Voor mij begon de passie van het vuurwerk afsteken met die avonden samen met mijn vader, die altijd sindsdien mijn stookmaatje is geweest, maar helaas op 20 februari 2015 is overleden, waarbij ik en me vader (en soms me zusje), rond 12 uur na buiten gingen om wat vuurwerk af te steken, in de eerste jaren meestal alleen sterretjes en wat ander klein spul, vaak stak mijn vader dan een duizendklapper af (die koop ik nu ook elk jaar om hem te eren) omdat die er echt helemaal gek van was, en daarna was het voorbij. Maar konden we nog wel napraten, nagenieten. En t waren gewoon, simpele tijden die je nooit meer vergeet.
2007 was t volgende moment dat mijn passie voor vuurwerk liet opleven, omdat dat jaar het eerste jaar was dat ik echt ZELF het vuurwerk mocht kopen en afsteken zonder begeleiding. 2009 was voor mij de echte ultieme moment van mijn passie omdat ik dankzij de forums en diverse winkels, meer dan 1250 euro aan vuurwerk had, waarvan 75% was gewonnen of gratis was verkregen (goed, alleen de gedachte al doet mijn passie weer opleven). Vervolgens was 2013, maar vooral 2015 echt het punt wat mijn passie deed veranderen. Van vuurwerk afsteken elk jaar met veel gezeik van familie en vaak, alleen, of althans, t begon te vervelen. Naar ineens de hele straat naar jou kijkende, mede dankzij me vader, naar jouw vuurwerk. 3 kwartier lang, 1500 euro, tich winkels afgaan, sjouwen, uitpakken en gewoon kei veel gedoe...Waren die staande ovatie echt MEER dan waard. Man, dat gevoel, ik snap wel waarom er mensen zijn die shows "organiseren" en stoken...Wat is dat toch een fucking heerlijk gevoel.
En ja, het fotograferen en filmen, begon in feite ook zo rond 2007, eigenlijk is alles wat ik nu ben, begonnen in 2007. Toen kreeg ik namelijk mijn eerste camera, wat voor goed veranderd heeft wat ik ben...Je zult mij nu nergens meer zien zonder camera namelijk.