Grote vuurwerkvangst op veerboot Terschelling

kwintos

VWC lid
WEST-TERSCHELLING - Een 37-jarige man heeft donderdagmiddag de passagiers van de veerboot naar Terschelling ernstig in gevaar gebracht door een grote partij illegaal vuurwerk te vervoeren.
De eilandbewoner had in zijn auto elf dozen met in totaal 190 kilo zware knallers liggen, zo meldde de politie Friesland vrijdag.

De agenten op Terschelling kwamen in actie na een tip over een voertuig vol vuurwerk dat onderweg naar het eiland zou zijn.

De verdachte auto werd in de haven van Terschelling meteen aangehouden. De bestuurder kon weer met de boot retour naar de cel op de vaste wal.

Hem hangt een forse geldboete en een maximale celstraf van zes jaar boven het hoofd. Het is de eerste grote vuurwerkvangst van het jaar voor de Friese politie.

Met nog geen 5000 inwoners op Terschelling vraag ik me toch ernstig af wat die man van plan was. Lijkt me niet dat er nou veel geld mee valt te verdienen op zo'n kleine eilandje. Zou die volle 190 kilo dan écht voor persoonlijk gebruik zijn geweest?

knap 1ullig, maar toch best gevaarlijk op een boot met dat spul. Zeg niet dat ik weet wat de beste man bij zich had maar als je 11 100 of 150 shots blokjes hebt is 190 kg al niet zoveel meer.

Edit: (miste een stukje) Zware knallers zegt ook niks want de media maakt er tegenwoordig gewoon van wat zij spectaculair vinden klinken.

Laatst bewerkt:
knap 1ullig, maar toch best gevaarlijk op een boot met dat spul. Zeg niet dat ik weet wat de beste man bij zich had maar als je 11 100 of 150 shots blokjes hebt is 190 kg al niet zoveel meer.

Ze praten over zwaar knalvuurwerk,dus dan is het een aardige hoeveelheid.

Met nog geen 5000 inwoners op Terschelling vraag ik me toch ernstig af wat die man van plan was. Lijkt me niet dat er nou veel geld mee valt te verdienen op zo'n kleine eilandje. Zou die volle 190 kilo dan écht voor persoonlijk gebruik zijn geweest?

Misschien wou de beste man wel een mat bouwen van 11 karton cobra 6 dat is toch niet zo raar?................................:D

De kans dat die veerboot zinkt is groter dan het zooitje ontploft, weer lekker overdreven.

Hoeveel boten varen er niet met (prof)vuurwerk vanaf china naar allerlei locaties op de hele wereld, en hoevaak ontploft er iets op de boot zelf ?
die kans is naar mijn inziens nihil.

Tja, maar wanneer er iets gebeurt dan zal het er wel erg aan toe gaan, zeker met alle ontplofbare auto's in de buurt. Geheid dat dan dat ding zal gaan zinken.

update: net ff reacties gelezen. Staan een paar domme opmerkingen tussen. Zeker die van die mensen dat hem 6 jaar gevangenisstraf gunnen is belachelijk!! Zelf oppakken die @#$%^&*(^ Grrrrr

Laatst bewerkt:
Ook even gelezen daar ja. Kan je zo pissig om worden, zulke mensen. Als t dan ook van die lui zijn met honden die het hebben over uitstoot. Een hond stoot in een jaar, in totaal meer uit dan een gemiddelde SUV dus waar hebben we het over. En die reactie over die straf. De mensen denken dat ze deze straffen uitdelen omdat ze medeburgers in gevaar brengen maar in werkelijkheid gaat het om die paar rooitjes belasting die de overheid niet krijgt. stelletje klaagzangen ieder jaar, vraag me ook af of het steeds dezelfde zijn.

Tja, maar wanneer er iets gebeurt dan zal het er wel erg aan toe gaan, zeker met alle ontplofbare auto's in de buurt. Geheid dat dan dat ding zal gaan zinken.

update: net ff reacties gelezen. Staan een paar domme opmerkingen tussen. Zeker die van die mensen dat hem 6 jaar gevangenisstraf gunnen is belachelijk!! Zelf oppakken die @#$%^&*(^ Grrrrr

Back
Bovenaan