GroenLinks Utrecht niet eens met vuurwerkplan gemeente

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
UTRECHT - Utrecht heeft de komende jaarwisseling vijf dierenverblijven aangewezen als vuurwerkvrije zone. Ook controleren de politie en de gemeente oudejaarsnacht extra op overlast door illegaal vuurwerk.

Het college hoopt met onder meer deze plannen de vuurwerkoverlast in de stad aan te pakken. Maar coalitiepartij GroenLinks vindt dat ze niet ver genoeg gaan.m De fractie hamerde juist op veel strengere maatregelen, zoals knalvrije plekken rond scholen en zorgcentra.

"Ik roep mensen op, die de komende tijd toch overlast ondervinden, om te blijven mailen naar de gemeenteraad. Want het geluid van deze mensen die er last van hebben, moet toch gehoord blijven worden in de stadhuis", aldus raadslid Steven de Vries.

Het afsteken van vuurwerk staat al een paar jaar ter discussie. Uit een draagvlakmeting van de gemeente Utrecht bleek afgelopen zomer dat 62 procent van de inwoners voor een vuurwerkverbod voor particulieren is in combinatie met een centrale vuurwerkshow.

Acht van de 26 gemeenten in de provincie Utrecht hadden tijdens de vorige jaarwisseling vuurwerkvrije zones, vooral bij zorgcentra, ziekenhuizen, kinderboerderijen en winkelcentra.

Reageren op dit bericht? Mail naar [email protected].

Bron

Ben het niet snel eens met GroenLinks (lees nooit) maar van de andere kant hoop ik dat mensen nog enigszins zelf na kunnen denken over waar ze vuurwerk afsteken? Natuurlijk mag rondom zorgcentra geen vuurwerk worden afgestoken! Dat is toch common sense, zo hoor je je kinderen op te voeden.

Zo is dat. Het is alleen we weer typisch dat GL het per definitie niet over wil laten aan de common sense van de mensen.

Wat ik heel veel zie is dat mensen vuurwerkoverlast door het jaar willen bestrijden met vuurwerkvrijezones die gelden voor die paar uur op oud en nieuw.

Back
Bovenaan