Haags vuurwerk op oudejaarsavond live op televisie.

ylke

VWC lid
De gemeente Den Haag en de Nederlandse Staatsloterij organiseren dit jaar voor het eerst een groots oudejaarsfeest op en rond de Hofvijver.

Hofvijver www.ijsbarbaar.nlHoogtepunt van het feest is een vuurwerkshow die om middernacht boven de Hofvijver losbarst. De organisatie van het vuurwerk is in handen van de Stichting Vuurwerkfestival Scheveningen, bekend van het jaarlijkse vuurwerkfestival in de badplaats. Tijdens de live uitgezonden televisieshow wordt de uitslag bekendgemaakt van de Staatsloterij Oudejaarstrekking, met een hoofdprijs van dertig miljoen euro. Voorafgaand aan de trekking en het vuurwerk treedt een keur aan bekende artiesten op. Dit doen zij op een drijvend podium in de Hofvijver.

De vuurwerkshow past bij het streven van burgemeester Jozias van Aartsen om de uitwassen van de Nederlandse vuurwerktraditie en de daarmee gepaard gaande ernstige overlast terug te dringen. De Hofvijver is in vroeger eeuwen vaak het toneel geweest van schitterende vuurwerken. Met dit oudejaarsfeest wordt deze traditie in ere hersteld. Het nieuwjaarsfeest in het Atrium van het stadhuis verdwijnt.

Vreugdevuren

De komende jaarwisseling zal burgemeester Van Aartsen striktere afspraken maken met de organisatoren van de vreugdevuren op Scheveningen. Afgelopen oud-en-nieuw ontstond er een gevaarlijke situatie omdat de brandende vuurstapels omvielen. Van Aartsen wil dat de mensen op nog grotere afstand gehouden zullen worden. Ook wil hij met de organisatoren afspraken maken over de hoogte en stabiliteit van de brandstapels. Voor de brandstapel op het Noorderstrand moet een nieuwe plek gezocht worden. Van Aartsen: ‘Sinds dit jaar staan er ook in de winter strandpaviljoens op dit deel van het strand. Daar kan dus geen vreugdevuur komen. We gaan samen met de organisatoren op zoek naar een alternatieve locatie.’

Bron

Leuk dit soort ideeen maar je kan er denk ik niet echt een normale show schieten, enkel wat consu blokkies en miss wat proff candles..
Maarja ze denken natuurlijk , Londen/sydney enz na te doen met deze show.

Ik ben benieuwd maar verwacht er niet veel van :-(

Ach ja. Blijkbaar laten de mensen in Nederland zich graag besodemieteren.
Ach, misschien is dit wel gewoon bedoeld om David Rietveldt zijn pleziertje te gunnen. Gaat de rest in Den Haag toch gewoon lekker zijn eigen gang, terwijl degenen die zich graag laten besodemieteren lekker rond de Hofvijver verzamelen.

Have Fun.

In een gemeente als Den Haag is de vuurwerktraditie te diep geworteld om dit soort onzin tot een succes uit te laten groeien lijkt me.:bye:

Hoeveel gezinnen die traditioneel met familie,kennissen of vrienden gezellig thuis vuurwerk afsteken zullen hier naartoe gaan?
Ik denk dat men ze op één hand kunt tellen.

Krijgen we dan een kopie van wat ze altijd op dat bruggetje in 010 neerzetten ?

Haha geloof je dit zelf denk je echt dat dit gebeurd en dit is nou gelijk het grote probleem met het hele idee van een centrale show zowat geen enkele van de ruim 400 gemeentes in nederland heeft hier het budget voor.

Laten ze die Vaccalluzzo, zink, ipon en weet ik het wat voor bommen toch eens thuis op het vuurwerkfestival in Scheveningen :)?!

het mooiste vind ik nog wel dat de lopen te pochen met het in ere herstellen van een traditie door nu weer vuurwerk te schieten bij die hofvijver, terwijl ze aan de andere kant bezig zijn er een (en dan hebben we het nog niet eens over zwarte piet!) genadeloos om zeep te helpen!

sneu volk!

Back
Bovenaan