--sjon beton--
VWC lid
mag het RACT überhaubt nog wel bestaan in 2017, en is dit niet in strijd met de CAT2 regels die in heel Europa gaan gelden?
de nieuwe CAT2 regels die ingaan zijn toch bedoeld om Europa 1 te laten zijn?
ik noem een paar voorbeelden.
knalblokken die in 1x sinds een paar jaar sterren moeten hebben (dit hoeft volgens de CAT2 regels niet)
het bekende knaller verhaal. nu is tot 2gr buskruit toegestaan in nederland, terwijl CAT2 5 of 6gr buskruit of 0,5gr flash mag hebben.
fonteinen die hoger qua kruitinhoud mogen zijn ipv de max van 100gr wat nu het geval is.
pijlen hetzelfde.
en what about de CE keuring die in china al wordt gedaan, maar 1maal in nederland aangekomen moet het voor een 2e keer getest worden:s (volgens mij is dit WEER een andere instantie)
een CE keur is een CE keur...
vrijwel alles op vuurwerkgebied is door de RACT in nederland bepaald.
nogmaals, dit is volgend jaar in strijd met de EU regels voor CAT2.
mocht het RACT volgend jaar alsnog bestaan, en hun eigen regels bepalen, dan is het tijd dat importeurs de armen in 1 slaan en een rechtzaak aanspannen.
de nieuwe CAT2 regels die ingaan zijn toch bedoeld om Europa 1 te laten zijn?
ik noem een paar voorbeelden.
knalblokken die in 1x sinds een paar jaar sterren moeten hebben (dit hoeft volgens de CAT2 regels niet)
het bekende knaller verhaal. nu is tot 2gr buskruit toegestaan in nederland, terwijl CAT2 5 of 6gr buskruit of 0,5gr flash mag hebben.
fonteinen die hoger qua kruitinhoud mogen zijn ipv de max van 100gr wat nu het geval is.
pijlen hetzelfde.
en what about de CE keuring die in china al wordt gedaan, maar 1maal in nederland aangekomen moet het voor een 2e keer getest worden:s (volgens mij is dit WEER een andere instantie)
een CE keur is een CE keur...
vrijwel alles op vuurwerkgebied is door de RACT in nederland bepaald.
nogmaals, dit is volgend jaar in strijd met de EU regels voor CAT2.
mocht het RACT volgend jaar alsnog bestaan, en hun eigen regels bepalen, dan is het tijd dat importeurs de armen in 1 slaan en een rechtzaak aanspannen.