Hoeveel mag je in nederland van het volgende eigenlijk hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackOps

VWC lid
Wetgeving vuurwerk Belgie:

Klasse A vuurwerk:
Potten zonder knallading:
Potten met knallading mogen:
En losse knaller mag:
Raketten mogen maximaal:
Knal raketten maximaal:

Ik heb op jullie forum lopen zoeken maar kon het niet 1 2 3 vinden...
Dus als iemand het juist weet wil ik dat wel weten! :)

Wetgeving vuurwerk Belgie:

Klasse A vuurwerk:
En losse knaller mag:
Raketten mogen maximaal:
Knal raketten maximaal:

Ik heb op jullie forum lopen zoeken maar kon het niet 1 2 3 vinden...
Dus als iemand het juist weet wil ik dat wel weten! :)

Om het kort te houden NIKS.
Volgens de Nederlandse regelgeving mag alleen vuurwerk worden aangeschaft dat door nederlandse keurings instanties is goed gekeurd.
De rest valt allemaal onder illegaal vuurwerk.

grtz

In Nederland mag er 500 gram per cake, waarvan 15 gram per buisje. In een buisje mag er maar 2 gram flash (knallading) zitten.
In knallers mag volgens mij 2 gram buskruit, als de knal maar onder de 156 dB is.
Als je met raketten vuurpijlen bedoelt: 40 gram lading totaal per pijl, waarvan 2 gram flashlading voor de knal.
Ook vuurpijlen zonder sier mogen niet meer dan 2 gram flash bevatten.
Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven.

EDIT: Ik heb de vraag fout gelezen, ik dacht dat je bedoelde hoeveel er in Nederland IN mag zitten, dus kruit.
Maar illegaal is natuurlijk altijd illegaal, hoe weinig het ook maar is!

In Nederland mag er 500 gram per cake, waarvan 15 gram per buisje. In een buisje mag er maar 2 gram flash (knallading) zitten.
In knallers mag volgens mij 2 gram buskruit, als de knal maar onder de 156 dB is.
Als je met raketten vuurpijlen bedoelt: 40 gram lading totaal per pijl, waarvan 2 gram flashlading voor de knal.
Ook vuurpijlen zonder sier mogen niet meer dan 2 gram flash bevatten.
Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven.

EDIT: Ik heb de vraag fout gelezen, ik dacht dat je bedoelde hoeveel er in Nederland IN mag zitten, dus kruit.
Maar illegaal is natuurlijk altijd illegaal, hoe weinig het ook maar is!

dus wat je hier hebt gezegd is dus fout? dit is dus de BE wetgeving want die heb ik namelijk al gelezen op jullie forum en die is ene stuk anders dan dat jij zegt..

BlackOps, kan je je vraag wat duidelijker formuleren? Want ik kan er niet veel van begrijpen, en je merkt nu al dat er misverstanden gaan ontstaan. Wat wil je precies weten?

aanvulling snutareen:
enkelshots mortiertjes max 50 gram.
flash is in grondknalvuurwerk verboden, en alleen dus in luchtvuurwerk toegestaan mits er een siereffect aanwezig is.
Je mag totaal bruto niet meer als 10kg in je bezit hebben. Heb je meer moet je volgens de wet een bunker hebben.

Nou ik wil dus weten wat er qua kruitinhoud in NEDERLAND mag... :P
van de volgende producten:

Klasse A vuurwerk:
En losse knaller mag:
Raketten mogen maximaal:
Knal raketten maximaal:

Klasse A vuurwerk: bestaat niet.
Potten zonder knallading: ?? 500 gram PTS, max 2 gram flash...
Potten met knallading mogen: ?? 500 gram PTS, max 2 gram flash...
En losse knaller mag: Blackpowder, ken je zoveel in doen als je wilt maar knalt niet harder...
Raketten mogen maximaal: 40 gram PTS en 2 gram flash...
Knal raketten maximaal: 40 gram PTS en 2 gram flash...

Kleine aanvulling @ 3fire3boy3
In nederlands grondvuurwerk zit weldegelijk flash powder, kijk eens naar de grondbloem knal van gbv, en MISSCHiEN!ook wel de fantasy kanonslag, naar mij weten mag nederlands grondvuurwerk wat alleen knalt geen flash hebben

correct me if i`m wrong

Kleine aanvulling @ 3fire3boy3
In nederlands grondvuurwerk zit weldegelijk flash powder, kijk eens naar de grondbloem knal van gbv, en MISSCHiEN!ook wel de fantasy kanonslag, naar mij weten mag nederlands grondvuurwerk wat alleen knalt geen flash hebben

correct me if i`m wrong

Dat komt omdat de grondbloem met knal onder siervuurwerk valt (regenboog kleuren), dus er mag maximaal 2 gram flash in zitten, vandaar dat het wat harder kan knallen als een kanonslag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan