Zelf vind ik sneeuw fantastisch.
De sneeuwvlokjes die langzaam naar onder dwarrelen.
Wakker worden en een heel dik pak sneeuw zien liggen, terwijl het de dag ervoor nog helemaal niet bekend was dat er sneeuw zou vallen. Nog geen sneeuwschuivers en zoutstrooiers langs geweest met de ochtend spits.
Heerlijk om te zien, autobaan waar het niet harder dan 30 km/h gaat. Mensen die hoe moeilijk het is een weg door de sneeuw banen.
Kinderen die sneeuwballen gevechten doen, gezellig sleeën in het Limburgse heuvellandschap. De warme chocomelk en de glühwein voor de ouderen onder ons.
Sneeuwpoppen maken, de sneeuwballen gevechten op school.
Het fantastische landschap, bomen met een laagje sneeuw, alle velden zijn wit!
Om dan een lekker stuk te wandelen heerlijk!

Wandelend naar de winkel op de achtergrond knallen horen.
Maar helaas zijn er ook mindere dingen hier in Nederland...
Je kent de kranten koppen wel:
- Chaos op spoor en wegen door sneeuw
- Bijna 800 km file door sneeuw
- Aanpassingen dienstregeling NS
- Bij eerste sneeuw al minder treinen
- Beetje sneeuw zorgt meteen voor problemen
- NS schrapt treinen bij 3 cm sneeuw
Helaas maar wel waar, heel Nederland ligt in rep en roer als er maar een beetje sneeuw valt.
Degene die niet afhankelijk zijn van het OV hebben geluk.
De school ligt voor mij op loopafstand, maar voor mensen die een flink stuk moeten reizen is het minder.
Maar ach, die paar dagen weken dat wij echt winterweer hebben. Vind ik dat we er gewoon van moeten genieten. Het zijn maar enkele jaren dat de sneeuw heel lang blijft liggen. Twee jaar geleden hadden we zo'n jaar, begin december sneeuwde het en het bleef liggen tot en met oud en nieuw!
Iedere dag sneeuwscheppen om de straat sneeuwvrij te maken. Maar de onderlaag was gewoon keihard ijs geworden wat nauwelijks te verwijderen was. Dit had ook wel wat maar voor het grond knal werk is het minder.
Ik vind zelf maximaal 2 à 3 cm sneeuw met oud en nieuw het fijnst, anders lijdt de knal er teveel onder. Dit geeft heerlijke plaatjes, als je een knaller op de grond gooit krijg je van die kringetjes in de grond. Het opruimen is wel minder want alles is nat. Maar een beetje vorst eroverheen en dan heb je daar ook geen last meer van!