukkig geen gewonden daardoor. Daarna snel wegegaan. En op het goede moment. Daarna was het het Afganistan: allemaal Cobra 6 en Atomyc 6.

231002_211891208833279_100000372039655_676622_2835571_n.jpg

Hier doe je het voor!

Ik was er ook bij heb die vuurwerkpotten gezien en de cobra´s gehoord haha. Ik stond links vooraan. Helaas waren er wel idioten die de boel bestormenden. Waardoor iedereen viel vooraan daardoor paar lichtgewonde verder super feest en de 3e ster daar doe je het voor:D

Uiteraard heb ik ook het nodige filmmateriaal rondom de huldiging van Ajax op en rond het Museumplein in Amsterdam gemaakt. Ik heb de beelden waar vuurwerk in voorkomt, zoals fakkels, rookpotten, matten en sierpotten, samengevoegd tot één filmpje. Zie hier het resultaat:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Back
Bovenaan