Hoe vul jij je vuurwerkshow in?

Ruben

VWC lid
Voor de mensen die een eigen vuurwerkshow schieten aan het eind van het jaar. Is er ook al nagedacht over een invulling hiervan? Of heb je aanraders die goed met elkaar te combineren zijn?

Post het hier!

2* Flower fantasy + 2* V-shape thundersky

1* Wasp

1* Excalibur

2* Spitfire

1*Hawaii

1* Levensgenieters A,D,C

1* Zware Jongens A & B

1* Levensgenieters B

2* Silver Salute

+ Nog onbekend eindsalvo van pijlen.

Iemand nog ideeën of verbeteringen??

Voor dat eindsalvo zou ik zelf 24 cruise rockets gebruiken en dan in een rap tempo schieten!

Dat is inderdaad een leuk idee!,
Zou ik dit dan bijvoorbeeld in een met lege flesjes gevuld krat Jup kunnen afsteken?. Doorgelont dan.

Past ook goed in het budget, want het is een show die volledig wordt gefinancierd door een paar 16'ers. Dus we geven liever niet te veel geld uit.

Zou ik dit dan bijvoorbeeld in een met lege flesjes gevuld krat Jup kunnen afsteken?. Doorgelont dan.

Past ook goed in het budget, want het is een show die volledig wordt gefinancierd door een paar 16'ers. Dus we geven liever niet te veel geld uit.

Dat weet ik niet ik gebruik altijd lange stukken pvc waar de stokken helemaal invallen :wink:

Hierbij mijn schietlijst voor de komende jaarwisseling. Deze vuurwerkshow zal ik voor de buurt en familie/ vrienden schieten.

Op en aanmerkingen zie ik maar al te graag!

10 Titanium Vulcano, Beko (I)

3 Vette Marja, Witte Tenten (W)

2 Guanyu, Original Fireworks (I)

3 Liube, Original Fireworks (W)

1 X-Treme Machine, Vuurwerktotaal (S)

2 Fire Emblem, Royal Fireworks (I)

3 Showtails, Rubro (W)

1 Splitting Comets, Bonfireworks (I)
2 Spring Flower, Bonfireworks (V)

1 Falling Leaves, Broekhoff (S)

4 Zware Jongens, Witte Tenten (I)

2 Brocade Crown, Zena Nederland (V)

1 Great Wall Of China, Bonfireworks (W)
2 Weiyan, Original Fireworks (V)

15 Crackling Candle, Brave en Wichers (W)

2 Falcon, Schuurmans (I)

12 Thunderking, Zena Nederland (I)

4 Hoogmoed (I)

Hierbij mijn schietlijst voor de komende jaarwisseling. Deze vuurwerkshow zal ik voor de buurt en familie/ vrienden schieten.

Op en aanmerkingen zie ik maar al te graag!

10 Titanium Vulcano, Beko (I)

3 Vette Marja, Witte Tenten (W)

2 Guanyu, Original Fireworks (I)

3 Liube, Original Fireworks (W)

1 X-Treme Machine, Vuurwerktotaal (S)

2 Fire Emblem, Royal Fireworks (I)

3 Showtails, Rubro (W)

1 Splitting Comets, Bonfireworks (I)
2 Spring Flower, Bonfireworks (V)

1 Falling Leaves, Broekhoff (S)

4 Zware Jongens, Witte Tenten (I)

2 Brocade Crown, Zena Nederland (V)

1 Great Wall Of China, Bonfireworks (W)
2 Weiyan, Original Fireworks (V)

15 Crackling Candle, Brave en Wichers (W)

2 Falcon, Schuurmans (I)

12 Thunderking, Zena Nederland (I)

4 Hoogmoed (I)

Mooie show hoor!

