GroenLinks oppert afsteken van vuurwerk aan banden te leggen

dennis-pyro

VWC lid
TERNEUZEN - De fractie van GroenLinks in Terneuzen wil met de jaarwisseling het liefst alleen nog professioneel vuurwerk zien. Tenminste, als dat opweegt tegen de kosten die de gemeente nu moet maken om de rotzooi op te ruimen.

Toch_nog_vuurwerk__1550002h.jpg

In de raadscommissie Samenleving opperde Ernst Jonker van GroenLinks een onderzoek. "Ik betaal liever voor een professionele vuurwerkshow dan voor zaken waaraan ik geen lol beleef. En dan bedoel ik alle kosten die worden gemaakt voor schoonmaak en reparaties."

Wethouder Jaap Bos denkt dat een verbod instellen lastig is, omdat er landelijke regels voor gelden. "De kosten van de jaarwisseling zijn nog niet precies in beeld, maar het lijkt mee te vallen

Ik eis een verbod op GroenLinks. Met hun eeuwige gezeur over alles en de eeuwige roep om alles wat leuk is te verbieden, hebben ze sowieso een onaanzienlijk deel bijgedragen tot de steeds verdergaande verzuring.. Brengt ook schade toe aan de economie en kost ons gedurende het hele jaar geld.

En over die azijnpissers en hun bange honden heb ik een boodschap, voed ze op. Laat ze gewoon worden aan knallen (kan perfect) en leer ze af van overal hun gevoeg te laten doen. Stoor mij gedurende het hele jaar aan hondendrollen op de straat maar ga zelf niet lopen roepen voor een verbod, juist omdat ik iets eens niet leuk vind.

Ik eis een verbod op GroenLinks. Met hun eeuwige gezeur over alles en de eeuwige roep om alles wat leuk is te verbieden, hebben ze sowieso een onaanzienlijk deel bijgedragen tot de steeds verdergaande verzuring.. Brengt ook schade toe aan de economie en kost ons gedurende het hele jaar geld.

En over die azijnpissers en hun bange honden heb ik een boodschap, voed ze op. Laat ze gewoon worden aan knallen (kan perfect) en leer ze af van overal hun gevoeg te laten doen. Stoor mij gedurende het hele jaar aan hondendrollen op de straat maar ga zelf niet lopen roepen voor een verbod, juist omdat ik iets eens niet leuk vind.

Hier wil ik even op inspringen, wij zijn trotse hondenbezitter maar onze hond is al jaren doodsbang voor vuurwerk, medicijnen helpen niet helemaal niks dus je weet duidelijk niet hoe het is een hond op te voeden. Als het beestje nou eenmaal bang is kan je er niks meer aan doen en is het uitermate irritant dat dat beest de hele dag loopt te blaffen.

"Ik betaal liever voor een professionele vuurwerkshow dan voor zaken waaraan ik geen lol beleef. En dan bedoel ik alle kosten die worden gemaakt voor schoonmaak en reparaties."

Ik snap totaal niet hoe sommige mensen denken dat een verbod op legaal goedgekeurd vuurwerk een aanzienlijk deel in (ernstige) slachtoffers en schade zou schelen. Het gros van de zware ongelukken en vandalisme gebeuren met vuurwerk dat toch al illegaal is, en in veel gevallen ook icm. met alcohol (met of zonder vuurwerk).
Schoonmaak kan ik opzich inkomen, maar dat is lang niet alleen een probleem met vuurwerk/oud en nieuw.

Wanneer snappen ze bij groenlinks onderhand eens dat de vernielingen met de jaarwisseling met zwaar vuurwerk uit het buitenland word gepleegd en NIET met Nederlands consumenten vuurwerk

"Ik betaal liever voor een professionele vuurwerkshow dan voor zaken waaraan ik geen lol beleef
Dan kun je mooi dubbel gaan betalen aangezien met een verbod de vernielingen gewoon zullen blijven
Groenlinks maakt zich steeds ongeloofwaardiger.

als ze vuurwerk willen verbieden verbied dan ook bijvoorbeeld voetbal. een kleine groep verpest het dmv vernielingen en vechtpartijen. verbied dan ook meteen alle sporten in nederland.Dat is gevaarlijk en brengt letsel met zich mee. niemand mag meer autorijden want het is schadelijk voor het millieu, kost jaarlijks veel geld en kost verschillende levens, doorgaan is niet nodig lijkt me:wink:?

