Huizen onder verf na vuurwerkbom

ilvan

VWC lid
SCHERPENISSE - Op de Langeweg in Scherpenisse is zondag om 02.00 uur een verfbom ontploft. Dat heeft de politie bekend gemaakt.

De 'bom', een emmer met verf en daarin een stuk vuurwerk, was midden op de Langeweg gezet. Toen het geheel ontplofte vloog de verf alle kanten op en kwam terecht op een vijftal huizen. Gevels, kozijnen, deuren, rolluiken en de straat kwamen onder de verf te zitten.

De bewoners zijn de hele nacht bezig geweest om alles te reinigen. De rest werd schoongemaakt door de gemeente met een hogedrukspuit.

PZC

Ik kan me goed voorstellen dat het prachtig is om hiermee de kracht te ervaren. Maar hoe prachtig is het als een keer op je eigen huisje autotje of scootertje verf zit. Ik denk dat iedereen dan goed baalt. Buiten dat lijkt me het geen goeddoener voor het milieu.

Echt kansloos zulk gedoe,net als lawinepijlen met benzine haarlak e.d. het moet misschien maar eens flink verkeerd gaan met die lui.

Lekker als je huis helemaal onder de verf zit.........

Zoals je zegt, kansloos. Ik hoop dat het ooit bij hun zelf gebeurd en het liefste als ze net een nieuwe auto, scooter, huis of wat dan ook hebben. Jammer dat er nog zulke mensen rondlopen in de maatschappij:angry:

Jammer genoeg doe je er niks aan,
ze zouden eigenlijk ALS ze de daders van vandalisme of zoals in dit geval
daders van verfbommen moeten op laten draaien voor ALLE schade die er dat jaar is aangericht door vuurwerk.

Reken maar dat dat afschrikt om een verfbom te laten ontploffen

Toevallig was dit een keer op school gebeurd, gelukkig kwam toen de politie al ter plaatsen en werd die jongen mee genomen, hoe het afgelopen is weet ik niet, maar ik weet wel dat hij dit niet meer zo snel zal doen.

Helaas is het vaak te laat, en zijn de daders hem al gevlogen.

Back
Bovenaan