Vind persoonlijk de enkele Silver salute & Daimond Falcon een erg mooie combi. Is helaas niet voor iedereen weg gelegd, omdat het een vrij dure combi is.
Vorig jaar Falling leaves in combinatie gehad met salute's. Absoluut geen aanrader. Het effect van de Falling leaves valt helemaal weg. Niet goed over nagedacht. Dit jaar word het anders ;)

2x Showtime Blink mine + 1x Daimond Falcon + 3x Dynasy Silver salute tegelijk(laatste 4 cakes tegelijk, maar wel op volgorde doorgelont)

2x Dynasty Las vegas (tegelijk)

1x Royal fireworks Exploding box (tegelijk)

1x Royal fireworks Hot chains (tegelijk)

5x Royal fireworks Fire Emblem (tegelijk)

2x Showtime Crackling palm (tegelijk)

3x Dynasty Panter (tegelijk)

1x Bonfireworks Crackling meteors + 2x Bonfireworks midnight delight + 2x Bonfireworks miracle (Mixed effect cake, nagenoeg gelijk.)

2x Marijn Grof geschut + 1x Showtime Double brocade king (Op volgorde doorgelont.)

3x Dynasty Space shooters (tegelijk)

3x Dynasty Temple of stone (tegelijk)

3x Marijn Zware jongens (dus totaal 6 stuks-->chaos, dikke aanrader =))

4x Bonfireworks Treasure Island + 2x Dynasty Silver salute + 2x Showtime Fast wistling + 3x Dynasty Silver salute (Op volgorde doorgelont.)

De 'projectjes' lont ik niet allemaal door. Die schiet ik na elkaar met de hand. Vorig jaar van een hoop cakes 1/2/3 tegelijk geschoten, maar duurde te lang(zeker een uur). Dit jaar voor kort, maar krachting =D.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit jaar een klein project want gaan het ergens anders vieren dus zit ook een beetje met het vervoer daarvan. Maar hier komt de juiste afsteek volgorde.

4x flashing diamonds
4x pakken romeinse kaarsen van 12 per pak in w-shape vorm
1x heavy 4 tegelijk
10x binkie's
4x extreme salute
3x silver salute

alles wordt doorgelond dus hoef het hopenlijk maar 1 keer aan te steken.
voor suggesties of opmerkingen post maar al te graag want de show kan allenmaar beter worden.

Ja bierkratjes zijn perfect om een grote hoeveelheid kleinere pijltjes door te lonten:thumbup:

Je zou ook nog naar wat Sunwarriors en Imperial pijlen kunnen kijken

Afschietlijst 0.00:

Levensgenieter C+D (marijn)
Palm garden (zena)
maniac (weco)
levensgeniet B (marijn)
battle (wolff)
heavy 5 : 3 potten tegelijk (wolff)
Orange palm (zena)

Tot slot:

óf eerst Anaconda (schuurmans) óf zware jongens (marijn)tegelijk, ofwel met welke zouden jullie afsluiten?

Het jaar is nog jong maar je kan nooit te vroeg beginnen met plannen.
Ik wil deze jaarwisseling een show gaan schieten en bij nu aan het "oefenen" met wat combo's en opbouw. Zonder de nieuwe producten die nog gaan komen kan ik alvast aan de gang. Mijn budget is "maar" 300,- euro voor de show. Ik had het volgende in gedachten:

2* Titanium Vulcano (4 stuks)
2* Space Intruder (label wisselt wel eens, maar de cake met tails uit het buurtass.)
2* Heavy Load
1* Crackling Chry
1* Flower Crackling Willow
2* Gorgeous
5* Buurtassortiment (5 cakes niet 5 assortimenten)
12* Salute (cake van Dynasty, dus geen shells)
5* Hoogmoed

Ik zit alleen 70,- euro over mijn budget heen en ik twijfel of 5x buurtassortiment cakes genoeg geweld brengen om als "finale" te kunnen dienen. Dus wat moet eraf, of moet er nog iets bij?

Iemand ook nog tips? :)

Ik zat dit jaar ook eraan te denken om een projectje te maken, met duitse sierpotten of eventueel Nederlandse/Belgische maar ik zat aan dit te denken;

In volgorde (Als er 1&? Staat is het mix met die producten in volgorde)
3x Reno (1&2)
3x Alligator (1&2 , 2)
1x Toronto (3&4)
1x Dragon Fire (3&4)
1x Casablanca (5)
3x Phoenix (6)

Finale;

3x Nitrate Cake (7)

Totaal rond de:

Dat komt uit rond de: €95,- Of het zeker is weet je nooit aangezien ik misschien bij een vuurwerkwinkel dan ga werken en ik dan geen tijd heb om naar Duitsland toe te gaan noch projecten op tijd samen te stellen.

Heb je tips? PM Mij dan!

Dit was mijn uiteindelijke schietlijst voor de vuurwerkshow 2010-2011 geworden:

3* Red Bengal Torch (Beko)
2* Titanium Vulcano (Beko)
2* Vette Marja (Witte Tenten)
2* Space Intruder (Rubro)
2* Bursting Gold (Wolff)
2* Golden Willow (Zena NL)
2* Color Tail (Rubro)
2* Multi Color Coco (Rubro)
2* Mega Finale (Rubro)
2* Giant Festival (Rubro)
2* Power Zone (Rubro)
2* Brocade Crown (Zena NL)
2* Treasure Island (Bonfireworks)
1* Jewel In The Crown (Broekhoff)
1* Falling Leaves (Broekhoff)
1* Hypnotised (Zena NL)
4* Zware Jongens (Witte Tenten)
2* Panter (Wolff)
1* Brocade to Color (Cafferata)
1* Double Brocade King (Cafferata)
12* Silver Salute (Wolff)
4* Hoogmoed (Witte Tenten)

Zoals jullie zien wijkt dit erg veel af van het vuurwerk wat in de planning stond. Maar dit wat ik uiteindelijk heb gekozen was echt super en heb er absoluut geen spijt van!

Ik zit nog te twijfelen over hoe het wat. Aan de ene kant loop ik al jaren rond met een scala aan combinaties waar ik telkens niet aan toe kom, maar toch eens iets mee wil doen. Aan de andere kant had ik in mijn hoofd om het dit jaar weer groots aan te pakken, weer te gaan werken met themas, echter deze niet in te delen in effecten maar puur in kleuren. Maar tegelijkertijd was ik zo onder de indruk van het resultaat van mijn budget showtje afgelopen week, met voornamelijk producten van de Aldi en Lidl, dat ik zoiets heb; waarom zet ik dat niet door? Weliswaar minder creatieve vrijheid wanneer je bent gebonden aan vaste producten, maar wel meer spektakel voor hetzelfde bedrag.

De show in kleurenthemas zal er waarschijnlijk niet van komen. Andere twee mogelijkheden vallen met elkaar te combineren.

Aantal combinaties die dan zeker wil gaan maken zijn:
-Golden Willow (of Crackling Willow) met glitter boeketten in verschillende kleuren. Afgelopen week had ik in mijn bonte glitter finale een golden willow cake erbij gezet. Ik had em gratis gekregen en wist niet wat ik er anders mee moest doen, maar dat zag er toch aardig uit.
-Golden Willow met Falling Leaves in verschillende kleuren. Original heeft hier een leuk budget cake van, met fluit vooraf.
-Gouden crackling staarten met blauwe peonies erboven. Eventueel in W-shape.
-Gouden crackling staarten in W-shape, en dan in I-shape glitter boeketten in verschillende kleuren.

Heb er nog meer, maar hier ben ik toch wel het meest nieuwsgierig na. De rest word dan waarschijnlijk gewoon Aldi en Lidl spul.

Wat betreft de finale ben ik inmiddels wel verzadigd. Ik heb mijn glitter finale en mijn gouden finale afgelopen week gehad en verder is er niet iets nieuws dat ik nog graag zou willen proberen. Misschien dat ik er dit jaar een combinatie van maak. Heel veel goud en heel veel gekleurde glitters in één finale door elkaar.

Als salute finale zat ik te denken om er wat extras aan toe te voegen. Een zooi van die Whistling to falling leaves cakes van Original. Fluit, knal en wat extra kleurtjes naast de zilveren titianium boeketjes.

Back
Bovenaan