Helft vuurwerkfilmers geeft geen gehoor aan oproep

kwintos

VWC lid
Ongeveer de helft van de personen die filmpjes van illegaal vuurwerk op internet heeft gezet, heeft geen gehoor gegeven aan een oproep om deze te verwijderen. In totaal heeft Stichting Consument en Veiligheid 124 personen een waarschuwing gestuurd. Degenen die geen gehoor geven aan de waarschuwing worden doorgestuurd naar het OM.

Een taakgroep heeft sinds 22 november de jacht geopend op personen die filmpjes van illegaal vuurwerk op sites als Youtube zetten. "Tot nu toe is 55 procent van de filmpjes verwijderd", zegt een woordvoerder van de stichting woensdag. Overtreders kunnen een celstraf van zes maanden krijgen. Jeugdige overtreders krijgen een taakstraf.

Stichting Consument en Veiligheid vermoedt dat veel illegale handelaren prijzen aan kinderen uitloven voor 'de hardste knal'. "Kinderen worden aangespoord om een vuurwerkontploffing te filmen en dit dan op te sturen. Degene met de hardste knal wint een prijs", aldus de woordvoerder.

de "kinderen" willen gewoon opvallen .... wat een onzin ....prijzen haha

edit: de knal op film word toch meestal bepaald door de kwaliteit van de camera / microfoon in de camera

Lekkere aanname dat elk filmpje van illegaal vuurwerk een gevolg is van een zogenaamde prijsvraag van handelaren. Ongekend dit!
Geen wonder dat men geen gehoor geeft aan de oproep van de stichting. Als ze dit nou zelfgemaakte bommen doen, oke. Maar illegaal vuurwerk?
Kan men trouwens zien of je uit Nederland komt of niet wanneer je een filmpje op youtube post?

Kinderen worden aangespoord om een vuurwerkontploffing te filmen en dit dan op te sturen. Degene met de hardste knal wint een prijs"

hahahah ze maken het al raarder en ongeloofwaardiger :D
Woorden schieten me tekort,

Dit jaar is wel het jaar van de vuurwerkpropaganda :D

Handgranaten, mortiergranaten, reclame dmv youtube, het betalen van jongeren voor hun filmpjes, en nu zijn er zelfs prijzen te winnen :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=GNmJlQ16LJs

Je kunt het zo gek niet bedenken, media gaat doet er telkens een schepje boven op! :cool:

Ghost: dat filmpje :lol:

Internet is gemaakt voor vrijheid. Maar ik merk er steeds minder van. Das all what I got to say.

Er zitten soms ook wel erg oude filmpjes tussen wie zegt dat het account waarop het filmpje is gepost ook nog gebruikt word? Toch vraag ik me af wat ze willen beginnen als je niet duidelijk in beeld staat, niks? :)

Ongeveer de helft van de personen die filmpjes van illegaal vuurwerk op internet heeft gezet, heeft geen gehoor gegeven aan een oproep om deze te verwijderen.
De andere helft heeft dus wel gehoor gegeven, maar dat is schijnbaar niet interessant genoeg voor hen om te vermelden.

"Tot nu toe is 55 procent van de filmpjes verwijderd", zegt een woordvoerder van de stichting woensdag
Meer dan de helft verwijderd is volgens hun referentiekader toch een postieve ontwikkeling, dacht ik zo. Snap daarom ook niet waarom ze hun gal spuwen over de andere 45% wat nog niet verwijderd is.

@Anaconda: Inderdaad! Wat een pessimisten daar bij het OM...

Sowieso, Youtubefilmpjes mag je gewoon plaatsen, ze kunnen je ook niets maken als je het zelf niet (merkbaar) gefilmd heb :)

Stichting consument en veiligheid gaat niet helemaal goed om met copyright heb ik vernomen, ze hebben namelijk dit boek gebruikt:

51awvf5CBhUoBG5dXn4AqA==.jpg

"Kinderen worden aangespoord om een vuurwerkontploffing te filmen en dit dan op te sturen. Degene met de hardste knal wint een prijs"
Dit werdt net ook geroepen bij Editie NL. Ze roepen het maar ze komen verder niet met een goede onderbouwing. Hoe geloofwaardig is dat dan? Zeker weer een verhaal dat verkeerd is geïnterpreteerd door een of andere halve journalist...

Dit werdt net ook geroepen bij Editie NL. Ze roepen het maar ze komen verder niet met een goede onderbouwing. Hoe geloofwaardig is dat dan? Zeker weer een verhaal dat verkeerd is geïnterpreteerd door een of andere halve journalist...

Klopt.

Task force OVB beweerde dat de filmpjes als reclame gezien kon worden.

Toen was er een of andere aap die vertelde dat jongeren aangespoord worden om hun bommen te filmen door handelaren met als doel reclame. Ik weet niet welke bron die mafkees gebruikt heeft maar hij beweerd ook dat de makers van de filmpjes beloond worden met geldbedragen.

En daarna, om er nog een schepje bovenop te doen was er een of andere clown die beweerde dat er prijsvragen gehouden worden :frusty: :bonk:

Schrikbarend hoe bordevol leugens deze mediaberichten zitten, hoe zou dat zitten met alle andere niet-vuurwerk gerelatereerde berichten? Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit overdrijven en liegen alleen voorkomt in vuurwerkberichten.

Misselijkmakend dit.

Iets wat ik gewoon niet begrijp is dat iets zwaarder vuurwerk hier nog steeds illegaal is. Het komt al jaren toch het land binnen, dus waarom niet legaliseren dan tot een bepaalde hoogte? Dan pakken ze er geld op ipv dat het geld kost.

Dit is alleen maar propaganda om de mensen in opstand te laten komen!!!!
Natuurlijk is er niemand er mee eens dat je 350 euro boete krijgt als je toetert in je auto en of een celstraf als je een knalvuurwerkje wat je in vlaanderen zo kan kopen hier afsteekt en filmt.
Mensen worden steeds bozer en kwader.
Een keer zal de emmer overstromen.
Zodat ze een reden hebben om iedereen te controleren.
Vandaar die cameras overal en de ov chipkaart enga zo maar door.

Volgens mij zijn de helft van de account gewoon niet meer actief, ik denk dat de politie een beetje faalt in oude filmpjes opzoeken en dan oproepen om hem te verwijderen.

Back
Bovenaan