Hand op de knip tijdens de kerstdagen

moontan

VWC lid
Hand op de knip tijdens de kerstdagen

ROTTERDAM - We houden onze hand op de knip deze kerst. Door de economische crisis geven we tijdens de kerstdagen ruim 30 procent minder uit. Dit blijkt uit de budgetbarometer van de ING.

De dreiging van werkloosheid en de onzekerheid over hoe de loonstrook er op 1 januari uitziet vormen de oorzaak van deze tendens. Het is voor het eerst sinds jaren dat wij minder uitgeven tijdens de kerstdagen.

Bezuinigd wordt op de de aanschaf van een kerstboom, cadeaus, activiteiten buiten de deur, kerstdecoraties en eten.

Ook ziet het er naar uit dat we voor het eerst sinds jaren minder geld uit zullen geven aan vuurwerk. (AK)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenl...s-hand-op-de-knip-tijdens-de-kerstdagen.dhtml

Haha ik heb "last" van het tegenovergestelde,
mij budget qua vuurwerk is dit jaar hoger dan alle voorgaande jaren.

Maar om me heen merk ik wel dat mensen aardig bezuinigen hoor.
Jammer, maar wel goed dat mensen hun inhouden en geen onnodige spullen gaan kopen als ze het niet kunnen betalen

Mijn budget aan vuurwerk en kerstmis is inderdaad minder, maar dat is alleen omdat ik al zoveel besteed heb dit jaar en omdat ik geen vakantiewerk had deze zomer.

Ook ziet het er naar uit dat we voor het eerst sinds jaren minder geld uit zullen geven aan vuurwerk.

Daar is bij mij anders niets aan te merken:D
Vorig jaar was ik uiteindelijk €250 kwijt aan vuurwerk, nu zit ik zo rond de €400.
En ook ik heb voor Kerst flink uitgepakt qua cadeaus, dus geen crisis te merken:)

En dit nieuwsbericht bevestigd weer eens de wisselvalligheid van de media. Okee, zij krijgen de informatie ook maar gevoerd. Maar de boodschap uit bovenstaand artikel staat in direct contrast met die van "Crisis geen invloed op vuurwerkverkoop".

Ik denk zelf dat het allemaal wel weer mee zal vallen. Over het algemeen doet men wat rustiger aan op dit moment, maar als de shops opengaan op 29/12 wil toch iedereen weer volwaardig meedoen. Ik denk dus niet dat we medelijden hoeven te hebben met de winkeliers.

Cameo

Back
Bovenaan