Ze opperen weer plannen terwijl ze de verkeerde aanpak aannemen. Een professionele vuurwerkshow zal de consument zeker niet op prijs stellen. De mensen die niet van vuurwerk houden gaan niet heen en de mensen die wel om 12 uur anders vuurwerk af zouden steken moeten nu verplicht kijken naar het vuurwerk wat de gemeente wilt zien. En dat het professioneel vuurwerk zal worden is dan ook nog maar de vraag. Nederland heeft niet voldoende mensen met de papieren om een show te schieten. Het komt nu al voor dat meer gemeenten een vuurwerkshow willen geven (zonder het vuurwerkverbod) en er al bedrijven zijn die bijvoorbeeld hier liefhebbers vragen om die avond een show weg te geven.

Maar goed, om bij het begin te beginnen. Het vuurwerkafval is het probleem niet. De overlast zit het hem in het vandalisme wat met vuurwerk wordt gepleegd. Vuurwerk wat vandalisme kan veroorzaken wordt niet in Nederland verkocht. Waarom dan het Nederlandse vuurwerk verbieden? Waarom dan een Nederlandse traditie aan banden leggen vanwege iets wat helemaal niets met de gang van zaken in Nederland te maken heeft. Ze kijken weer helemaal naar de verkeerde kant terwijl er wel zwaarder vuurwerk in Nederland te vinden is, en ook veel meer. Als ze daar nou meer naar kijken dan dat ze 'oplossingen' proberen te vinden die er helemaal niet om doen...

Normaal maak ik me helemaal niet druk om de uitlatingen van Groen Links, maar onderhand zijn er steeds meer onwetende in de politiek gekomen die alsmaar anti- vuurwerk uitspraken doen zonder ook enige kennis van de oorzaak van het probleem te weten.

Hier wil ik even op inspringen, wij zijn trotse hondenbezitter maar onze hond is al jaren doodsbang voor vuurwerk, medicijnen helpen niet helemaal niks dus je weet duidelijk niet hoe het is een hond op te voeden. Als het beestje nou eenmaal bang is kan je er niks meer aan doen en is het uitermate irritant dat dat beest de hele dag loopt te blaffen.

Sorry, ik wil niet vervelend doen, maar angst is toch echt aangeleerd. Of dit nu bij mensen of bij honden is, angst is aangeleerd. Een nieuwgeboren wezen is nergens bang van, angst word aangeleerd door zijn soortgenoten in de natuur.

Ik heb altijd al honden gehad en ik heb er nog nooit een gehad die bang was voor vuurwerk.

Mensen maken vaak de fout om hun pup te gaan troosten als deze schrikt van een knal.

Als je een pup hebt dan schrikt deze natuurlijk de eerste keer dat hij een knal hoort, omdat hij niet weet wat het geluid maakt. Als je je pup dan op schoot gaat nemen en lief tegen hem gaat praten dan denkt je pup dat jij er ook bang van bent. En als jij er bang van bent, dan moet het wel gevaarlijk zijn, want jij bent dan immers het baasje van de pup :wink:

Ik heb in noorwegen hele packs van 50+ siberische huskys gezien die geen enkele kick gaven als er 2 meter naast hun een geweer afging!

Kortom, je moet niet je pup het gevoel geven dat jij zelf bang bent van knallen want als je dat wel doet dan krijg je een hond die de rest van z'n leven bang is van knallen.

zozo,

Verdien jij zoveel joh voor een professionel show:mad:
Wij moeten er hard voor werken en sparen en laat ons gewoon met rust!
Dat het vernielen en het zeer zware vuurwerk word aangepakt,prima!
Maar dat hier het Nederlandse consumenten vuurwerk die aan alle eisen voldoet de schuld van krijgt,slaat negens op:angry:
Ik denk dat er bijna niemand om 12 uur nog ff in zijn tuuje stapt om naar zo een show ta gaan.
Thuis of gezellig met het gezin ,bij vrienden,kennissen en noem maar op.
Daarbij lekkere hapjes,Champagne,olliebolleje,en natuurlijk het afsteken van het zelf verdiende vuurwerk:)

Sorry, ik wil niet vervelend doen, maar angst is toch echt aangeleerd. Of dit nu bij mensen of bij honden is, angst is aangeleerd. Een nieuwgeboren wezen is nergens bang van, angst word aangeleerd door zijn soortgenoten in de natuur.

