Het vuurwerk van 14 juli in Parijs met als thema "musicals"

FireDragon

VWC lid
Het pyrothechnische muzikale spektakel van 14 juli in Parijs, georganiseerd in het kader van de Nationale Feestdag, speelt zich dit jaar af rondom het thema "Broadway Musicals". Volgens de traditie wordt het vuurwerk afgestoken vanaf de Trocadéro, dicht bij de Eiffeltoren, vanaf 23 uur.

Gedurende 35 minuten zal het publiek, vanaf de Champs de Mars, het luchtspektakel kunnen bewonderen. De burgermeester van Parijs adviseert de belangstellenden ook om de show vanaf het Place du Trocadéro en Place du 11 Novembre te bewonderen, waar "dit jaar een uitzonderlijke geluidservaring plaats zal vinden".

Dit jaar zal het publiek zich hullen in de wereld van de meest bekende musicals van de hele planeet. Voor het eerst dit jaar, zal radio RMC het spektakel live uitzenden, zodat alle parijzenaars en toeristen een totale beleving ondergaan, ongoeacht de plaats vanwaar ze het vuurwerk zullen bekijken.

Bovendien zal het vuurwerk vooraf gegaan worden door een concert dat SOS Racisme organiseert.

BRON

toevallig ga ik morgen op vakantie naar parijs :D is kijken of we daar langs kunnen gaan (hoop van wel). ben alleen bang dat ik niet zal filmen.

Het vuurwerk wordt geschoten door La Croix-Ruggieri.

mh7c3o.jpg

2zevtzk.jpg

toevallig ga ik morgen op vakantie naar parijs :D is kijken of we daar langs kunnen gaan (hoop van wel). ben alleen bang dat ik niet zal filmen.

Ik ben benieuwd of je die "uitzonderlijke geluidservaring" dan ook zal meemaken.
Als je het mee kan maken daar, ben ik reuze benieuwd naar je ervaring :rolleyes:

Nog wat foto's van het plein tijdens de opbouw.
Er worden een aantal trailers aan materiaal ingezet.

2mgjazb.jpg

risqhw.jpg

wjj4lv.jpg

9u21j4.jpg

Filmpjes van youtube

Finale gefilmd vanaf achterkant Trocadero

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

En vanaf Champ de Mars

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Erg mooie beelden zo met de eiffeltoren op de voorgrond met al die flikkerende lichtjes erin. Toch wel mooi om te zien dat zoiets dus wel mogelijk blijkt te zijn midden in zo'n drukke stad als Parijs. Als men zoiets in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht o.i.d. zou willen doen, dan zou het gehele ambtelijke apparaat van hun stoelen stuiteren.

En hoe was het met die "uitzonderlijke geluidservaring" waar de burgermeester van Parijs het over had? Is dat nog een beetje gelukt ook?

Erg mooie beelden zo met de eiffeltoren op de voorgrond met al die flikkerende lichtjes erin. Toch wel mooi om te zien dat zoiets dus wel mogelijk blijkt te zijn midden in zo'n drukke stad als Parijs. Als men zoiets in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht o.i.d. zou willen doen, dan zou het gehele ambtelijke apparaat van hun stoelen stuiteren.

En hoe was het met die "uitzonderlijke geluidservaring" waar de burgermeester van Parijs het over had? Is dat nog een beetje gelukt ook?

Ik weet niet of je er wel eens geweest bent, maar rondom de eifeltoren is een heel groot park dat je kan afzetten, en er dus geen mensen bijkunnen of gebouwen omheenstaan. Maar mooi vuurwerk was het zeker!

Hier kun je zien dat het Trocadero helemaal is afgezet met hekken; het is een hele grote U bocht die 'gevuld' is met mortieren.

33v19ab.jpg

Omdat er rondom grote straten en pleinen zijn krijg je verschillende viewpoints, je kunt dus achter de Eiffeltoren gaan staan maar ook achter het paleis van Chaillot.

Back
Bovenaan