Houten 30-04-2010

moontan

VWC lid
Waar: Houten
Wannneer: vrjdag 30 april 2010 Koninginnedag
provincie : Utrecht
wie : Azuma Fireworks
kaliber : Niet bekend
tijdstip : 22.00 uur

Ik ben net even bij de opbouw wezen kijken, dat zag er goed uit! :)
Ze waren bezig met shells in de mortieren te stoppen.
Er lagen al veel romeinse kaarsen, en ik zag dat er wat over het water geschoten gaat worden.
Ik heb er zin in!

PS: Er staat dat het om 22:00 begint.
Om 21:45 komt een startschot van een salute.
Om 21:50 komt het 2e schot.
Om 21:55 komt het 3e schot.
Om 22:00 begint de echte show. :D

Wat is hier de beste kijk locatie?
Dus graag een naam van een weg/straat, is wel handig met een navigatie...
Ik zie een aantal plassen met water in Houten, dus welke moet je hebben als je er heen wil gaan?

Bij voorbaat dank namens iedereen die onbekend is in Houten en hierheen zou willen gaan!

Het ligt eraan hoe laat je gaat. Vanaf 5 voor 10 is er een hoop afgesloten. Het slimst is om even wat eerder te komen, dan heb je ook een goede plek.
Het best is om naar de kleine geer te rijden op de Snoeksloot, Dan zie je de plas vanzelf. Ik sta zelf op de steiger.

:bye:

Zo, terug van de Kooikersplas!
Het was een erg leuke show, en er waren wat aparte dingen die werden geschoten.
Zo kwam er een keer een mooie hummerbak, en ook was er nog wat apart watervuurwerk.
Ik heb het gefilmd. Het filmen ging erg goed voor de eerste keer.
Morgen ga ik alles op mijn gemakkie erop zetten en bewerken.
Zo gauw de film klaar is, dan post ik het hier gelijk!

:bye:

zo net terug van deze show.

wat ik ervan vond: de saluteschoten aan het begin waren wel sick:D alleen daarna vond ik het allemaal wat minder worden, allemaal wat slordig en slechte kwaliteitshells. Ook vond ik dat er teveel gaten in de show zaten, maar voor de rest was het toch wel weer even leuk om na een half jaar weer is een show te zien.

Op naar 5 mei hilversum en de knaller:D 8 mei Urk:D:D:D

Ik ben ook net terug van deze show. De weg ernaar toe...pffff.
1x verkeerd gereden en alle afslagen erna (van de snelweg om om te keren) waren afgesloten....klein drama dus. Toch op tijd weten te komen gelukkig. Maar kolere, wat was het druk daar zeg. 'Ik sta op de steiger' zei SunSeeker nog...jaja. Welke steiger?! We hebben geen steiger gezien, en dan nog zoveel mensen. We hebben je dus niet weten te spotten. Jammer.

Nu even over de show zelf. Mooie intro met zware salutes. Tijdens de show vond ik het iets overdone met de salutes. Ze werden tussen door ook geschoten. Zover ik kon zien werd de show handmatig geschoten, en verklaart dan ook meteen dat de items niet geheel synchroon de lucht in gingen. Ook waren er daardoor enkele pauzes merkbaar.

Wat killerdome zegt qua kwaliteit kan ik het niet mee eens zijn. Ik vond er erg leuke shells tussen zitten. Wij schrokken ons nog wel rot toen er (net als dat ik gisteren in Amsterdam Osdorp had meegemaakt) een watershell de gehele plas overgeschoten werd aan de rechterkant en ook vlak voor de kant ontplofte. Zonder schade meen ik wel overigens. Nieuwe sport voor de schietmeesters? Op het publiek schieten?! Nee het was puur toeval denk ik.
De verdeling in de lucht onder-midden-boven vond ik goed opgevuld met leuke, maar niet al te spannende (nieuwe) effecten.

Kortom, leuke show geweest. Misschien volgend jaar wel weer, maar dan nog eerder weg. Ik ben ook benieuwd naar de film van Maikel89, die met ons mee was gereden.
Tevens ben ik erg nieuwsgierig wat er in Hilversum gaat gebeuren door Azuma!

Gevonden op You-Tube:

vuurwerkshow houten 30 april 2010 gefilmd door 112randstad

Dit is een deel van de show, moet zeggen: netjes gefilmd

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Mooie show met mooie shells erbij. Tempo had van mij iets hoger gemogen, maar dat werd met de finale weer goed gemaakt en bij de hele show zo'n tempo schieten had weer averechts op de lengte van de show gewerkt, nu duurde hij 19 minuten en dat is ook weer lekker toeven :D

Bedankt voor de film en voor de moeite Maikel.
Ik moet zeggen, ik heb van deze show genoten.
Leuk vuurwerk en lange duur natuurlijk.
Enige minpunt is toch wel de lange pauzes, waardoor je als kijker iedere keer denkt dat het al afgelopen is en dan komt er weer wat.
Maar verder is het allemaal in orde hoor. Ik heb heel wat slechtere shows voorbij zien komen.

ja, eigenlijk moet ik m'n woorden ook terug nemen van de slechte kwaliteit shells. Maar er zaten er wel een hoop tussen die niet goed gingen, ik hoop dat jullie dat ook is opgevallen.

Maar de falling leaves en horse tails waren wel vet ook de ring effecten waren mooi:) wat al werd gezegd, die salutes werden teveel in de show geschoten, hadden ze beter in de finale kunnen doen want die was namelijk niet heel spectaculair:P

Back
Bovenaan