GroenLinks Oss heeft plan aanpak vuurwerk af.

ylke

VWC lid
OSS - Oss gaat praten over vuurwerkvrije zones rondom de jaarwisseling. Dat gebeurt eind augustus op initiatief van oppositiepartij GroenLinks.

Dat gebeurt eind augustus op initiatief van oppositiepartij GroenLinks. Die wil dat er geen vuurwerk afgestoken mag worden bij scholen, zorgcentra, dierenparken, -weides en kinderboerderijen. "Het liefst willen we een algeheel verbod en dat de gemeente op één plek het vuurwerk verzorgt. Maar dat is, op dit moment althans, een stap te ver", zegt fractievoorzitter. Gebert Lucassen.

GroenLinks windt zich al langer op over vuurwerkoverlast en komt nu dus met een initiatiefvoorstel naar de Osse raad.

Bron

Die vuurwerkvrije zones is toch eigenlijk alleen maar voordeel. Om die zone vrij te houden heb je controle nodig en controle betekent minder blauw op plekken waar het wel mag dus waar je vrijer harder kunt knallen en eventueel kunt slopen.

De ideeën zijn leuk maar de randen van de steden worden nu minder bewaakt zo niet onbewaakt omdat je intern in de stad veel mensen nodig hebt. Kortom die handhaving..

Of kan er ook gebuik gemaakt worden door uitkeringtrekkers die de boel gaan controleren en eventueel boetes opleggen, ook wel "Stadswacht" genoemd?

En als er nou ook is niet gesloopt wordt, hebben ze ook minder reden om op de plekken waar het wel mag te controleren ;)

En als er nou ook is niet gesloopt wordt, hebben ze ook minder reden om op de plekken waar het wel mag te controleren ;)

Slopen is niet de overlast, dat zijn de harde knallen. En dat veroorzaakt ook legaal vuurwerk. Steek maar eens een Silver Salute af. Overlast was oorzaak 1 voor een verbod. En slopen was ergens op de vijfde plaats.

Maar dat is, op dit moment althans, een stap te ver", zegt fractievoorzitter. Gebert Lucassen. Het duurt nog even maar de intentie is weer overduidelijk. Het gezeik begint ook nu al.:bonk:

ik vind eigenlijk persoonlijk vuurwerkvrije zones bij zorgcentra, dierenparken, -weides en kinderboerderijen een meer dan prima plan hoor!

Leven en laten leven!

Hetgeen waar ik van baal is: Ze maken nu deze regels, maar ze zeggen zelf al "een algeheel verbod is nu een stap tever"

Kortom, groenlinks zal niet stoppen tot het verbod er is alleen doen ze het nu in stappen.

Dan kunnen wij nu allemaal wel heel leuk gaan instemmen(want ik vind de regels die ze willen vrij logisch), maar wanneer we nadenken weten we dat het dan weer een stap dichter bij het verbod is.

Treurig nieuws weer.

Hetgeen waar ik van baal is: Ze maken nu deze regels, maar ze zeggen zelf al "een algeheel verbod is nu een stap tever"

Kortom, groenlinks zal niet stoppen tot het verbod er is alleen doen ze het nu in stappen.

Dan kunnen wij nu allemaal wel heel leuk gaan instemmen(want ik vind de regels die ze willen vrij logisch), maar wanneer we nadenken weten we dat het dan weer een stap dichter bij het verbod is.

Treurig nieuws weer.

Juistem da's nou precies wat ik hier boven bedoelde.:wink:

afschaffen gaan ze niet lukken want er zijn gewoon teveel instanties die profiteren van deze miljoenenbrance....dat ze het inkorten is ook niet vreemd want in de jaren 80 konden we maar van 22:00 tot 02:00 afsteken dus deze tijden vallen nog mee.....het blijft natuurlijk wel jammer maar een totaalverbod zie ik de komende jaren nog niet gebeuren want er zijn echt een hele hoop Nederlanders die vuurwerk afsteken met o&n ook al hoor je in de media van niet....65miljoen euro word echt niet uitgegeven door ons relatief kleine groep freaks hoor en zolang de miljoenen blijven binnenkomen komt er echt geen totaalverbod.

Back
Bovenaan