GroenLinks wil geen knalfeest rond troonwisseling

pyroboy

VWC lid
NIEUWEGEIN - GroenLinks Nieuwegein is niet blij met de voorgenomen vuurwerkshow op 30 april ter gelegenheid van de troonswisseling, omdat deze midden in het broedseizoen valt. De fractie is ook niet te spreken over het geld dat het college voor verschillende festiviteiten rondom Koninginnedag wil uittrekken.

Het college heeft de gemeenteraad onlangs geïnformeerd over de plannen voor Koninginnedag en de troonswisseling. GroenLinks is ontstemd dat B en W daarbij niet hebben aangegeven hoe zij de kosten gaan dekken. Volgens de partij heeft de burgemeester aangegeven dat de kans bestaat dat het benodigde geld uit de algemene reserve gehaald zal worden.

GroenLinks is hier in deze tijd van bezuinigingen niet blij mee. Fractievoorzitter Erna Kotkamp: ‘We vinden het niet gepast dat het college geld uitgeeft zonder goede dekking.’

‘Wat daarnaast ook nog eens zuur is, is dat er wel een vrijmarkt in de binnenstad wordt bekostigd, maar dat over de kleedjesmarkt op het Muntplein moeilijk wordt gedaan en deze nu niet meer doorgaat’, aldus Kotkamp.

De fractie is er ook niet gelukkig mee dat geld wordt uitgetrokken voor de vuurwerkshow. Deze zal midden in het broedseizoen worden gehouden en kan voor ernstige verstoring zorgen.

De vuurwerkshow vindt niet op Nieuwegeins grondgebied plaats, maar in Vianen, nabij de Lek. GroenLinks wil in overleg met lokale natuurorganisaties kijken wat de risico’s voor broedvogels zijn en op welke wijze deze zo klein mogelijk worden gemaakt.

Bron; dichtbij.nl

Even een vraagje hoeveel van deze berichten gaan er nog geplaatst worden? Elke fractie van groenlinks in nederlands is tegen een vuurwerkshow met koninginnedag ivm broedende vogels. We hebben nu al 10-15 van deze soortgelijke berichten. En er zullen er voor de 30e nog wel een stuk of 10 volgen gok ik. Wat mij betreft dus niet echt nieuwswaardig meer. :wink:

Even een vraagje hoeveel van deze berichten gaan er nog geplaatst worden? Elke fractie van groenlinks in nederlands is tegen een vuurwerkshow met koninginnedag ivm broedende vogels. We hebben nu al 10-15 van deze soortgelijke berichten. En er zullen er voor de 30e nog wel een stuk of 10 volgen gok ik. Wat mij betreft dus niet echt nieuwswaardig meer. :wink:

Helemaal mee eens, en als we het hier niet lezen weten we het ook niet. Dus kunnen we er ons ook niet druk om maken.:D

En toch zijn wij van mening dat we alle nieuwsberichten mbt vuurwerk plaatsen.. Positief of niet.. Het is en blijft nieuws en wordt dus geplaatst.

Ik zie het probleem van plaatsen ook niet zo. In enkele gevallen heeft GroenLinks het voor elkaar gekregen dat een vuurwerkshow niet doorgaat. Maar bijna overal waar ze lopen te mekkeren worden ze nog net niet uitgelachen en gaan de shows gewoon door. Dat is toch positief nieuws...?!? :D:p:wink:

Er worden al zo lang ik me kan herinneren vuurwerkshows geschoten op 30 april en heb nog nooit een vogel
dood zien neervallen.In tegenstelling tot de windmolens van onze groene vrienden,dus kijk daar eerst maar is naar voordat ze beginnen te roepen zonder enige onderbouwing.

sluit me voledig aan bij kwintos wat is het toch ook een trieste partij
nederland moed zich schamen met zoon partij

Ach ja. Geertje heeft zijn Marokkanen, GL het vuurwerkverbod. Maar ze houden er wel bakken met geld aan over. Doen ze toch iets slimmer dan, dan de rest van hardwerkend Nederland.

Hmm Groen links weigert om de troonwisseling opnieuw de eed af te leggen.
Want ze houden niet van toneel stukjes.
Maar waarom voert Groen Links betreft de vuurwerkshows rond 30-04 en 05-05steeds hetzelfde toneelstukje op?

Laatst bewerkt:
wat jammer nou groenlinks houd niet zo van knal feestjes .
zelf als het vuurwerk naar wens word onstoken is het nog niet goed .
het is echt de laaste jaren dat daar zo moeilijk over word gedaan zelf ver na oud en nieuw .
groenlinks maakt wel een rare wending zeg .
tien jaar geleden zou je ze er nooit over horen .

En toch zijn wij van mening dat we alle nieuwsberichten mbt vuurwerk plaatsen.. Positief of niet.. Het is en blijft nieuws en wordt dus geplaatst.

Snap jou mening wel maar wij zijn met zijn allen (vuurwerkliefhebber)toch wel slachtoffer van het gedrag van groen links als het gaat om de uitoefening van onze hobby.ik snap ook wel dat vuurwerk nieuws hier word geplaatst maar het voelt toch alsof wij hier een podium geven aan een anti vuurwerk lobby/partij.het voelt mij net alsof je als voetbal hater je anti voetbal propaganda keer op keer op keer mag plaatsen op de site van de knvb ,voelt mij gewoon niet lekker

Dat komt omdat er nu wel mensen reageren op hun vuurwerk beleid, alle punten die ze vroeger hadden waren lucht voor iedereen. Daarom moet eigenlijk iedereen net doen of ze het niet horen, houd het zo op.

Dat gaat niet werken met de huidige communicatiemiddelen. Zo krijg je juist struisvogelpolitiek. Leuk voor Gl en Marianne, niet voor de liefhebber.

Het is crisis. Ze willen punten scoren. En aangezien ze nu kunnen scoren over de rug van de 'dure' monarchie, is medeburgers naaien door vuurwerkjes aan te pakken logisch. Het aanpakken van vuurwerkshows is in dit geval een middel, geen op zichzelf staand doel. Ben je koningsgezind (in dit geval, lees: conservatief, graaiend), dan word je feestje verstoord. Zo simpel is het.

Het enige wat je kan doen, is rustig hun standpunten trachten te weerleggen. Dit doe je vanuit een kalme en assertieve houding. Denk maar aan Cesar Millan. En als je dat niet snapt, ga zijn serie eens kijken...

Tja jupi dat zal bij honden best wel werken maar vind de vergelijking wel een belediging voor honden snappie:rolleyes:

De media schrijft wat mensen willen lezen of horen, als ze respons krijgen gaan ze er op door. Als iedereen zijn schouders voor het beleid van GroenLinks ophaalt gaan ze er echt niet mee verder, ze schrijven niet iets wat niemand interesseert. Dit zal in praktijk niet haalbaar zijn omdat er altijd zijn die reageren, maar hoe stiller het word deste beter het is, zoeken ze weer iets anders.

De dag dat GroenLinks 0 zetels heeft word een nationale feestdag met veel vuurwerk.

Back
Bovenaan