Grote hoeveelheden vuurwerk aangetroffen

ylke

VWC lid
Berkel en Rodenrijs - Afgelopen week werden op het postdistributiecentrum aan de Celsiusstraat meerdere postpakketten onderschept, waarvan de inhoud niet werd vertrouwd. Het bleek te gaan om niet in Nederland toegestaan vuurwerk dat vanuit Polen was verzonden. In totaal ging het om ongeveer 35 kg. De politie heeft de pakketten in beslag genomen. De ontvangers van het vuurwerk zullen door de politie worden bezocht. Tegen hen zal proces- verbaal worden opgemaakt.

Bron

Tja daar konden we op wachten,ik zag op youtube reacties van mensen die bij hun track and trace al een code 24 hebben gehad(staat voor inhouds controle zegt men)dus dat worden heel wat huisbezoeken

Ook niet al te slim, tis al lang bekend dat pakketjes tegenwoordig vaak onderschept worden..

Tja daar konden we op wachten,ik zag op youtube reacties van mensen die bij hun track and trace al een code 24 hebben gehad(staat voor inhouds controle zegt men)dus dat worden heel wat huisbezoeken

Leg eens uit aub want ik heb dat nog niet gezien, desnoods met een link van dat youtube filmpje naar mij via pm omdat wij zwaar niet plaatsen :)

In november vuurwerk uit polen bestellen, ik weet al om welke leeftijden dit gaat.. erg dom natuurlijk. geld weg en een boete er vast bij. maar vind 35 kilo wel weinig voor meerdere pakketjes

In november vuurwerk uit polen bestellen, ik weet al om welke leeftijden dit gaat.. erg dom natuurlijk. geld weg en een boete er vast bij. maar vind 35 kilo wel weinig voor meerdere pakketjes

In verhouding is 35 kilo niet veel maar wel weer veel als het in pakketjes zit :wink:

In verhouding is 35 kilo niet veel maar wel weer veel als het in pakketjes zit :wink:

Dat ben ik met je eens, maar als je het over 20 pakketjes verdeelt is het niet eens 2 kilo per verpakking. vraag me dan toch af wat er verdacht is aan de pakketjes waarom ze deze zomaar open maken

Vaak zijn die pakketen op dezelfe manier verpakt en/of de afzenders bekend. Soms doet men ook gewoon een steekproef en dan vind men wat. 35 kilo is niet zo heel veel, twee kartonnetjes nitraten ongeveer.

Mooie berichten zijn dit. Minder voor de ontvangers maar ze worden dus niet doorgelaten en bij de deur aangehouden. Als men huiszoeking heeft of bezoekt en men verwacht een pakket is het nu gewoon je vuurwerk zsm opbergen en ontkennen.

Ze kunnen je niets maken. De mensen die zeggen dat het niet slim is. Dit is het puntje van de ijsberg. Je hebt net zoveel kans om in Belgie aangehouden te worden met vuurwerk. Zie bijvoorbeeld het Alpeco verhaal of bij een grenscontrole dan bestellen via het internet. Maar we hadden er al een tijdje niets meer van gehoord

Back
Bovenaan