Het grote oliebollen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, pepernoten, daar zou nog eens een topic over moeten komen! Ik snoep vrijwel niet, alleen pepernoten! 7 december nog 10 zakken in huis gehaald, voorraadje om de winter en lentemaanden mee door te komen. Eigen merk van de Deen supermarkt, die vind ik het lekkerste! Vorig jaar misgegrepen bij de Deen maar toen nog een 5 kg zak kunnen scoren bij de Appie in Holten, toen we daar waren voor de welbekende show. 1,5 uur met 5 kg pepernoten moeten sjouwen, maar ach, soms moet je ergens wat voor over hebben.

Gelukkig blijven pepernoten lang goed, met oliebollen is dat een wat lastiger verhaal. Oliebollen kun je daarentegen weer makkelijk zelf maken, en dat vind ik met pepernoten toch altijd minder.

Oliebollen kan je gewoon invriezen, doe ik ook. Ik maak zo'n 10 pakken met oudjaarsdag, en vries dan een deel in. Houd ook wat pakken over zodat ik in de zomer nog wat kan maken :D

Haha, pepernoten, daar zou nog eens een topic over moeten komen! Ik snoep vrijwel niet, alleen pepernoten! 7 december nog 10 zakken in huis gehaald, voorraadje om de winter en lentemaanden mee door te komen. Eigen merk van de Deen supermarkt, die vind ik het lekkerste! Vorig jaar misgegrepen bij de Deen maar toen nog een 5 kg zak kunnen scoren bij de Appie in Holten, toen we daar waren voor de welbekende show. 1,5 uur met 5 kg pepernoten moeten sjouwen, maar ach, soms moet je ergens wat voor over hebben.

Gelukkig blijven pepernoten lang goed, met oliebollen is dat een wat lastiger verhaal. Oliebollen kun je daarentegen weer makkelijk zelf maken, en dat vind ik met pepernoten toch altijd minder.

Ik vind de grote zakken kruidnoten van de ALDI het lekkerst. Toen ik nog een voorraadje in wilde slaan, waren ze al weg helaas. Nu dus wachten tot september ... :wink:

Hier staat de oliebollen kraam nog altijd in het dorp. Normaal gezien is die kar op 1 januari al verdwenen. Opzich heeft ie nog vrij veel klandizie.

Hij stond hier ook nog bij de Appie Heijn ! Heb er vanmiddag nog lekker een paar gehaald :handsup:

Hier staat de oliebollen kraam nog altijd in het dorp. Normaal gezien is die kar op 1 januari al verdwenen. Opzich heeft ie nog vrij veel klandizie.

Vele kermisexploitanten hebben verlenging aangevraagd. Aangezien hun kermisseizoen grotendeels of zelfs helemaal in het water is gevallen. Zo waren er ook kramen die een maand eerder open mochten. Men probeerd zo nog een extraatje bij te verdienen. Al gaat dat met Oliebollen normaal gezien aardig goed. De Kermisexploitanten verwachten ook pas tegen augustus / september weer pas op reis te kunnen met hun attractie.

Ontopic: Hier staat het kraam tot 17 januari, dat betekend weer oliebollen vanmiddag!

Zo'n vermoeden had ik ook al inderdaad. Inmiddels is de kraam hier wel al weg. Uiteindelijk niet heel lang extra gebleven helaas. Had dit weekend nog wel een oliebol willen halen.

Helaas is de oliebollenkraam hier al een tijd weg en is het niet meer gelukt om een oliebol te scoren. Nu maar weer wachten tot het einde van het jaar. Wel hebben we nog wat andere lekkernijen ingeslagen en zodoende is het verhaal van Niels erg herkenbaar. 10 zakken vond ik wat veel, dus het is bij een aantal zakjes gebleven. Snoep normaliter ook niet veel, maar voor alle lekkernijen in december maak ik graag een uitzondering. Ook voor de kerstkoekjes van Bolletje. Het is gewoon geen kerst zonder die koekjes en bij een kopje koffie gaan die er wel in.

Screenshot_20210128-194108_Gallery.jpg

Screenshot_20210128-194125_Gallery.jpg

In het stadshart Zoetermeer, naast de ingang van de passage Albert Heijn worden ze nog vers verkocht. Ga er morgen nog een paar halen :)

Het wordt tijd voor een paaseieren topic. Die liggen hier al in de super markt. Nee doe mij maar een oliebol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan