Honderden kilo's vuurwerk gevonden na brand.

densta

VWC lid
In een huis in Capelle aan den IJssel is zaterdagmiddag ruim 450 kilo vuurwerk gevonden. De vondst werd gedaan na een korte maar felle brand in de meterkast van het huis aan de Flatusstraat.

De brandweer liep na de brand het huis nog even door om te zien hoeveel schade er was aangericht. In de schuur stonden dozen vol met vuurwerk. Tussen de enorme partij zat ook illegaal vuurwerk, vertelde de politie.

aWhcrw.jpg

De dozen zijn in beslag genomen en worden vernietigd. Hoewel mensen maar 25 kilo vuurwerk thuis mogen hebben, is de bewoner niet aangehouden omdat hij meteen met de politie meewerkte.

Bron: http://www.rijnmond.nl/nieuws/06-12-2014/honderden-kilos-vuurwerk-gevonden-na-brand

sinds wanneer houden ze je niet aan bij medewerking? Of heeft hij meteen zijn leverancier verlinkt? Zeer apart dit. :shocked:

sinds wanneer houden ze je niet aan bij medewerking? Of heeft hij meteen zijn leverancier verlinkt? Zeer apart dit. :shocked:

Normaal word je hardhandig opgehaald door een arrestatieteam. Die redeneren niet. Is het een ander soort situatie dan blijkbaar wel? Vreemd verhaal ja.. Geluk bij een ongeluk. De eigenaar komt goed weg zo..

Ook ik las het net met verbazing en ik kan mij niet voorstellen dat het met deze hoeveelheid en ook nog illegaal spul er tussen geen gevolgen heeft ?

Je hoeft niet aangehouden te worden,je kan ook op een later tijdstip een afspraak op het bureau maken en als verdachte gehoord worden. Er staat ook dat hij niet is aangehouden, omdat hij gelijk meewerkte en blijkbaar was het vuurwerk voor het overgrote deel legaal. En ze waren al binnen. Om dan nog een "arrestatie team" te laten komen is erg overbodig.

Hij heeft zijn leverancier vernaait en strafvervolging afgekocht bij de ovj.

hiep hiep hoezee lang leve de nsb.

Binnenkort in de krant, man uit capelle aan de ijssel zwaar toegetakelt met honkbalknuppel.

Als je illegaal spul koopt moet je ook niet janken en niet gaan lopen snitchen.

Lekker kort door de bocht weer...

Net je huis afgebrand en dan wordt je vuurwerk ontdekt in de schuur. Het is dan toch logisch dat je niet direct In de boeien wordt geslagen. Ik lees nergens dat er wordt afgezien van vervolging. Er zijn genoeg strafbare feiten waar je niet direct voor hoeft te worden aangehouden.

Back
Bovenaan