Hondenuurtje tijdens jaarwisseling in Alblasserdam geen succes

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De oproep van de gemeente Alblasserdam om tijdens de jaarwisseling een uurtje geen vuurwerk af te steken met het oog op hondeneigenaren heeft nauwelijks resultaat gehad. De gemeente schrijft in een evaluatie van het dierenuur dat weinig mensen er gebruik van hebben gemaakt.
Het was de bedoeling dat Alblasserdammers tussen 22:00 en 23:00 uur nog even hun honden konden uitlaten voor het rond middernacht helemaal los zou gaan. Maar uit onderzoek blijkt dat maar weinig mensen er gebruik van hebben gemaakt.

Ook zeggen bewoners dat ze weinig van het vuurwerkvrije uurtje hebben gemerkt. Sommigen zeggen dat het iets stiller was, noteert de gemeente. Maar anderen vertellen dat ze veel knallen hebben gehoord waar hun huisdieren last van hadden.
Ook nieuw in Alblasserdam was een kinderuurtje. Ouders konden met hun kinderen tussen 18:00 en 19:00 uur vuurwerk afsteken. De gemeente had daar vier plekken voor aangewezen. Maar ook hier was weinig animo voor, concludeert de gemeente.

Het vuurwerk in Alblasserdam heeft voor zo'n 8250 euro schade aangericht. Vooral straatmeubilair en borden moesten het ontgelden. Alblasserdam probeert de schade te verhalen op de daders.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/191296/Hondenuurtje-tijdens-jaarwisseling-in-Alblasserdam-geen-succes

Ik hoorde andere verhalen van Alblasserdammers. Het oproep heeft ietsje pietsje gefaald maar door knallen van jongens die de honden niet zien, omdat ze in een andere straat zaten. Maar hier was het wel een succes. Fietspad en grasveld was de gehele dag vuurwerkvrij, overleg geweest met buurtbewoners. Zij wouden een vuurwerkvrije zone die nu niet meer nodig is. Ze kunnen met hun trouwe viervoeter gewoon de straat op de hele dag, door buurtbewoners gehandhaafd.

Ik hoorde andere verhalen van Alblasserdammers. Het oproep heeft ietsje pietsje gefaald maar door knallen van jongens die de honden niet zien, omdat ze in een andere straat zaten. Maar hier was het wel een succes. Fietspad en grasveld was de gehele dag vuurwerkvrij, overleg geweest met buurtbewoners. Zij wouden een vuurwerkvrije zone die nu niet meer nodig is. Ze kunnen met hun trouwe viervoeter gewoon de straat op de hele dag, door buurtbewoners gehandhaafd.
Alles wat goed gaat hoor je niet. De complimenten e.d. bereikennde gemeente nooit. Alleen eindeloos geklag. Dus puur voor de statistiek: deel jouw ervaring ook met de gemeente. Je hebt nu een mooi haakje om een tegengeluid te laten horen.

Hoe hadden ze dat kinderuurtje trouwens verzonnen? Op 4 plekken vuurwerk afsteken, terwijl het om 18:00 uberhaupt almag voor de deur

@kamikaze met alle respect en heel veel liefde zou ik het naar mijn gemeente brengen. Maar die ligt overhoop en de burgermeester is grotendeels wel tevreden, hij vindt dat het spul in Europa aangepakt moet worden. Er is vrij weinig negatief slachtoffers vielen bijna niet en slopen daar hebben ze daders voor gepakt om het te verhalen. Probleem is wij hebben dat hondendagje met de buurt onderling gedaan, en dat pakte positief uit media weet het allang maar doen er niets mee. Onderling bereikten we een hoop dat zal zelfs lokaal niet bereikt worden in de media.

Dat kinderuurtje was verzonnen om slachtoffers tegen te gaan en illegaal. Ouders zagen er dan op toe. Aldus mijn alblasserdamse vrienden. Het was ook de bedoeling om ook zoveel overlast weg te nemen.

Een dagje geen hondje uitlaten uit respect voor de vuurwerkliefhebbers. Het moet altijd maar uit 1 kant komen en dat is onze kant. Dat hun zich maar aanpassen met hun honden.

@kamikaze met alle respect en heel veel liefde zou ik het naar mijn gemeente brengen. Maar die ligt overhoop en de burgermeester is grotendeels wel tevreden, hij vindt dat het spul in Europa aangepakt moet worden. Er is vrij weinig negatief slachtoffers vielen bijna niet en slopen daar hebben ze daders voor gepakt om het te verhalen. Probleem is wij hebben dat hondendagje met de buurt onderling gedaan, en dat pakte positief uit media weet het allang maar doen er niets mee. Onderling bereikten we een hoop dat zal zelfs lokaal niet bereikt worden in de media.

Dat kinderuurtje was verzonnen om slachtoffers tegen te gaan en illegaal. Ouders zagen er dan op toe. Aldus mijn alblasserdamse vrienden. Het was ook de bedoeling om ook zoveel overlast weg te nemen.
Dank voor de toelichting. Ik ben niet helemaal meer bekend in die regionen. Heb er wel een tijdje in de buurt gewoond. Klinkt opzich als een best positief verhaal. Maarjazmedia doet toch wat ze willen.

Een dagje geen hondje uitlaten uit respect voor de vuurwerkliefhebbers. Het moet altijd maar uit 1 kant komen en dat is onze kant. Dat hun zich maar aanpassen met hun honden.
Dat gaat niet gebeuren. En daar op doorzeiken gaat alleen mar hoongelach geven. Sorry, maar je hond een dag niet uitlaten is gewoonweg niet te doen.

Back
Bovenaan