GroenLinks pleit voor modernisering vuurwerktraditie

... Mocht de zetelverdeling te veel naar links verschuiven, (en ja, Groen Links staat op aardige groei sinds Jesse Klaver), dan heb je best eens kans dat de traditie inzet word van een smerig onderling compromis om een kabinetsvorming te kunnen realiseren. ...

Op kortere termijn moet je nog rekening houden met een media-offensief vanuit Vuurwerkmanifest

http://www.vuurwerkmanifest.nl/#deelnemers

Vandaar dat het beter is om alvast de mensen hier ook te doordringen om inderdaad waar/wanneer het kan de POSITIEVE belevenis die jullie hebben met vuurwerk uit te dragen.

Hocuspocus: ik ben er ook bang voor dat er vanuit de media een offensief komt voor de afschaffing.Tot 5 december is het ieder geval rustig, want dan krijgen eerst wekenlang dat gezanik van Sylvana Simons over het afschaffen van zwarte piet. En dan hebben de vuurwerk liefhebbers even rust;)

Op kortere termijn moet je nog rekening houden met een media-offensief vanuit Vuurwerkmanifest

http://www.vuurwerkmanifest.nl/#deelnemers

Vandaar dat het beter is om alvast de mensen hier ook te doordringen om inderdaad waar/wanneer het kan de POSITIEVE belevenis die jullie hebben met vuurwerk uit te dragen.

bah werd misselijk toen ik die website bezocht zeg , wat een naare mensen heb je ook in dit land zeg . Wat er verteld word slaat totaal nergens op vuurwerk shows centraal ? voor heel nederland ?
Je ziet zelf in de grafiek dat het aantal letsel gevallen juist zakt .

@Robbert28: Inderdaad, zo zal het ongeveer wel gaan. Maar we moeten niet ons laten verleiden om in een slachtoffer rol te vervallen. De media is niet bezig met een offensief. Het zijn de uitgesproken #rubberstoeptegel freaks, de haters. Dus, wij moeten gewoon stug blijven uitzenden dat vuurwerk echt wel erg leuk kan zijn, en dat veel problemen die zij schetsen die verdwijnen met een totaalverbod. Doe dat altijd netjes en met enige dosis respect, want dat werkt het beste.

@vuurwerkduiven & @"kort lontje": Inderdaad, dus genoeg reden om de discussie aan te blijven gaan.

Steun ons. Laat het merken. Je mag zelf bedenken op welke manier. :)

Hoi Hocus. het is meer van dat ik het nu wel weet met groen links etc. En geloof mij dat ik echt wel enorm veel plezier aan de dag der dagen en de voorpret beleef. Dat is echt niet minder door de negatieve berichtgeving. Alleen het forum staat bol van dit soort berichten. En daar ben ik persoonlijk een beetje klaar mee.
Ik begrijp je best hoor. Maar zo af en toe moet ik ff gal spugen.
Ik zal proberen om voortaan wat positiever over te komen en als het om groen links berichten gaat niet meer te reageren.:wink:

Dat initiatief is vorig jaar al op poten gezet; Een groep mede liefhebbers heeft toen een hele shitload aan vrije tijd gestoken in het blootleggen van de onbetrouwbaarheid van het meldpunt vuurwerkoverlast. Mainstream media en politici hebben dat toen zelfs opgepikt.

Daarnaast is de traditie door BCN op de nationale inventaris van het cultureel en immaterieel erfgoed gezet, in de hoop een extra stok achter de deur te hebben tegen een totaalverbod. Op de website van BCN worden de onzinnigheid en onhaalbaarheid van de door o.a. Groen Links voorgedragen oplossingen keurig uiteen gezet. Echter blijken feiten en cijfers niet sensationeel genoeg voor de meeste media om op in te haken, dus je kan zelf wel raden wat een daverend succes dat teweegbracht.

Om over de uitblijvende massale steun uit de eigen achterban nog maar te zwijgen..

(Diegenen die ons wel steunen, waarvoor onze grote dank, daar gelaten uiteraard :wink:)

Is mij bekend, ook lid op Facebook uiteraard.
Maar inderdaad er wordt amper wat positiefs gemeld over vuurwerk, helaas.

Ik vind het vooral kansloos dat GroenLinks fulmineert tegen een traditie die al langer bestaat als GroenLinks zelf.

Dat is zoals onder de kerktoren gaan wonen en dan een proces aanspannen omdat de kerk bij het luiden van de klokken te veel lawaai maakt.

Heel jammer als ze bij dit soort artikelen het woord "moderniseren" in de mond nemen. Alsof je inherent primitief en barbaars bezig bent als je een andere mening hebt.

Back
Bovenaan