• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Nou nou jongens, zo kan ie wel weer. Ja, Ouwehand kijkt zeer onsympathiek uit haar ogen en verkondigt haar mening op een drammerige manier, maar al die beledigingen hier gaan wel weer wat ver vind ik.
Je heb wel een beetje gelijkšŸ˜Žmaar het gaat hier over 1 onderwerp,1 passie,een heilig iets, een community, je bent hier in een soort Vaticaan van de beschermers van het licht in donkere hemel.. eigenlijk pleegt ze een soort van heiligschennis... voor vele mensen hier is het iemand die danst op een graf... als een vegetariĆ«r tussen de wolven.. nee,ze zet zich zo erg in voor het verbod,met onderbouwingen die nergens op slaan... ja er mag even gespuugd worden in onze besloten vuurwerkliefhebbers kringšŸ˜Žmet een paar bier op is het vast een leuk mens....(en kijkt ze iets vriendelijker uit haar ogen op deze fotošŸ˜ŽšŸ‘)

Soms wel een beetje vreemd he, alle linkse mensen over ƩƩn kam scheren is hetzelfde als zeggen dat alle vuurwerkliefhebbers tokkies zijn en er een puinhoop van maken. Iets met een pot en een ketel. Maar goed, emotie speelt ook een rol. Ik heb me er zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt. Soms is het goed elkaar even met beide voetjes op de grond te zetten.

Je heb wel een beetje gelijkšŸ˜Žmaar het gaat hier over 1 onderwerp,1 passie,een heilig iets, een community, je bent hier in een soort Vaticaan van de beschermers van het licht in donkere hemel.. eigenlijk pleegt ze een soort van heiligschennis... voor vele mensen hier is het iemand die danst op een graf... als een vegetariĆ«r tussen de wolven.. nee,ze zet zich zo erg in voor het verbod,met onderbouwingen die nergens op slaan... ja er mag even gespuugd worden in onze besloten vuurwerkliefhebbers kringšŸ˜Žmet een paar bier op is het vast een leuk mens....(en kijkt ze iets vriendelijker uit haar ogen op deze fotošŸ˜ŽšŸ‘)
Niet voor niets dat ik weinig met religie heb ;)

Vandaag is de beantwoording van de indieners verschenen op vragen vanuit de Eerste Kamer: https://www.eerstekamer.nl/behandel...leiding_van_het/document3/f=/vmnmg8tms7zv.pdf

Weinig opvallende zaken, er wordt vooral naar de regering gekeken die haast moet maken. Ze (let op: PvdA en GroenLinks) denken zelfs dat dit jaar nog mogelijk is, terwijl dit ingaat tegen een aangenomen motie van de Tweede Kamer. En al meerdere keren aangegeven door de regering dat dit niet haalbaar is.

Twee puntjes licht ik uit:
•⁠ ⁠Indieners hinten op veel voorwaarden waaraan moet worden voldaan door verenigingen. Zo hebben ze het over bepalingen over weersomstandigheden, deskundigheid, ze willen zoveel mogelijk aansluiten bij de regels voor een prof. show
•⁠ ⁠⁠Compensatie voor ondernemers is ook afhankelijk van hoe ruim de uitzonderingsmogelijkheid wordt, dat roept de vraag op of zij voorzien dat er winkels over zullen blijven, of dat dit alleen voor groothandels geldt

Vandaag is de beantwoording van de indieners verschenen op vragen vanuit de Eerste Kamer: https://www.eerstekamer.nl/behandel...leiding_van_het/document3/f=/vmnmg8tms7zv.pdf

Weinig opvallende zaken, er wordt vooral naar de regering gekeken die haast moet maken. Ze (let op: PvdA en GroenLinks) denken zelfs dat dit jaar nog mogelijk is, terwijl dit ingaat tegen een aangenomen motie van de Tweede Kamer. En al meerdere keren aangegeven door de regering dat dit niet haalbaar is.

Twee puntjes licht ik uit:
•⁠ ⁠Indieners hinten op veel voorwaarden waaraan moet worden voldaan door verenigingen. Zo hebben ze het over bepalingen over weersomstandigheden, deskundigheid, ze willen zoveel mogelijk aansluiten bij de regels voor een prof. show
•⁠ ⁠⁠Compensatie voor ondernemers is ook afhankelijk van hoe ruim de uitzonderingsmogelijkheid wordt, dat roept de vraag op of zij voorzien dat er winkels over zullen blijven, of dat dit alleen voor groothandels geldt

"Ze willen zoveel mogelijk aansluiten bij de regels voor een prof.show"
Algemeen; Liefst dit jaar nog.

Wat een misselijk Links zooitje, zum kotsen🤢🤮

Liefst dit jaar nog....
Lijkt me niet reƫel,dus dit jaar gewoon he le maal los.
En ik ga er vanuit dat heel Nederland zo denkt,dus ik kijk uit naar een knallende december maand.
Sowieso zal een heel groot gedeelte al inkopen hebben gedaan in Belgiƫ of dit nog gaan doen,om al voorbereid te zijn op een verbod.
Dus dit jaar merken we er echt nog niks van.

Edit: ik denk ook dat de burger nog de kans moet krijgen om bewaard vuurwerk nog af te steken, dus zal er gedoogd worden door de handhavers.

Licht ook een puntje uit, simpelweg dat word niks, zal nooit wat worden en gaat ook nooit iets worden. In vredesnaam word zo een vereniging gekwalificeerd als evenement, dat gaat een hoop centjes kosten en blijft er geen centjes over voor vuurwerk. En de burgermeester moet toestemming geven, deze gaat moeilijk doen en elke cent uit de portemonnee trekken om vervolgens nee te verkopen. Nee Bikker dat heb je goed gespeeld word niks, noppes, nada. Dus op vereniging hoef ik me ook niet blind te staren.

Back
Bovenaan