Groesbeker vrijgesproken van bezit illegaal vuurwerk.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
ARNHEM/ GROESBEEK - De rechtbank in Arnhem heeft een 42-jarige man uit Groesbeek vrijgesproken van het bezit van illegaal vuurwerk. In een bedrijfspand dat door de man wordt gehuurd, vonden agenten in de zomer van 2014 na een anonieme tip talloze dozen met daarin verboden vuurwerk. Volgens de rechtbank is de betrokkenheid van de Groesbeker echter niet te bewijzen.

Anderen maakten immers ook gebruik de bedrijfshal, zo concludeert de rechtbank. Het is niet uit te sluiten dat zij, zonder medeweten van de Groesbeker, het vuurwerk daar hadden opgeslagen.

Zonder advocaat
Eerder eiste de officier van justitie een celstraf van negen maanden, waarvan zes voorwaardelijk, tegen de man. Een onaangename verrassing voor de Groesbeker, die nog nooit eerder met justitie in aanraking is geweest en zelfs zonder advocaat in de rechtszaal verscheen.

Opluchting
De vrijspraak komt dan ook als een grote opluchting, laat hij in een reactie weten: ,,Het dossier was gebaseerd op gebakken lucht, ik had niets te maken met het gevonden vuurwerk. Ik heb een eigen zaak in Groesbeek, ik wil niet met dit soort activiteiten worden geassocieerd. Ik ben blij dat mijn onschuld nu vaststaat.’’

http://www.gelderlander.nl/nijmegen...sproken-van-bezit-illegaal-vuurwerk~afddfd74/

Back
Bovenaan