Grote brand in Dordts winkelpand met vuurwerk

Gygabyte

VWC lid
In Dordrecht heeft op nieuwjaarsdag een grote uitslaande brand in het winkelpand van het Vrijetijdscentrum aan het Van Neurenburgpad. In de winkel werd kleding en vuurwerk verkocht.

Een klein restant aan consumentenvuurwerk lag nog in een bunker. Af en toe waren er kleine ontploffingen te horen. Volgens de brandweer leverde dit geen gevaar op. De naastgelegen sportschool Muilwijk bleek niet meer te redden

De brandweer is de hele middag met man en macht bezig geweest om het vuur onder controle te krijgen.

De omgeving van het pand werd afgezet en bewoners in nabijgelegen woningen zijn uit voorzorg geëvacueerd. Andere omwonenden moesten de ramen gesloten houden vanwege grote rookontwikkeling. Even voor zevenen werd het sein brand meester gegeven.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

dordt.cropresize.tmp.jpg

branddordt.JPG

http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/...uari/Brand in Dordts verkooppunt van vuurwerk

Die 1e foto is wel mooi :) Maar dit soort berichten zetten je wel aan het denken. Er kan idd een hoop gedonder van komen. Ik ben benieuwd.

Zien welk gedonder hier nou weer van komt.

waarschijnlijk niet veel; want dit bericht laat zien dat een vuurwerk brand niet perse hoeft uit te draaien in een nieuwe Enschede. ik vind het alleen maar een bewijs dat een vuurwerk opslag / winkel niet altijd onveilig is.

ik woon er trouwens vlak bij, maar heb er niks van gemerkt; geen sirene's, geen knallen. helemaal niks.

Op Hart van Nederland roepen ze alweer dat Dordrecht aan een ramp is ontsnapt.
Terwijl de brandweer zelf zegt dat zelfs wanneer het tijdens de verkoopdagen was gebeurt er naar alle waarschijnlijkheid ook geen grote explosie had voorgedaan omdat het consumentenvuurwerk betreft.
Van dat sensatie zoeken van de media, wordt je af en toe zo moe van...

Door brand getroffen winkel blijft vuurwerk verkopen

De winkel aan het van Neurenburgpad in Dordrecht die op nieuwjaarsdag door brand werd verwoest, wil opnieuw vuurwerk gaan verkopen. De vier vuurwerkbunkers zijn nog in takt. En volgens de eigenaar hebben alle veiligheidsmaatregelen uitstekend gewerkt. De buurtbewoners reageren geschokt.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Was te verwachten met de naam; John Brand. Maar gelukkig is vuurwerk niet de aanleiding van de brand, dat is zeker zoals het laatste persoon ook verteld. Anders was het een heel ander verhaal geweest. En ze mogen inderdaad blij zijn dat de brand op 1 januari is uitgebroken niet niet een paar dagen ervoor.

Wat je dan wel mag concluderen, is dat er dus vuurwerk buiten de bunkers heeft gelegen wat is afgegaan!?
Want al het vuurwerk wat in de bunkers lag is niks mee gebeurd en het zo juist zo moeten zijn als daar rook op treedt dat dan de sprinklerinstallaties alles gelijk blank zou zetten.

Waarschijnlijk de 250 kilo die je los in de winkel mag hebben liggen! Maar alleen tijdens de verkoop en als iemand aanwezig is zover ik weel!

Back
Bovenaan