Ik heb altijd al honden gehad en ik heb er nog nooit een gehad die bang was voor vuurwerk.

Mensen maken vaak de fout om hun pup te gaan troosten als deze schrikt van een knal.

Als je een pup hebt dan schrikt deze natuurlijk de eerste keer dat hij een knal hoort, omdat hij niet weet wat het geluid maakt. Als je je pup dan op schoot gaat nemen en lief tegen hem gaat praten dan denkt je pup dat jij er ook bang van bent. En als jij er bang van bent, dan moet het wel gevaarlijk zijn, want jij bent dan immers het baasje van de pup :wink:

Ik heb in noorwegen hele packs van 50+ siberische huskys gezien die geen enkele kick gaven als er 2 meter naast hun een geweer afging!

Kortom, je moet niet je pup het gevoel geven dat jij zelf bang bent van knallen want als je dat wel doet dan krijg je een hond die de rest van z'n leven bang is van knallen.

Ben het met je eens, dat is ons ook geleerd toen het nog pup was, nu inmiddels 7, we hebben het altijd genegeerd maar ondanks dat is het er vanzelf ingekomen, ook doodsbang voor onweer.

Ik denk niet dat een verbod er ooit zal komen. Maar bij een verbod zal ik gewoon blijven stoken. Er word ons al genoeg afgepakt in dit land, en deze traditie zal voor mij gewoon blijven bestaan! Met of zonder een verbod

Wanneer gaan ze zichzelf eens bezig houden met belangrijke zaken, ipv een jarenlangetraditie proberen te stoppen, die overigens nog minder dan een dag duurt.

Dit zijn mensen die hun jeugd al hebben beleefd, en die nu het plezier van andere mensen proberen te verpesten.

En als die gozer van groenlinks alleen professioneel vuurwerk wilt zien, word er wel een 25kg. bonbridge blok in ze woonkamer afgeschoten, kan hij die crackling van dichtbij meemaken:bye:

alleen als barbequeen ook vorboden word daar heb ik last van ik kan zomers niet meer in de tuin zitten zonder dat het lijkt of ik in een visrokerij zit:wink:maar nu even serieus ik zeg leven en laten leven niet iedereen zijn pleziertje afnemen maar samen leven,oftewel geven en nemen:bye:

Zoek die mail op van die PVDA daar. En leg die tr*t uit dat de vernielingen blijfen. Omdat het niet aan legaal spul licht. Of post een brief van de dag bijv: In de metreo of een grotere Krant.

@ Steef: Wij hebben anders ook honden, en die zijn totaal niet bang. Vaak doen mensen dit zelf, en die medicijnen zijn ook niet goed..Die verlammen een hond (spierverslapper) waardoor een hond nog banger wordt.

We hebben overigens 6 honden.

Beste Steef,

Misschien heb je er wat aan.
Ik zit zelf ook al lang in honden en heb niks toe tevoegen aan het verhaal van Ghost en Babiloot.
Het klopt allemaal.
Je schreef dat jullie hond al 7 is en het zeer lastig om hem hier nog vanaf te helpen:sad:
Vraag het eens een een honden school of ze hier wat mee kunnen!
Ik heb zelf American Bulldog's en 1 daarvan vond het ook niet fijn.
Hij is getraint met vuurwerk toen hij 5 was.
Hij is er helemaal vanaf maar,misschien helpt het:wink:

Mvg Mart

Als Terneuzenaar moet ik hier toch wel even op reageren. In dit mooiste stukje van Nederland valt het allemaal wel mee wat de overlast ed betreft.
Heel af en toe hoorde je enkele dagen voor oud en nieuw een knal maar zeker niet extreem als je van andere freaks hoorde...
Als ik de cijfertjes nog goed onthouden heb dan was er bij de jaarwisseling van 2010-2011 een schade van ca €15.000. Natuurlijk is dit €15.000 te veel, maar op zich is dit natuurlijk een relatief klein bedrag.
Hopelijk komt er de komende week een stukje in de krant waarin vuurwerk positief staat, hierover loopt een afspraak met een journalist.

Wethouder Jaap Bos denkt dat een verbod instellen lastig is, omdat er landelijke regels voor gelden. "De kosten van de jaarwisseling zijn nog niet precies in beeld, maar het lijkt mee te vallen.

Gelukkig zijn er enkele mensen daar wel wakker en bij de tijd!

Back
Bovenaan